2019-ben a Seat fenntartotta az elmúlt négy év pozitív lendületét, és olyan pénzügyi eredményeket ért el, melyek alternatívát kínálnak a 2020-as kihívások sikeres kezelését. A spanyol vállalat adózás utáni eredménye 346 millió euró, 17,5% -kal több, mint 2018-ban (294 millió). A növekvő értékesítések eredményeként a működési eredmény 57,5% -kal 352 millió euróra (2018: 223) emelkedett, ameddig a forgalom 11,7 százalékkal összesen 11,157 milliárd euróra növekedett, szemben a 2018. évi (9,991) értékkel.
A Seat elnöke és a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee nyomatékosította, hogy “2019 pozitív év volt a Seat részére. Az egész szervezet csapatmunkájának eredményeként kapott adatok megfelelő helyzetbe hoztak minket. A tavalyi eredmények szilárd alapot hoznak létre a társaság hosszú távú jövőjének felépítéséhez.”
2019-ben a Seat 1.259 milliárd eurót különített el beruházási programjának felgyorsítására, először is új modellek fejlesztésére, ideértve az elektromos járműveket is. Ez 3% -kal több, mint 2018-ban (1.223), és ez a társaság történetének legmagasabb összege. Ebből a mennyiségből 705 milliót, a egész forgalom 6,4% -át egész egészében a kutatásra és fejelsztésre (K+F) fordították, 7,5% -kal többet, mint 2018-ban (656). A Seat ráfordításai a spanyolországi 2019-es K + F kiadások csaknem 5%-nak felel meg, ezáltal a vállalat az állam vezető ipari kutató-fejlesztő befektetőjének számít.
Ezenkívül a működési cash flow 56,2% -kal 1.092 milliárd euróra (2018: 699) növekedett, amely a forgalom 9,8%-át teszi ki. A Seat a működési cash flow szempontjából a 10 legjobb spanyol társaság közé sorolható, amely alátámasztja pénzügyi fenntarthatóságát, mindemellett a jövőbeni beruházások önfinanszírozásának képességét.
Isensee rámutatott, hogy “ezek az adatok megmutatják a Seat pénzügyi erejét. A társaságnak a költségek optimalizálása érdekében minden térségben végrehajtott erőfeszítései lehetővé tették a portéka költségek eredményességének fokozását, beszállítóink körében az fejlesztés elősegítését, és a közvetett költségek ellenőrzését. Fő célja a portékakínálat jövedelmezőségének javítása és a hatékonyság növelése, és működési hasznunk javítása.”
Forgalmazás, a növekedés erős pillére
A Seat kiszállítások record szintet értek el az elmúlt két év alatt: 574.078 járművet szállítottak ki 2019-ben, ami 10,9% -kal több mint egy évvel ezelőtt. Ennek az eredménynek a pozitív alakulása a magasabb jövedelmezőséggel büszkélkedhető járművek forgalomba hozatalán alapult. 2019-ben a Seat járművenkénti átlagos bevételét 4,2% -kal autónként 15.050 euróra (2018: 14,450 euróra) növelte a SUV típusoknak hála, ugyanis a Seat által 2019-ben eladott gépjárműk 44% -a volt Arona, Ateca vagy Tarraco amellett CUPRA. A modern márka kimagaslóan hozzájárult ezekhez az eredményekhez, az forgalmazás elérte a 24.662 darabot, 71,8% -kal többet, mint az múlt évben.
A Seat-nál 2019-ben a járművek és az alkatrészek exportja elérte a forgalom 81% -át (9.144 milliárd euró), ez megerősíti a társaság vezető helyét mint Spanyolország vezető ipari exportőre, mely az állam egész exportjának megközelítőleg 3% keresztül adja.
Ebben az összefüggésben és átfogó stratégiájának részeként a társaság törekvései Latin-Amerika felé fordulnak azzal az ambícióval, hogy a következő években ebben a régióban is növekedjen. Mexikó az első számú piac Latin-Amerikában, a tavalyi 24.314 kiszállított járművel, ami 5,4% -kal több, mint 2018-ban. A Seat előző évben megkezdte kereskedelmi tevékenységét Chilében és bővítési tervet indított Kolumbiában. A márka 2020 februárjában növekedési stratégiát indított Peruban is.
Európában az autógyártó új értékesítési rekordot állított fel Németországban: 132.537 járművet forgalmazott, ami 16,1% -kos növekedést jelent, Spanyolországban mindazonáltal megint piacvezető 107.954 szállított járművel, 0,2% -kos növekedéssel. Az Egyesült Királyságban, a társaság harmadik legnagyobb piacán, az forgalmazás tovább növekedett a record szintű 6.,822 darabra (+ 9,5%). A Seat amellett a legmagasabb értékesítési eredményeit érte el példaként Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Izraelben, Svédországban és Dániában.
A Seat értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója alapján “szállításaink már harmadik éve kétszámjegyű fejlődést mutatnak a piaci lassulás ellenére is. Ebben az évben a fő célunkat az forgalmazás jövedelmezőségének javítása és piaci részesedésünk stabilizálása jelentette.” Griffiths hangoztatta még: “A CUPRA stratégiai prioritás a Seat-on belül. Az emócionális modellek és a magasabb jövedelmezőségi ráta révén a CUPRA célja, hogy 1 milliárd eurós forgalmat érjen el, mikor is valamennyi modellje a piacon van. A márka döntő jelentőségű a társaság működési hasznának növelésében.”