Elért hozzánk is az első BMW XM

Elért hozzánk is az első BMW XM

Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M GmbH az első olyan nagyteljesítményű modelljét is reflektorfénybe gurítja, ahol hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia dolgozik. A V8-as benzinmotor és a nagyteljesítményű elektromos motor párosát csatasorba állító plug-in hibrid hajtáslánc-technológia letaglózó menetdinamikai adottságokkal vértezi fel a BMW XM modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 33 – 36 gramm / km).

Az újfejlesztésű M HYBRID hajtáslánc-technológia, a nagyszerű stílusjegyekkel megfűszerezett, sajátos formanyelv és a BMW XM utasterét átjáró, progresszív luxus hangulat egysége a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek olyan új értelmezését váltja valóra a nagyteljesítményű szegmensben, amely új célcsoportokkal és új piacokkal láttatja meg a BMW M modellek hamisítatlan vezetési élményét.

A BMW XM a BMW M GmbH jubileumi évében bemutatott újdonságok fénypontjaként ünnepli világpremierjét, a BMW M1 óta a divízió első önálló modelljeként. A nagyteljesítményű Sports Activity Vehicle formanyelvében több apró részlet utal a középmotoros sportautó-legendára. A BMW XM sorozatgyártása 2022 decemberében kezdődik az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi létesítményében. Az első példányok 2023 tavaszán érkeznek meg a márkakereskedésekbe. A nóvum három kulcsfontosságú értékesítési piaca az Egyesült Államok, Kína és a Közel-Kelet lesz.

M HYBRID hajtáslánc-technológia a lebilincselő menetteljesítményért és az emisszió-mentes utazás élményéért

A BMW XM modellben debütáló M HYBRID hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 480 kW / 653 lóerő, amit a 360 kW / 489 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű kapacitás és a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. A modern műszaki megoldás bázisát egy újfejlesztésű, magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor adja, ahol a legújabb M TwinPower Turbo modern műszaki megoldás dolgozik. A mérnökök a kipufogócsonkot a 4.4 liter hengerűrtartalmú kapacitás két hengersora közé építették be, a minden vezetési szituációban kifogástalan kenésről ugyanakkor finomított olajleválasztás gondoskodik.

A nyolchengeres benzinmotor teljesítmény-leadását egy nagyteljesítményű elektromos motor patronálja meg, amit a tervezők a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóba építettek be. Az elektromos motor maximális teljesítménye már a gázpedál legapróbb érintésére is a sofőr rendelkezésére áll, letaglózó gyorsulási élményt kínálva. Az M HYBRID hajtáslánc-technológia csúcs rendszer-forgatónyomatéka 800 Nm, amit a 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes belsőégésű kapacitás és a 280 Nm csúcs forgatónyomatékú elektromos motor együttműködése állít elő. Az elektromos motor az modernizált előváltó szakaszban akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes.

Egy benzinmotor, egy elektromos motor, három vezetési üzemmód, négy hajtott kerék

A benzinmotor és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése minden vezetési szituációban olyan hamisítatlan teljesítményélményt garantál, amely méltó a BMW M divízió emblémájára. A hajtáslánc-technológia kimagasló teljesítménye haladéktalanul rendelkezésre áll, egyenletesen épül és a legfelső fordulatszám-tartományig fennáll. A BMW XM 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az élményt mindazonáltal a nyolchengeres motor vérpezsdítő orgánuma és az energiatöbbletet jelző különleges hangzásvilág fokozza. A modell sport kipufogórendszerében elektronikusan vezérelt, örökösen alkalmazkodó szelepek dolgoznak és a hátsó lökhárító ékeiként első alkalommal hatszög alakú, egymás fölé szervezett dupla ikervégződések ragyognak.

