Hatékony vonóerő: a modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d soros hathengeres dízelmotorral és mild-hibrid technológiával

Hatékony vonóerő: a modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d soros hathengeres dízelmotorral és mild-hibrid technológiával

A 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel képes fokozni a modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d modernizált hajtáslánc-technológiájának 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményét, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A az összes régebbinél dinamikusabb kigyorsítások és a hajtáslánc hatékonyságának optimalizálása érdekében mostantól a BMW X5 és a BMW X6 palettáján is elérhetővé válik a BMW Group által kifejlesztett, rettentően hatékony mild-hibrid modern műszaki megoldás: 2020 májusától a modern BMW X5 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 154 – 167 gramm / km) és a modern BMW X6 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 153 – 164 gramm / km) lemezei mögött egy 48 Volt kapacitású indítógenerátor támogatja a modernizált, soros hathengeres dízelmotor tevékenységét. A belsőégésű kapacitás 250 kW-ra / 340 lóerőre növelt maximális teljesítményének és a mild-hibrid modern műszaki megoldás elektromos rásegítésének betudhatóan a luxuskategóriájú Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellpáros elsőrangú vonóereje még intenzívebb vezetési élményt garantál.

A BMW X5 és a BMW X6 forradalmi duóját az épített utakon ugyanabban az időben sportos és tevékeny vezethetőség, a terepeken ugyanakkor erős megbízhatóság és sokoldalúság jellemzi. Erőteljes, viszont szemrevaló kiállásával, emellett luxuskategóriájú utasterével mindkét kategóriateremtő modell csodálatos benyomást kelt, a vezetés élményét ugyanakkor prémium minőségű kényelmi funkciók, emellett csúcstechnológiás járművezérlő opciók és digitális megoldások fokozzák. A két BMW X modell hajtáslánc-technológiáinak portfólióját ezúttal olyan korszerű fejlesztés színesíti, amely túlságosan eredményesen optimalizálja tovább a dízelmotor vonóerejét és belső hatékonyságát.

Soros hathengeres dízelmotor többlépcsős turbófeltöltéssel és finomított közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel

A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor hatékonyságát például kétlépcsős turbófeltöltéssel és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel emelték új szintre a mérnökök. A turbófeltöltés nagyon sebes rendszerreakcióját az alacsony nyomású és a magas nyomású fejezetek optimalizálására hivatott, változó turbinageometria fokozza. A körönkénti akár 10 befecskendezéssel az üzemanyag ezáltal akár 2 700 bar maximális befecskendezési nyomással is megérkezhet az égéstérbe. A rettentően precíz üzemanyag-adagolást, a az összes régebbinél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és a tiszta égést a befecskendezőkbe integrált nyomásszenzorok támogatják.

A korszerűsített dízelmotor 700 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes a percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat közti tartományban. Maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, amely percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál jelentkezik. Legyen szó akár épített útról, akár terepről, a korszerű BMW X5 xDrive40d és a korszerű BMW X6 xDrive40d erejét a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás párosa továbbítja a négy hajtott kerék felé. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciáit éltető beállítással még kanyarodás közben is sportosan szorgos vezethetőséget biztosít.

Az kapacitás mellett a BMW a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmának kétlépcsős csökkentését szolgáló modern műszaki megoldást – amit 2012-ben vezetett be dízelmotorral szerelt modelljei alapfelszereltségeként – is továbbfejlesztette. A motor közelében elhelyezett kipufogógáz-kezelő modern műszaki megoldás mostantól a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is dolgozik, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentse a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát. A modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d ezáltal már most maradéktalanul teljesíti a 2021-től hatályos Euro 6d emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait.

Mild-hibrid modern műszaki megoldás: 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlet az intenzívebb kigyorsítások és az alacsonyabb emisszió érdekében

A korszerűsített dízelmotor tevékenységét a mild-hibrid modern műszaki megoldás 48 Volt kapacitású indítógenerátora támogatja. A modern műszaki megoldás 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű kapacitás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát. Az elektromos teljesítmény-többlet nem kizárólagosan az álló helyzetből történő kigyorsításkor érezteti hatását, de a modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d nagyobb tempójú rugalmasságát is fokozza. A két BMW X modell mindent összevetve mindössze 5,5 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos teljesítmény-többletnek betudhatóan a belsőégésű kapacitás az összes teljesítmény-tartományban megfelelő belső hatékonyság alapján üzemelhet, amellyel nagyfokú mértékben kevesebb lesz a hajtáslánc-technológia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.

A mild-hibrid modern műszaki megoldás indítógenerátorát egy 48 Volt kapacitású aksi látja el energiával, amely azonkívül a 12 voltos fedélzeti rendszereket is táplálja. Az akkumulátort a fékezéskor felszabaduló energia tölti. A mild-hibrid modern műszaki megoldás a modern BMW X5 xDrive40d és a modern BMW X6 xDrive40d menetkomfortját is fontos mértékben fokozza, ugyanis az indítógenerátor felettébb finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba: torlódó vagy araszoló forgalomban az összes régebbinél gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, ezt követően újraindító Auto Start Stop rendszert, a hatékonyságnövelő “vitorlázó” szerepkör ugyanakkor az összes régebbinél optimálisabb. A belsőégésű kapacitás ilyenkor nem készenléti üzemmódba kapcsol, hanem maradéktalanul lekapcsolódik a hajtásláncról. A hajtáslánc “vitorlázó” funkcióját ezenkívül mostantól a bajor prémiumgyártó használói nem kizárólagosan a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmódban, de COMFORT üzemmódban is kiélvezhetik.