Elénk tárta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a Škoda

Elénk tárta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a Škoda

Újabb betekintést ajánl modernizált formai nyelvezetébe a Škoda AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán tárja a közönség elé, amint merőben korszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy részére is elegendő helyet ad. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok definiálják. A korszerű dizájnnyelv autentikus módon ígér magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.

Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a Škoda első koncepciómodellje, amely már a márka korszerűsödött formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér – hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett – három üléssorában akár hét személy részére is bőséges helyet, ezenkívül a Škoda modelljeire oly sajátos Simply Clever megoldásokat szolgáltat.

Amint Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője kiemelte: „Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel még mindig következetesen a Škoda olyan szokásos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyed használhatóság és a jelentős funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan új fejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, akárcsak az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilág a beltérben is harmonikusan folytatódik.”

Új részletmegoldások

A modern VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő (wrap-around) formák határozzák meg, melyet egészen az ajtókig nyúló, ezáltal még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor ergonomikus kapcsolatot optimálisan pozícionált kéztámasz kínálja. Szintén haptikus kezelőelemek sorakoznak a modern tervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér heterogén részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt nyújt és többek között az aksi töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon ugyancsak interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis a gépjármű a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás kellékek részére lett kifejlesztve tartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.

Továbbfejlesztett, mozgatható kezelőelemek a különféle üzemmódokhoz

A tágas beltér két eltérő konfigurációt – „Vezetés” („Driving”) és „Pihenés” („Relaxing”) – szolgáltat, amelyek különféle helyzetekre szolgálnak a tér modern élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő ugyanakkor függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, amíg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót, maximális helyet és kényelmet az utasoknak.

A Škoda AUTO márciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával fedte fel új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a valószerűség – míg tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, valamint aerodinamikus, gazdaságos formavilág definiálják.