A középkonzolon felfedezhető M HYBRID gombbal a három eltérő vezetési üzemmód bármelyike aktiválható. Az ELECTRIC üzemmód zéró emissziójú utazást kínál, akár 140 km/órás sebességgel és akár 82 – 88 kilométeren (WLTP) át. Mindez a modell padlólemezébe épített nagyfeszültségű akkunak köszönhető, amelyiknek nettó kapacitása 25,7 kWh. A vegyített töltőegység (CCU – Combined Charging Unit) eközben akár 7,4 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz.

A müncheni központú vállalatcsoport Hans Zimmer zeneszerzővel szövetségben komponálta meg a korszerű BMW IconicSounds Electric portfóliót, amely összetéveszthetetlen hangaláfestéssel fűszerezi meg az elektromos motor teljesítmény-leadását. Az M-specifikus hangok már a gázpedál legapróbb érintésére is hamisítatlan hangzásvilágot hoznak létre, az M HYBRID hajtáslánc-technológia tisztán elektromos vezetési üzemmódjában. HYBRID vezetési üzemmódban aktiválódó SPORT vagy SPORT PLUS beállításnál viszont a hangaláfestés a belsőégésű kapacitás teljesítmény-leadását támogató elektromos motor működésével szinkronban hallható.

A hajtáslánc-technológia teljesítményét a BMW M xDrive okos összkerékhajtás továbbítja a négy hajtott kerék felé. A modern műszaki megoldás a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozik, amely 4WD Sport üzemmódban érezhető leginkább. A bajor prémiummárka klienseinek már 4WD Sand üzemmód aktiválására is lehetőségük van, amely homokdűnéken és hasonlóan egyenetlen útfelületeken biztosít tapadásra finomított meghajtást. A BMW XM hátsó tengelyén BMW M sport differenciálmű is dolgozik, a maximális teljesítmény korrekt leadása érdekében a teljesen nyitott és teljesen zárt végpontok közti egész működési tartományban.

BMW XM LABEL RED: a valaha készült legerősebb BMW M modell

2023 őszén a portfólió a BMW XM LABEL RED csúcsmodellel bővül, amely a BMW M GmbH történetének legerősebb közúti modelljeként érkezik meg az utakra. A modell maximális rendszerteljesítménye 550 kW / 748 lóerő, amit a 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítményre képes belsőégésű kapacitás és a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor együttműködése állít elő. Ehhez 1 000 Nm csúcs rendszer-forgatónyomaték társul, amit a 750 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes belsőégésű kapacitás és a 280 Nm csúcs forgatónyomatékú elektromos motor együttműködése állít elő (az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek).

Összetéveszthetetlen formanyelv, amely a BMW XM erőtől duzzadó kiállását és letaglózó teljesítményét nyomatékosítja

A BMW XM karosszériája az exkluzivitás, a magabiztos kisugárzás és a kimagasló teljesítmény jegyében öltött testet. A korszerű Sports Activity Vehicle modellek arányai, az erőteljes vonalvezetés, a dinamikusan elnyújtott jármű-sziluett, a hamisítatlan BMW M stílusjegyek, a luxuskategóriájú BMW modelleket idéző frontrész varázslatos újraértelmezése és a nagyon sok apró részlet a BMW XM modell páratlanul extrovertált kisugárzását hozza létre.

A tervezők a modell első fényszóróit két különálló egységre osztották, a BMW hűtőrácsok arany árnyalatú kereteket és világító kontúrt kaptak, az első lökhárítóban mindazonáltal nagyméretű légbeömlők határozzák meg a frontrészt. A karosszéria két oldalán végigfutó, arany árnyalatú sávok a BMW M1 oldalát díszítő fekete sávokat idézik. A hátsó szélvédőbe gravírozott BMW emblémák és a szemet gyönyörködtető, lamellás fénydizájn alapján megrajzolt hátsó lámpák szintén a múltbéli legendára tett utalások. A BMW XM alatt exkluzív BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak, már alapfelszereltségként 21” méretben, a külön választható extrafelszereltség részeként ugyanakkor akár 23” méretben.

