Edzések, virtuális versenyek és új hobbik: mindent összevetve telnek a BMW-pilóták napjai a koronavírus alatt

Edzések, virtuális versenyek és új hobbik: mindent összevetve telnek a BMW-pilóták napjai a koronavírus alatt

#MARADJOTTHON – a világméretű bejelentés természetesen a BMW gyári pilótáira is vonatkozik, akik helyette, hogy valamelyik aszfaltcsíkon futnának versenyt egymással és az idővel, minden idejüket otthon töltik. Ez ellenben közel sem jelenti azt, hogy nincs meg a szigorúan beosztott napi rutinjuk: a családdal töltött időt rendszeres edzések, a régi és új hobbikat ugyanakkor virtuális versenyek tarkítják.

Fitten maradni az első éles megmérettetésre

A BMW pilótái számos időt töltenek edzéssel, hogy a koronavírus terjedésének megakadályozására kihirdetett veszélyhelyzet elmúlásával már az első futamon példásan fitten és felkészülten üljenek volán mögé. A Német Túraautó Bajnokság (DTM) kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann a közösségi média segédkezésével példának okáért rajongóit is rendszeresen meginvitálja az edzőterembe. „Rendkívül sok gyakorlatot végzek. Örökösen fejlesztem az állóképességemet és az erőnlétemet, míg szinten tartom a koncentrációs készségemet és tisztán tartom az elmém” – mesélte Marco Wittmann. A bajor prémiumgyártó DTM-csapatának újonca, az osztrák Lucas Auer szintén előtérbe állított hangsúlyt fektet otthonában az edzésre. „Napi két edzésem van, amelyik lehetőséget nyújt fitten tartani és megőrizni a jókedvemet. Van egy futópadom, egy ergométerem és egy kézikerékpár-trénerem, ezen felül ugyanakkor különleges nyak-, törzs- és végtag-gyakorlatokat is végzek” – mondta.

A BMW pilótáinak személyre szabott, otthoni edzésterveit a Formula Medicine állította össze. Ezáltal példának okáért a BMW Motorsport Junior program brit felfedezettje, Dan Harper részére is. „Heti négyszer-ötször edzek a Formula Medicine által összeállított edzéstervem alapján” – hangoztatta a fiatal pilóta.

A kanadai Bruno Spengler, aki most a BMW RLL csapat színeiben versenyez az IMSA WeatherTech SportsCar Championship futamain, ugyancsak otthonában készül a következő megmérettetésre. „Rendszeresen kerékpározom. A Swift segédkezésével ezenkívül mindezt a barátaimmal szövetségben élvezhetem: egymás ellen versenyzünk online úgy, hogy mindenki otthon, a saját szobakerékpárján teker. Nehéz feladat, de jelentősen mulattató” – mesélte Spengler, aki BMW-s csapattársaihoz hasonlóan erőnléti edzéseket is tart otthoni edzőtermében.

Sheldon van der Linde, a bajor prémiummárka DTM-pilótája dél-afrikai otthonában formált ki magának egy átmeneti edzőtermet. „Fittebb vagyok, mint valaha és felkészültebben várom a szezont, mint a korábbi években bármikor. A kényszerszünet lehetőséget adott rá, hogy kihasználjam az időmet és sokat tréningezzek” – hangoztatta.

A zárt versenypályák hangulatát virtuális versenyek teremtik meg

A rendszeres edzések mellett van még valami, ami temérdek időt és energiát igényel a BMW pilótáitól: a verseny-szimulátor, amely a BMW Motorsport felkészülési tevékenységeinek egyik alappillére. „Káprázatos ütemű fejlődésen mennek át ezek a berendezések. Napjainkban már csaknem az összes pilótának van otthon egy profi szimulátora, akinek mindazonáltal nincs, az a következő pár hétben vásárol egyet” – nyilatkozta a német Martin Tomczyk, aki ebben a pillanatban a GT versenyosztályban képviseli a BMW-t. „A verseny-szimulátorok hihetetlenül precízek és élethűek, nem csoda, hogy annyira népszerűek is. A környezet és a gépkocsi csaknem valódi, az ember igazi versenyzőnek érzi magát benne. A győzelem ugyanakkor mámorító. Egy itteni futam éppoly komoly koncentrációt, fegyelmet, erőnlétet és csapatmunkát igényel, mint kint a versenypályákon” – tette hozzá.

