Szélvész Audi R8 Spyder V10 sportautó

Szélvész Audi R8 Spyder V10 sportautó

397 kW (540 LE), 0 – 100 km/h 3,6 másodperc alatt, 318 kilométer/óra végsebesség – a V10-es atmoszférikus motorral érkező korszerű Audi R8 Spyder a nyitott autózás élményével egyesült erővel kínálja mély benyomást keltő menetteljesítményeit. Markáns formái és high-end technikái szintén jól érzékeltetik a négykarikás márka szakembereinek széles körű tudását és tapasztalatait. Az Audi a 2016-os New York-i Internacionális Autószalonon mutatta be modern nyitott, nagyteljesítményű sportautóját.

„Közvetlen gázadási reakcióival, pörgős karakterével és utánozhatatlan hangjával ébreszt intenzív érzelmeket a korszerű Audi R8 Spyder 5.2 FSI atmoszférikus motorja” – nyomatékosította Dr. Ing. Stefan Knirsch, az Audi AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Modern nyitott, nagyteljesítményű sportautónk hangja még R8 Coupé modellünkhöz képest is különlegesebb élménnyel szolgál.”

Vérbeli Audi – a könnyed vászontető

Az R8 Spyder két hátranyúló „uszonnyal” kiformált, könnyed vászontetővel készül. E egyedi alakzatok úgy gondoskodnak a vászon megfeszítéséről, hogy közben – akárha a tetőrekesz nagyméretű fedele – harmonikusan illeszkednek a nagyteljesítményű sportkocsi atletikus formavilágába. Az elektromos mozgatású vászontető 50 kilométer/órás tempóig 20-20 másodperc alatt nyitható továbbá zárható, amíg a hátsó szélvédő a hátsó homlokfalba süllyeszthető. Felhúzott ablakok mellett mindössze kismértékű turbulencia jellemzi a levegő karosszéria körüli áramlásait.

Alumínium- és karbonelemek – a korszerű Audi Space Frame

A nyitott kétüléses modell száraz saját tömege 1612 kilogramm. Szilárd vázaként a vegyes anyagfelhasználású, modern fejlesztésű Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete szolgál, amely alumínium- és szénszál-erősítésű műanyag elemekből épül fel, előbbiek részaránya 79,6 százalék. Az ezen a módon kivitelezett térbeli vázat mindenekelőtt a küszöbök, az A-oszlopok és az első szélvédőkeret környezetében erősítették meg az R8 Coupé modellhez képest az Audi mérnökei. Az modernizált gyártástechnológiák alkalmazásával akár tíz százalékkal is kevesebb lett az egyes alkatrészek tömege. Az eredmény mindazonáltal olyan nagymerevségű karosszéria, amely mindössze 208 kilogrammot nyom, míg torziós merevsége több mint 50 százalékkal nőtt.

Vérbeli versenysport-gének – a V10-es aggregát

A modern Audi R8 Spyder V10 részére kettős befecskendezéssel funkcionáló, erőteljes középmotorja biztosít illő menetteljesítményeket. Az 5,2 literes, atmoszférikus erőforrást jelentősen érzékeny gázadási reakciók definiálják. Mélyen zengő hangja – amelyet extrafelszerelésként a fényes fekete végcsövekben záródó sportkipufogó-rendszer erősíthet tovább – mindenkor gondoskodik a libabőrről. A 397 kW (540 LE) teljesítmény és a 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomaték a záloga a kimagasló menetteljesítményeknek: 0 – 100 km/h gyorsulás mindössze 3,6 másodperc alatt és 318 kilométer/óra végsebesség. Fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldásai, akárcsak szabadonfutó üzemmód, ahol az R8 nyitott tengelykacsolóval „vitorlázik”, elődjéhez képest csaknem tíz százalékkal mérséklik üzemanyag-fogyasztását. A modern R8 Spyder ezáltal 100 kilométerenként átlagosan 11,7 liter benzint igényel mindössze, amihez kilométerenként 277 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.