Utastér: vezetőre összpontosító műszerfal és BMW M Lounge komfortkörnyezet

A BMW XM kifejező formanyelve az utastérben is folytatódik. A műszerfal és az első ülések minden részletükben az aktív vezetési élményt éltetik. Az újdonság alapfelszereltségét olyan tételek színesítik, mint a multifunkciós BMW M ülések, a térdpárnák, a típus-specifikus BMW M bőrkormány, a BMW Head-Up megjelenítő, azonkívül az M-specifikus tartalmakkal és korrekt váltásokra figyelmeztető jelzésekkel dolgozó BMW Ívelt Monitor.

A BMW XM utasterének hátsó felét bőséges térérzet, prémium minőségű anyaghasználat és extravagáns formák varázsolják exkluzív BMW M Lounge komfortkörnyezetté. A fűtött háttámlák egészen az utastér oldaláig nyúlnak, a luxus minőségű kényelmet mindazonáltal típus-specifikus párnák fokozzák tovább. A háromdimenziós kialakítású, fotópánt-stílusban szegélyezett és 100 darab LED fényforrással világító, művészi tetőkárpit minden tekintetben különleges. Az utastér személyre szabhatóságáról négy felszereltségi szint gondoskodik, tetejébe a modern Vintage bőrkárpit, amit a műszerfal és az ajtókárpitok felső részére rendelhetnek meg az ügyfelek. A hangulatvilágítás, a négyzónás automata légkondicionáló, a Harman Kardon surround audiorendszer és a Travel & Comfort rendszer szintén az alapfelszereltség része, míg a külön választható extrafelszereltségeket egyesítő palettán olyan tételek sorakoznak, akárcsak a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer, amit egy 1 500 watt teljesítményű erősítővel, a tetőkárpitban ugyanakkor négy hangsugárzóval kiegészítve építenek be a mérnökök.

Csúcstechnológiás futómű, amit a menetdinamika és a menetkomfort közti lehető legnagyobb egyensúly érdekében hangoltak tökéletesre a mérnökök

A BMW XM kifinomult futómű-technológiája a vérpezsdítő vezetési behatás és az utastérben átélhető, pihentető utazás kiváló egységét hozza létre. Az M-specifikus hangolású, csúcstechnológiás rendszerek a BMW M modellek által fémjelzett menetdinamika és a nagyteljesítményű szegmens átlaga fölötti menetkomfort legszélesebb spektrumát kínálják. A bajor prémiummárka ügyfélköre az M Setup menüpontban szabhatják személyre a nóvum beállításait. A hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek minden vezetési szituációban és mindenféle útviszonyok közepette – a nagyvárosi forgalomtól kezdve, az országutakon át, egészen az autópályákig – magabiztos és mindvégig kontrollálható kezelhetőséget garantálnak.

A BMW XM futómű-technológiája az első tengelyen egy kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen ugyanakkor ötkaros kerékfelfüggesztéssel dolgozik, mindkét tengelyen M-specifikus elasztokinematikai hangolással. A modell alapfelszereltségének az adaptív BMW M Professional futómű-technológia is része, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, sőt még – a BMW M modellek történetében első alkalommal – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja. A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes önműködően csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, míg a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része ezenfelül – a BMW M modellek történetében szintén első alkalommal – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza a modell agilitását és kanyardinamikáját, sávváltásokkor mindazonáltal iránystabilitását.

A BMW XM tapadását, agilitását és iránystabilitását a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és az integrált keresztdinamika-vezérlő modern műszaki megoldás rendszereinek együttműködése is nagymértékben fokozza. A BMW M sport fékrendszer az integrált fékrendszer részeként dolgozik és két eltérő pedálbeállítást ad. Utóbbiak a fékpedál erősségét és érzékenységét ugyancsak szabályozzák. Alapfelszereltségként a modell 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, a külön választható extrafelszereltségek palettáján viszont 22” és 23” méretű felnik is megtalálhatók.

