Úgy viszik a Daciát, mintha ingyen lenne

Úgy viszik a Daciát, mintha ingyen lenne

Tizennégy hónapja folyamatosan bővül az európai autópiac, bár a havonta eladott mennyiség még mindig nem éri el a válság előtti szintet. Papírforma, hogy októberben a Volkswagen Golf volt Európa legnépszerűbb modellje, 45 522 darabot adtak el belőle, 5,2 százalékkal többet, mint tavaly októberben.

A JATO Dynamics adatai szerint a második helyre is egy Volkswagen, mégpedig a Polo futott be, a vásárlóknak tetszik a szinte láthatatlan ráncfelvarrás: a 27 456 eladott autó 27,7 százalékos emelkedés egy év alatt. Nyolcszázalékos növekedéssel dobogós a Renault Clio, a további sorrend Ford Fiesta, Opel Corsa, Skoda Octavia, Ford Focus volt októberben, nyolcadik helyre pedig befutott egy prémiumautó, az Audi A3. A kompakt népszerűsége az egész évet nézve látványos, az első tíz hónapban annyit adtak el belőle, mint a Skoda Octaviából és Nissan Qashqai-ból.

Nem fért be az első tízbe, a legnagyobb növekedést azonban a Dacia Duster produkálta, a terepjáró értékesítése elképesztő mértékben, 72,5 százalékkal nőtt tavaly októberhez képest.

(forrás: origo.hu)