Hóban, fagyban, sivatagban – Seat MÓ 125

Hóban, fagyban, sivatagban – Seat MÓ 125

Hó, jég, nedves útfelület, nulla fok alatti hőmérséklet, homok, por, sivatag, burkolat nélküli utak, nagyon magas hőmérséklet. Motorozni végtelenül sokféle helyen lehet, ahol számtalan időjárási és utazási státusz vár a motorosra. Így vitték a Seat minőségellenőrzési és kutatással és fejlesztéssel foglalatoskodó mesterei a Seat MÓ 125-ös teljesen elektromos hajtású kismotort annyira különféle helyzetek közti tesztre: a Pireneusokban található Baqueira Beret-be és az Almería környéki Tabernas Sivatagba, ahol 55 C fokos hőmérsékleti különbségben teljesítettek 4.400 km-es tesztet.

Mindenhol jó teljesítmény. „A Seat MÓ elsőrendű tesztjeinek célja, hogy a kismotor mindenhol leadja a teljesítményt, a sebességet és az elektromos hatótávolságot. „- mondja Lucas Casanovas a Seat MÓ márka igazgatója. Így a Seat MÓ-nál kipróbálták a „végletek közti motorozást” sík és kanyargós utakon, hóban, fagyban, nedves és murvás felületeken, napos és esős időben, erős gyorsításokkal és fékezésekkel tarkítva. A teszteken a mérnökök ellenőrizték az áramforrás teljesítményét, az alkatrészeket, és azt, hogy a hajtás, azonfelül a felfüggesztés minden stádium közt jól funkcionál, és a gumik nem veszítik el a tapadást.

Menetre készen. Jócskán jelentős, hogy a kismotor teljesen elektromos hajtása és működése még drámai változások közt is jól működjön, voltaképpen még akkor is, mikor is a hegyek közti – 10 fokos hidegből a sivatag + 45 fokos forróságba kerül. „Garantálnunk kell, hogy a töltési szint nem esik vissza lényegesen 0 fok alatti hőmérsékleten, és az aksi nem melegszik túl nagy melegben.” indokolja Lucas Casanovas. Ez azt is jelenti, hogy a töltési rendszer önellenőrző funkciója csökkenti az erőátvitelt, ha túlmelegedést észlel. Ezeken a teszteken ki tudják próbálni a nagy hidegben vagy melegben funkcionáló beállításokat is.

Por – és nedvességvédelem. Az akku szigetelése egész védelmet nyújt a külső behatások ellen, mindent összevetve véd a portól és a nedvességtől is. Így a Seat MÓ megfelel az internacionális ID67-es szabványnak: „Ez azt is jelenti, hogy az akku teljesen védett a por ellen, valamint a borítása 30 percig ellenáll a tenger sós vízébe történő merülés hatásától is. – mondja Lucas. „A kismotor teljesítménye kihasználható a legszélsőségesebb időjárási vagy útviszonyok közt is, melyet a Seat MÓ tesztjei is bizonyítanak”.