A vezetést támogató rendszerek páratlanul széles portfóliója

A BMW XM a vezetést támogató rendszerek korábbi legátfogóbb palettáját ajánlja a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeinek történetében – legyen szó akár az alapfelszereltségről, akár a külön választható extrafelszereltségeket egyesítő portfólióról. A bajor prémiummárka a BMW XM modellhez alapfelszereltségként ajánlja a Driving Assistant csomagot, melynek része a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), a kikerülési segédlet (Evasion Aid), az éberségfigyelő rendszer (Alertness Assistant) és a sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info) is. A külön választható extrafelszereltségek közt a Driving Assistant Professional csomag is megtalálható, amely olyan okos rendszereket ígér, mint a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer, az automata sebességhatár-asszisztens (Speed Limit Assist) és az Aktív Navigáció.

A Parking Assistant Plus parkolóasszisztens szintén az alapfelszereltség része, olyan kiegészítő funkciókkal, mint a parkolási nézet (Parking View), az első és hátsó panorámanézet (Panorama View), tetejébe a háromdimenziós nézet (3D View).

Személyre szabott vezetési hatás, egyetlen gombnyomással

A BMW XM középkonzolján látható vezérlőpanel egy sor típus-specifikus gombnak otthont ad, amelyekkel a bajor prémiummárka használói számtalan módon szabhatják személyre a vezetés élményét. A sorban első ízben megtalálható az M HYBRID gomb is, amellyel a kívánt vezetési üzemmód aktiválható. A három elérhető üzemmód itt a HYBRID, az ELECTRIC és az eCONTROL. A SETUP gombon át a hajtáslánc-technológia, a futómű-technológia, a kormánymű, a fékrendszer, a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és az energia-visszatáplálás karakterisztikája állítható be.

Az M MODE gomb a kijelzett tartalmak és a vezetést támogató rendszerek működési elvének személyre szabását támogatja. Amint a vezető az alapbeállításként aktiválódó ROAD beállításról SPORT beállításra kapcsol, a vezetést támogató rendszerek közbeavatkozásai csakis a sportos vezetéshez létfontosságú alapvető funkciókra korlátozódnak – mint a digitális műszeregységen megjelenített tartalmak. A kormányra helyezett BMW M memóriagombokkal két átfogó járműbeállítás is egyetlen gombnyomással aktiválható. Az M1 és M2 gombokra az M HYBRID hajtáslánc-technológia kívánt működési üzemmódja, a belsőégésű kapacitás karakterisztikája, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) működési határértéke és a BMW M Steptronic automataváltó karakterisztikája programozható fel.

BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és BMW Head-Up monitor alapfelszereltségként

A BMW XM teljes körű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, a legújabb BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás M-specifikus verzióját futtatva. A modern műszaki megoldás középpontjában a BMW 8.0 operációs rendszer alapjaira épülő BMW Ívelt Monitor áll, amely egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi megjelenítő duóját vonultatja fel. A korszerű kijelzőpárosnak és a BMW Intelligent Personal Assistant megszakítás nélkül bővülő tárházának hála a bajor prémiummárka kliensei már nem kizárólagosan érintésekkel és gesztusokkal, de élőbeszéd útján is vezérelhetik a modell központi operációs rendszerének funkcióit. A BMW XM alapfelszereltségének tetejébe a BMW iDrive vezérlőtárcsája, a kormánykerék multifunkciós gombjai, a BMW Head-Up megjelenítő és a BMW Gesztusvezérlés is része.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés másik fénypontja a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcs azt is biztosítja – biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiájának (UWB – Ultra-Wideband) hála –, hogy a BMW fogyasztói Apple iPhone okostelefonjukkal nyissák ki és zárják le BMW XM modelljüket. Az modernizált okostelefon-integrálhatóság az Apple CarPlay és az Android Auto futtatását is biztosítja, míg a BMW ID átfogó személyre szabhatóságot ajánl. Az újdonságban a önálló eSIM kártya is felhasználható. A az összes helyzetben ideális járműkapcsolatról 5G-kompatibilis antennarendszer gondoskodik.