Veterán Audi sportautók és motorok

Veterán Audi sportautók és motorok

A németországi Ingolstadtban kerül megrendezésre, és április 19-edikén zárul, azaz még vasárnapig tart a világ legnagyobb veterán autó-kiállítása. Az Audi Tradition standján az idei Techno Classica kiállításon a kabrió és a roadster modellek állnak a középpontban. Az 1932-ben megalakult Auto Union elsősorban a sportosságot határozta meg, mint fontos szempont. Ennek köszönhetően mindegyik márkánál, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer mindegyikénél kifejlesztettek olyan nyitott kétüléses autókat, amelyekre a sportosság volt jellemző.

A mostani kiállításon, aki meglátogatja az Audi standját, a látványosságok között ezen sportkocsik közül többet is megcsodálható. A kiállításon olyan különlegességekkel is találkozhatunk, mint az Audi Front 225 Roadster, amely annyira drága volt, hogy csupán két prototípusa készült el. A másik érdekesség az összesen 407 darabban készült DKW F 5 Roadster 1937-ből. Az 1960-as évekből származó Auto Union 1000 SP Roadster dizájnja az ötvenes évek amerikai autó modelljeit tükrözi. Az autó túlságosan modern megjelenése miatt azonban az eredeti neve ellenére sokkal jobban elterjedt a Szputnyik beceneve. A következő, egy igazi sportautó amely a német hegyiversenyek abszolút bajnoki címét is megszerezte. Ezt először az 1963-as IAA kiállításon mutatták be. A típus hivatalos pontos neve NSU Wankel Spider, amely azért is különleges mert sorozatban ez volt a világon az első autó, amelyik forgódugattyús motorral készült. Szintén különlegesnek számít az 1969-es IAA kiállításon először bemutatott Audi 100 LS Cabriolet modell. Különlegessége az elektrohidraulikus mozgatású, teljesen nyitható tető. Aránylag modernnek mondható az 1999-ben forgalomba került Audi TT Roadster. Ennek alapjait, a TTS tanulmányautót, már a tokiói autószalonon bemutatta az Audi, 1995 novemberében. A hét évig gyártott Roadster több mint 90 ezer példányban fogyott összesen.

Az autó modellek mellett a motorkerékpárok szerelmesei is érdekes megoldásokat találhatnak a standon. Az NSU 500 SSR motorkerékpár 1930-ban Tom Bullus angol versenyzővel a nyergében a német nagydíjat nyerte meg. Az NSU 250 darabban készült Rennfox típusát 1950 és 1951 között gyártották. Az NSU Sportmax 1955-ös motorkerékpár segítségével H.P. Müller, mint a világ első magánversenyzője világbajnoki címet szerzet a 250 köbcentis géposztályban. Az NSU Sportmax motorkerékpár ezentúl összesen 8 német bajnoki címet is bezsebelt 1956 és 1963 között.

Az Audi 700 négyzetméteres területén szeretettel várja a veterán autó modellek, illetve a veterán motortípusok rajongóit. A kiállított darabok most vasárnapig tekinthető meg.