Dagonyából a dobogóra

Dagonyából a dobogóra

Az idei évben is megrendezésre került Veszprém környékén a Mikulás Rallye, ám az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz, egy esős hétvégén igazi nagy dagonyában kellett teljesíteniük a kijelölt távot. Balogh Janiéknak sikerült a dobogó harmadik fokára felállniuk az év utolsó murvás futamán.

Balogh Jani a már jól megszokott R4-es Mitsubishivel vágott neki az idei Mikulás Rallye-nak, de ezúttal a navigátor szerepét nem Holczer Dani töltötte be.

Balogh Jani: „Lehetőségünk volt menni a Mikulás Rallye-n, és ezt az egészet úgy fűszereztük meg, hogy Németh Laci barátom születésnapja alkalmából ismét velem tölthette a hétvégét, Dani pedig ezen a futamon Bútor Robinak diktálta az itinert. Laci immár négy éve nem megy, de mégsem felejtett semmit, abszolút tökéletes volt az összhang, jól tudtunk menni. Remélem azért érezte, hogy a távolmaradása alatt cseppet fejlődtünk, bár ezek a pályák nem olyan jellegűek voltak, ahol ez nagyon megmutatkozhatott volna. Volt pár olyan pillanat, amikor irányíthatatlanul csúsztunk és csak néhány másodperc alatt jött vissza a tapadás…”

Pénteken tesztelt a csapat, majd estétől egészen vasárnap estig folyamatosan esett az eső, így talán mindenki elmondhatta, hogy ekkora „gigadagonyában” még életében nem versenyzett.

A verseny első gyorsasági szakaszán Balogh Janiék utolérték a műszaki problémával küszködő Botka Duduékat, és bár a lassú, saras részen igyekeztek kikerülni őket – szem előtt tartva, hogy egymást ne törjék össze – ez a fennakadás mégis jó néhány másodpercükbe került.

Balogh Jani: „A második és harmadik gyorsaságin már jó ritmusban tudtunk menni, azokat meg is nyertük,, így fel tudtunk zárkózni az élmezőnyhöz, az első kör után a második helyen fordultunk. Ezután Bútor Robi olyannyira rákapcsolt, hogy be kellett látnunk, velük már nem nagyon tudunk mit kezdeni, így a pozíciónk megtartása lett a további cél. A pályák is sokat változtak, egyre rosszabbak lettek, végig sárban mentünk. Az utolsó gyorsasági felénél, az egyik kigyorsításnál mind a két hátsó féltengelyünk eltört, emiatt komoly hátrányba kerültünk, hiszen 10 km-t kellett még így megtennünk. Egy perccel rosszabbat jöttünk a saját időnkhöz képest, elolvadt az előnyünk, Matics Miskáék beelőztek bennünket, 4 tizeddel lecsúsztunk a második helyről. De azért a dobogó harmadik fokát még így sikerült megszereznünk! Abszolút jól éreztük magunkat, szép zárása volt ez idén a murvás futamoknak!”

(forrás: srt)