Ready to Roc! – a modern T-Roc világpremierje

Ready to Roc! – a modern T-Roc világpremierje

Történelme legnagyobb modelloffenzívájának keretében a Volkswagen a kínálatát egy alsó-középkategóriás crossover modellel bővíti: ez a modern T-Roc. A Volkswagen új modellje friss lendületet hoz a kompakt szabadidő-autók kategóriájába. Tudniillik a modern T-Roc maximálisan személyre szabható, továbbfejlesztett módon digitalizált, nagyszerűen hálózatba kapcsolt, ezenkívül a legkorszerűbb vezetői segédrendszerekkel és dinamikus motorokkal bír, ám legfőképpen korszerű, kifejező formaterv jellemzi. Egy olyan gépjármű, amely a települések világában éppúgy otthonosan érzi magát, mint az úttalan utakon.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke az olaszországi premier kapcsán ezt nyilatkozta: „A T-Roc új mércét állít a szabadidő-autók túlságosan jókora növekedést megélő kategóriájában. Funkcionalitásával, menetdinamikájával és technikájával minden jó Volkswagen-értéket megtestesíti. Szabadidő-autós offenzívánk mérföldköve a T-Roc.”

A szabadidő-autók értékesítései kapcsán főként az alsó-középkategóriában láthatunk ugrásszerű növekedést. A szakértők becslése alapján ez a szegmens a következő tíz évben közel duplájára nő ezt követően. Ennek köszönhetően a Volkswagen a kompakt SUV-k (sports utility vehicle, szabadidő-autó) kategóriájába a Tiguan alá egy újabb vonzó modellt vezet be. Csomagolásával mércét állít, s ugyanúgy vonzó minden heterogén életkorú partner részére az egyedülállóktól az „üres fészkes” szülőkig (a gyermekek kirepülése utáni időszak). Sportosan korszerű formatervével a Volkswagen új, érzelemdús formai nyelvezetének első küldötte, s ezzel nemesíti a márka kínálatát.

Lendületes vonalak és sportos méretek kívül, kimagasló funkcionalitás belül – ez a modern T-Roc. Az elsőkerék-hajtással vagy összkerékhajtással választható mindenes egy szabadidő-gépkocsi szuverenitását egy sportos alsó-középkategóriás autó agilitásával egyesíti. Ennek kapcsán nevéhez méltóan tényleg megmozgatja a kategóriát – felszereltsége és főként rendkívüli színkombinációi függvényében különféle mértékben. A T-Roc a Volkswagen márka első szabadidő-autója, amely kétszínű fényezéssel is rendelhető ezt követően – kontrasztárnyalatú tetővel, A-oszlopokkal és külső tükörházakkal.

Több formai részlet is meghatározza a korszerű ötülésest: Elöl ilyen a széles hűtőrács az integrált kettős fényszórókkal és a módosított világítási képpel, amely a T-Roc modelleket még éjszakai is összetéveszthetetlenné teszi. A hosszúra nyújtott sziluett vonalvezetését egy különösen markáns krómelem csinosítja, amely oldalt a tetővonal egész hosszában végigfut az A-oszloptól a C-oszlopig, és formájában egy kupéra felidéz. A terepjárós megjelenést körbefutó sötét színű műanyagbetétek fokozzák, amelyek óvják a karosszériát a kerékjárati íveknél, a küszöböknél, mitöbb a jármű elejénél és hátuljánál.

A belső igazodik a külső formatervhez: robusztus szabadidő-autós érzést kelt, továbbá korszerű felületkezelés jellemzi. Az Active Info Display digitális műszeregység és a választott infotainment rendszer együttese új, digitális és interaktív műszerfalat nyújt. Egy okostelefon és a Volkswagen Car Net jóvoltából online szolgáltatások és alkalmazások széles körét használhatja a tulajdonos, s integrálhatja telefonját vagy médiagyűjteményét a gépjármű rendszerébe. Ezenkívül a Volkswagen a korszerű T-Roc modellben is ajánlja a Security & Service (biztonság és szerviz) szolgáltatáscsomagot, amely például a Segélyhívás, az Önműködő Baleseti Tartalom és a Műszaki Segélyhívás szolgáltatásokat magába foglalja.

A modern T-Roc modellt a Tiguan alá pozícionálja a vállalat, s mint a Tiguan és az Atlas/Teramont, ez is a Moduláris Keresztmotoros Platformra épül (Modularen Querbaukasten, MQB). Amennyiben mind az öt ülőhely foglalt, akkor a hátsó ülések háttámlájának felső pereméig pakolt csomagtartó befogadóképessége 445 liter. A hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető le, mindent összevetve akár 1290 literre bővíthető a csomagtér kapacitása. E kategóriában kevés másik szabadidő-autó nyújt ilyen nagyvonalú teret és hatékony csomagolást.

Már a T-Roc nevű alapkivitel fedélzetén is megtalálhatók az olyan csúcstechnikájú rendszerek, mint a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely City vészfékező szerepkört is és gyalogosfelismerést is ajánl, a másodlagos ütközésvédelem, tetejébe a Lane Assist sávtartó rendszer. Az alapfelszereltségbe ezenkívül beletartozik még a légkondicionáló, a Composition Colour infotainment rendszer, a LED-technikájú hátsó lámpatestek, az alsó védőlemezre hasonlító karosszériaelem (fekete színben) és a lökhárítóba integrált LED-technikájú nappali menetvilágítás.

Vezetői segédrendszerei jóvoltából kategóriájában egy külön, saját ligában játszik a T-Roc. Minden T-Roc tekintetében alapfelszerelés a másodlagos ütközésvédelem, a Lane Assist sávtartó és a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely gyalogosfelismerést és City vészfékező szerepkört is szolgáltat. Külön választhatóan a szabadidő-autó tíz újabb vezetői segédrendszerrel specifikálható. Ezek közt megtalálhatjuk az ACC adaptív sebességszabályzót, a Rear View tolatókamerát, a sávváltást segítő rendszert a Rear Traffic Alert hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel egyesült erővel, a Blind Spot Kijelző holttérfigyelő rendszert, a torlódásasszisztenst és az Emergency Assist vészhelyzeti asszisztenst. Ezenkívül a T-Roc e kategóriában szokatlanul széles kínálatot nyújt a kényelmi rendszerek tekintetében, mindent összevetve gördülékenyen az egyéni igényekhez igazható a jármű felszereltsége. A DCC lengéscsillapítás-szabályzás és a progresszív kormányzás mellett ezek közt megtaláljuk a csomagtérajtó motoros működtetését és a Keyless Access kulcsnélküli ajtónyitás és indítás rendszerét is.

Mint a nagyobb Tiguan, a korszerű T-Roc is hatékony turbófeltöltéses motorokkal – három benzinmotorral (TSI) és három dízelmotorral (TDI) – kerül piacra. Ezeket részben elsőkerékhajtással és manuális váltóval nyújtsa a vállalat, részben mindazonáltal elsőkerékhajtás vagy 4 Motion összkerékhajtás (szériafelszerelésként magába foglalja a 4 Motion meghajtás az Active Control üzemmódválasztót) és hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó kombinációjával.