A verseny-szimulátorok ugyanakkor nem kizárólagosan arra jók, hogy a BMW pilótái ne essenek ki a gyakorlatból, hanem arra is, hogy kapcsolatban maradjanak a rajongóikkal. „A kényszerszünet ellenére is lehetőségük van bekapcsolódni a futamokba. Nagyszerű inger, ugyanis olykor különféle élő streamek közül válogathatnak. Örülök neki, hogy a BMW is beszállt a virtuális versenyek világába” – hangoztatta Bruno Spengler, akinek szavaival a holland Nick Catsburg is egyetért. „Mindenkinek jót tesznek a virtuális versenyek. Nekünk, versenyzőknek és a rajongóknak is” – mondta. Martin Tomczyk, Bruno Spengler, Nick Catsburg, Sheldon van der Linde és az osztrák Philipp Eng „régi motorosoknak” számítanak a verseny-szimulátorok világában, míg a német Timo Glock, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi és Lucas Auer még csak most teszteli otthonában a berendezés képességeit.

A családdal töltött idő

A BMW-pilóták részére az aktuális helyzet pozitív hozadéka az, hogy a megszokottnál sokkal több időt tölthetnek szeretteikkel. A GT versenyosztályban szereplő brazil pilóta, Augusto Farfus példaként feleségével és gyermekeivel tölti az időt brazíliai otthonában. „Nagyszerű, hogy a családommal lehetek. Az elmúlt húsz évben nem volt ehhez hasonló időszakom. Sajnos mindez egy veszélyes ellenség következménye, de legalább van alkalmam ápolni a kapcsolatot a szüleimmel” – mondta Farfus. Van der Linde szintén sok időt tölt a szüleivel Dél-Afrikában. „A versenyszezon alatt javarészt Németországban élek. Legutóbb három évvel ezelőtt töltöttem velük a mostanihoz hasonló időt, úgyhogy ennek rettentően örülök, a mindenre kiterjedő veszélyhelyzet ellenére is” – nyilatkozott a dél-afrikai pilóta.

A GT versenyosztályban induló Nick Catsburg különösen élvezi az otthon töltött időt, ugyanis kislánya épp a napokban lett egyéves. „Fantasztikus érzés, hogy ennyi időt lehetek vele és jelen lehetek, mikor is megannyi dolgot felfedez és megtanul a világból. Fölöttébb szélsebesen tanul, úgyhogy legyünk őszinték, lenyűgöző itthon lenni” – mesélte a holland pilóta.

A BMW DTM-pilótája, Timo Glock széles mosollyal az arcán mesélte, hogy családapaként sokszor „igazi kihívás egész nap szórakoztatni a gyerekeket.” Ugyanakkor „nagyszerű érzés ennyi időt egyesült erővel tölteni a családdal. A gyerekek ugyancsak élvezik. Nyilván furcsa nekik, mert megszokták, hogy sokat vagyok távol, de ettől még boldogok, vagy közösen lehetünk” – tette hozzá. Martin Tomczyk, akinek Glock-hoz hasonlóan két gyermeke létezik nyilatkozott: „Módfelett intenzív időket élünk meg a családdal. A gyerekek érezhetően szélsebesen alkalmazkodnak a kialakult helyzethez és a rokoni kapcsolatok is napról napra erősödnek” – mondta.

A BMW i Andretti Motorsport brit pilótája, Alexander Sims három gyermekével tölti idejét otthon. „A mindenre kiterjedő veszélyhelyzet fényében kissé furcsa, hogy ennyire jól érezzük magunkat itthon, de valljuk be, pont erre van szükségünk ezekben a nehéz korban” – nyilatkozta.

Versenyautó-pilóták tanári szerepben

Azok a BMW-pilóták, akiknek gyermeke már iskolás, sok más szülőhöz hasonlóan belekóstolnak az otthoni ismeretszerzés és tanítás rejtelmeibe, mert a gyerekek nem járnak iskolába, otthonról tanulnak. „Mindez azt jelenti, hogy anyának és apának tanári szerepben is meg kell állnia a helyét. A tananyagok online érkeznek a tanároktól és reggelente két órán keresztül tanulunk a gyerekekkel. Felettébb izgalmas feladatkör, amely jó sok energiát vesz el” – hangoztatta mosolyogva Martin Tomczyk.

