7351 kilométert driftelve állított fel a jégen két GUINNESS-világrekordot a Škoda Enyaq RS iV

7351 kilométert driftelve állított fel a jégen két GUINNESS-világrekordot a Škoda Enyaq RS iV

Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a Škoda. A GUINNESS WORLD RECORDS éppúgy megerősítette „A leghosszabb szűnni nem akaró járműves drift jégen”, továbbá „A leghosszabb örök járműves drift jégen elektromos járművel” rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.

A Škoda a Stortjärnen-tavon felállította a jégen futott leghosszabb megszakítás nélküli járműves drift rekordját. Richard Meaden a nemrég bemutatott Enyaq RS iV volánja mögött több mint 15 percnyi kontrollált drifttel tett meg összesen 7,351 kilométert, új, hivatalosan is megerősített rekordot állítva fel. Az előző, 6,231 kilométeres rekordot 2022-ben, Kínában érték el. Ezzel egyszerre Meaden és a Škoda Enyaq RS iV „A leghosszabb szakadatlan járműves drift jégen elektromos járművel” rekordját is sikerrel állította fel.

A GUINNESS WORLD RECORDS bírója, ezenkívül David Kalas internacionális driftbíró felügyelete mellett a Škoda végül a negyedik napon, heterogén gumiabroncs-kombinációkkal futott jó néhány tesztet követően állította be a rekordot. Az autógyártó öt nap alatt teljességében 18 órát fordított a fagyos státuszok közepette a példás drift” teljesítésére.

Rekordkísérlete alatt az Enyaq RS iV SUV-modell nehéz állapotok közt 15 perc 58 másodperc alatt 39 alkalommal járta körbe a driftpályát. Ezalatt 48,69 kilométer/óra csúcssebességet ért el, a leglassúbb ponton mindazonáltal 31,64 kilométer/órával haladt. A rekordkísérletben az Enyaq RS iV egy 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, sorozatgyártású példánya szerepelt.

Az első kerekek a Michelintől származó Däckproffsen 245/35-R20 méretű versenyabroncsain 600 darab ötmilliméteres, ameddig a hátsó tengely 255/45-R20 méretű Nokian Hakkapelitta abroncsain 300 kétmilliméteres szög gondoskodott a kellő tapadásról – ideális kominációként a 40 centiméter vastag jégrétegen.

E két GUINNESS WORLD RECORDS címmel a Škoda és a friss rekorder Richard Meaden, továbbá az „RS” rövidítés hasonlóképpen visszatért a rekordok könyvébe. Az angol pilóta már 2011-ben is felállított egy rekordot, amikor egy Nagy-Britanniában épített Škoda Octavia RS volánja mögött 227,080 mérföld/órás tempóval megdöntötte a 2,0 literes, feltöltött, sorozatgyártású járművek a Southern Californian Timing Association (SCTA) szerinti szárazföldi sebességrekordját. Meaden az amerikai egyesült államokbeli mesés Bonneville Salt Flats síkságán futotta meg rekordját.

Richard Meaden ezáltal nyilatkozott legfrissebb sikeréről: „Tényleg rendkívüli újra egy Škoda volánja mögé ülni és újabb rekordot dönteni. Az egyesült államokbeli Bonneville Salt Flats, ezután Svédország egy befagyott tava – két teljesen különféle rekord, két alapvetően eltérő járművel. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy tizenkét év múltán újra olyan csapat tagja lehetek, akik együttesen rekordokat döntenek. Ki gondolta volna, hogy egy elektromos gépkocsiban driftelünk itt a jégen? Ez is jól alátámasztja, milyen jelentős léptékben változik az autózás világa, s milyen izgalmas ez az átalakulás.”

Az Enyaq RS iV sportfutóműve elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti alacsonyabbra a karosszériát az Enyaq iV változathoz képest. Ezenkívül a progresszív kormányzás és a Menetprofil-választás (Drive Mode Select) technikája éppúgy még hatékonyabb vonóerő-átadási képességeket nyújt, mint az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control). A modellspecifikus felszerelések közt megjelennek a karakteres RS-lökhárítók, a fényes fekete külső elemek, ezenfelül az úgyszintén fekete bőrrel bevont sportülések, kormánykerék és műszerfal.

Az Enyaq RS iV a Škoda RS-családjának már második tisztán akkumulátoros elektromos tagja, amely 82 kWh (nettó 77 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral készül, két elektromos motorja mindazonáltal együttesen 299 lóerőt teljesít. A dinamikus menettulajdonságokat támogatja 460 newtonméter maximális forgatónyomatéka is, mindent összevetve álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A gyorstöltésre akár 135 kW teljesítménnyel is eshetőség nyílik, amely alatt mindössze 36 perc alatt tölthető fel az áramforrás kapacitásának 10 százalékáról 80 százalékra.