Stabilitás és dinamika – a quattro összkerékhajtás

A V10-es kapacitás mögött sebes kapcsolások definiálta, hétfokozatú S tronic sebességváltó dolgozik, amelyet tisztán elektronikus úton (vezetékes) vezérel a vezető.

A kettős tengelykapcsolós váltómű korszerű fejlesztésű quattro összkerékhajtás felé továbbítja a motor nyomatékát, amely az első tengelynél elhelyezett, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet magába foglal. A jókora továbbított teljesítmények folytán vízhűtésű egység a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően változó mértékben osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot, szélsőséges esetben akár teljes egészében az első vagy a hátsó tengelyre irányítva azt.

Nagy tudású szabályozása az Audi drive select része és a kimondottan dinamikustól a hangsúlyosan kényelmesig négy üzemmódot ajánl. Amennyiben a felszereltség a bőrbevonatú R8 Performance kormánykereket is magába foglalja, három újabb menetprogram – száraz, nedves és hó – is rendelkezésre áll, mindenkor az adott útviszonyokhoz illeszkedő, még stabilabb és még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönözve az R8 Spyder V10 részére.

Középpontban a vezető – a kezelés

A kezelés teljes egészében a vezetőre összpontosít. A kormánykerék multifunkciós és úgynevezett szatellit-gombjaival a vezető anélkül vezérelheti az összes lényeges egységet, hogy le kellene vennie kezét a volánról, továbbá tekintetét az útról. A 12,3 col képátlójú, teljes egészében digitális Audi virtual cockpit igényes háromdimenziós hatású grafikákkal tájékoztat, elvárásoknak megfelelően a menetdinamikai adatokat előtérbe helyező, specifikus Performance nézetben. Az MMI touch funkcióval kiegészített, intuitív módon kezelhető MMI Navigációs rendszer plusz a szériafelszereltség része, mint a biztonsági övekbe épített heveder-mikrofon, amelyek még kényelmesebbé teszik a menet közbeni beszélgetést és telefonálást. Az MMI-keresés révén, amely javaslatként már közvetlenül beíráskor betűket ajánl fel, villámgyorsan elérhetők a kívánt tartalmak.

Széles paletta – infotainment és Audi connect

Az Audi smartphone interface formájában modern technika jelenik meg az R8 Spyder fedélzetén, amellyel az okostelefonok kívánt tartalma az Audi virtual cockpit felületén jeleníthető meg. Az év közepétől ez az opció az R8 Coupé modellhez szintén rendelkezésre fog állni. Kívánságra az Audi phone box is rendelkezésre áll, ahol a mobiltelefon a jármű antennájára csatlakozhat és induktív töltése is megoldható. Az Audi connect az LTE-szabvány szerinti internet-kapcsolatot biztosít az R8 Spyder részére és több szolgáltatást is ígér, az Online Media Streaming lehetőségétől egészen a valós idejű közlekedési információkig. Újabb különlegességgel szolgál a Bang & Olufsen Sound System, amely Audi modellben első ízben alkalmaz az ülésekben két-két fejtámla-hangszórót, nyitott tetővel is igényes akusztikai élményeket kínálva.

Kompromisszumok nélkül – kidolgozás és felszereltség

A modern R8 Spyder hozzávetőleg csakis kézi munkával készül Neckarsulmban, s a kimagasló elvárásokat is kielégíti. A vezető határozott kontúrokkal és oldaltartással kiformált sportülésekben vagy kagylóülésekben foglalhat helyet. A gazdag széria-felszereltségen túl csaknem határtalan alternatívák állnak az ügyfelek rendelkezésére gépkocsijuk külsejének és utasterének egyéni kialakítására. A karosszéria egyes elemei, akárcsak az első légterelő, a diffúzor és a korszerű oldalsó pengemotívumok (Sideblades) szintén szénszál-erősítésű műanyag kivitelben is rendelhetők. A korszerű fejlesztésű, lézertechnikával szerelt LED-fényszórók éjszaka is fokozott biztonságról gondoskodva felülmúlhatatlan látást tesznek lehetővé.