Új mércét állít a korszerű Golf R1 teljesítménye

Új mércét állít a korszerű Golf R1 teljesítménye

A korszerű Golf R, amely év elején jelent meg a piacon, minden korábbi Golf R modellt túlszárnyal lenyűgöző 235 kW / 320 LE teljesítményével és 420 Nm nyomatékával. Ahhoz, hogy ez az erő a lehető leghatékonyabban kerüljön továbbításra, a Volkswagen mérnökei kifejlesztették a modern 4 MOTION összkerékhajtási rendszert, amely nyomatékvektor-szabályozást használ a hátsó tengelyen. Ez az alapja a Golf R tovább javított kezelhetőségének, amely mércéül szolgál a modell kategóriájában.

A Golf R a történelem legsikeresebb Volkswagen termékcsaládjának szokásokhoz híven a legerősebb modellváltozata. Összkerékhajtásával, exkluzív formavilágával és felszereltségével ez a kiemelkedően dinamikus gépjármű kategóriájában – a Golf kategóriában – példaként szolgál a műszaki tartalom tekintetében. Most sincs ez másképp: a Golf R az első Volkswagen, amely a modern összkerékhajtás rendszerével, az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4 MOTION rendszerrel mutatkozik be. Ez a járműdinamikai irányításon át nagy tudású hálózatba rendezett rendszer új dimenzióba emeli a sportosságot.

„A Golf R modellel az volt a célunk, hogy a menettulajdonságait illetően a lehető legnagyobb semlegességet biztosítsuk. Más szavakkal kifejezve, garantálni szeretnénk, hogy a jármű nem lesz alul- vagy túlkormányozott és végig a lehető legközvetlenebb vezérlést ajánlja.” – nyomatékosította Jonas Thielebein, a Golf R vezető mérnöke. A Volkswagen R fejlesztőjeként ő konkrétan büszke a nyomatékvektor-szabályozás rendszerére, ahol a korszerű hátsó hajtás az kapacitás teljesítményét nem kizárólagosan az első és a hátsó tengely közt osztja szét, de a két hátsó kerék közt is adagolja azt. Ez erőteljesen korrigálja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. „A kerekenkénti nyomatékszabályozás biztosítja, hogy új határokon autózzunk a modellel. A jármű kezelhetősége jókora sebességnél is a lehető legsemlegesebb marad.” – teszi hozzá Thielebein.

Az R Performance csomag

A Golf R egy opcionális R Performance csomaggal is rendelhető, ekkor a modell legnagyobb sebessége elérheti a 270 km/órát. Az R Performance csomag során egy nagyobb, látványosabb hátsó légterelőt kap a modell, amely újabb leszorítóerőt nyújt a hátsó tengelyen. Ezen kívül 19 col peremátmérőjű Estoril könnyűfém keréktárcsákat és két újabb vezetői profilt szolgáltat az R Performance csomag. A „Kivételes” (dedikált Nürburgring vezetői profil) és a „Drift” mód – a vezetői profil kínálattal közösen – sebesen hozzáférhető a kormánykerék „R” gombját megnyomva.

Két vezetői profil a maximális teljesítményért

Az országutaktól távol a „Drift” mód a menettulajdonságok teljesen új szintjét nyitja meg és kihasználva a nyomatékvektor szabályozásban rejlő újabb lehetőséget a semleges kezelhetőséget egy túlkormányozottság váltja fel. Ekkor a lehető legnagyobb nyomaték jut a kanyar külső ívén futó kerékre. A „Drift” profilnál a menetstabilizáló (ESC) alaphelyzetben „Sport” módban van, amely azt jelenti, hogy a Golf R vezérlő elektronikája egy igen késői ponton avatkozik csak be. De igazi driftelésre is van sansz, ekkor az ESC-t szolidan ki kell kapcsolnia a vezetőnek.

Még több vezérlés a vezetőnek

Az R Performance csomag mindkét vezetői profiljánál a gázpedál karakterisztikáját olyan érzékenyen állították be, hogy az a teljesítmény valódi, közvetlen élményét közvetítse. A nagyfokú vezérlés előny, mikor is a kifogástalan driftelés a cél havon, jégen vagy akár aszfalton. A „Jellegzetes” és „Drift” profil tekintetében is a sebességváltó kalibrálását úgy optimalizálták, hogy a fordulatszámot permanensen magas szinten tartsa. Automata módban mindent összevetve a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a lehető legkésőbb vált fel és a lehető leghamarabb vált le, támogatva az erő felépítését.

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) bevezetése óta első alkalommal a váltó manuális módban marad mindkét vezetői profilnál, amennyiben a vezető ezt választotta ki. Az automata módba való véletlen visszacsúszás már a múlté. Ez olyan újdonság, amelyre a profik, mint amilyen Benjamin Leuchter már hosszú ideje várnak. A Volkswagen márka nagyköveteként és fejlesztési továbbá tesztpilótájaként Leuchter meglátásaival tekintélyesen hozzájárult a Golf R fejlesztéséhez és finomhangolásához. „A véleményem egyértelmű: a Golf R a termékcsoport kivételes modellje! A modern összkerékhajtással, amely pompásan osztja el az erőt a kerekek közt és a két új vezetői profillal a Golf R ténylegesen izgalmas vezetési élményt szolgáltat.”