A tanári funkció Augusto Farfus részére is meghatározó a napi rutin szempontjából. A brazil pilóta most épp Brazíliában van, lánya viszont Monacóban jár iskolába. „Számtalan házi feladatot kapunk hol angol, hol francia nyelven, és ez azért megterhelő. Negyedik osztályosként már most olyan tantárgyai vannak, mint a matematika, a földrajz és a történelem. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek a lányom tanulásának, de tengernyi időt elvisz. Reggel 6 órakor kelünk, ezt követően minimum három órán keresztül tanulunk délelőtt. Utána jön az ebéd, ezután újabb tanórák, mert nem szeretnénk lemaradni az anyagban” – mesélte Farfus.

Régi és új hobbik

Az edzések, a virtuális versenyek, a családi élet és a tanári funkció mellett a BMW pilótáinak is jut némi idejük kikapcsolódni. „Példaként kertészkedni vagy megcsinálni szépen az autó-feljárót – csupa olyan dolog, melyet alapesetben szüntelen halasztunk” – indokolta Marco Wittmann. Nick Catsburg ugyancsak a kertben foglalatoskodik, mikor is teheti: „Nem vagyok valami nagy kertész, de egész sok időt töltök a kertben, ezáltal végre szebben néz ki, mint valaha” – mesélte a holland pilóta. Mint Alexander Sims, aki sok időt tölt a kertben gyermekeivel és még egy kis kerti fészert is épített magának odakint.

A BMW pilótáinak arra is lehetőségük adódik, hogy régi kedvteléseiket felelevenítsék és teljesen új hobbikat keressenek. Augusto Farfus példaként visszatért a modell-repülőgépek iránti szeretetéhez. „Európában kevésbé űzöm ezt a hobbimat, mert nincs sok időm rá és nincs is túl sok barátom Monacóban. Itt, Brazíliában ellenben van egy üres területünk, bárhova senki más nem jár. Ki tudom vinni a gyermekeimet a szabadba úgy, hogy nem találkoznak senki mással, és tudom reptetni a modell-repülőgépeimet. A fiam is igencsak imádja ezt, már most a repülőgépek nagy rajongója” – mindent összevetve hozzá Augusto Farfus.

Timo Glock új hobbit talált magának: online főzőtanfolyamba kezdett. „Régóta terveztem, hogy belevágok, és most végre sikerült. Nagyszerű móka a főzés, ugyanakkor nagy kihívás és teljesen idegen terep számomra” – mondta. Pillanatnyilag Bruno Spengler is több időt tölt a konyhában, ahol feleségével egyesült erővel főz. „A feleségem sokkal jobban főz, ezáltal mondjuk azt, hogy én csak besegítek neki” – mondta a kanadai pilóta.

Az egyesült államokbeli Connor De Phillippi teljesen új irányba tekintett ki: amíg szünetel az IMSA versenyszéria és a Nordschleife is zárva tart, úgy döntött, hogy felfedezi magának a részvények és a befektetések piacát. „Felettébb érdekelnek a piaci eszközalapok. Sokat olvastam a részvények és a kötvények mozgásáról, ez az egész egy teljesen új hobbivá nőtte ki magát nálam. Roppantul sokat kell olvasni és tengernyi az összefüggés, de régóta szerettem a számokat” – mesélte.

A Nagy-Britanniában élő Formula-E pilóta, Alexander Sims az országos egészségügyi szolgálat tevékenységeiből is kiveszi a részét a kényszerszünet alatt. „Az adatmérnököm állt elő azzal a zseniális ötlettel, hogy járjunk körbe a motorsport-résztvevők közt és gyűjtsük be a raktáron található védőfelszereléseket. Főként kesztyűkről, maszkokról, védőszemüvegekről és tisztítószerekről van szó, amelyeket összegyűjtve a kórházaknak adományozunk. Nagyszerű elgondolás volt és hálás vagyok érte, hogy egy kicsit segíthetek ezekben a nehéz korban. Nem igazán tudunk mást tenni. Maradjunk otthon és akadályozzuk meg a vírus terjedését” – hangoztatta Alexander Sims.