Az elektromos hajtású SuperVan modellel és a Very Gay Raptorral a Ford még tovább tágítja a teljesítmény és befogadás határait

Az elektromos hajtású SuperVan modellel és a Very Gay Raptorral a Ford még tovább tágítja a teljesítmény és befogadás határait

A piacvezető Ford haszonjárművek Ford Performance-fejlesztésű, meghatározó változatai készen állnak arra, hogy június 23-26. közt lenyűgözzék a Goodwood Festival of Speed látogatóit.

Az angliai Chichesterben megszervezett világhírű eseményen lesz megfigyelhető első alkalommal a a társaság első, tisztán elektromos hajtású SuperVan modellje, a új Ford Pro Electric SuperVan, és a modern fejlesztésű Ranger Raptor dinamikus bemutatójára is itt kerül ezt követően sor.

A korszerű Ranger Raptor egyik példánya Very Gay Raptor (Rendkívül Meleg Raptor) fényezéssel lesz megfigyelhető, hogy a társaság ezzel is hangsúlyozza az LMBTQ+ közösség támogatását.

Az speciális gyártású Ford Pro Electric SuperVan modellt a nemrégiben bemutatott E-Transit Custom 1ihlette; ez utóbbi kevéssel az E-Transit 2 bemutatása után jelent meg, Európa legkelendőbb áruszállítója elektromos utódjaként, és egyikeként annak a négy, tisztán elektromos hajtású haszonjárműnek, amelyeket a Ford Pro 2024-ig vezet be az európai piacokon.

A korszerű SuperVan a hegyi futamokon és a találkozó központi helyszínén is érzékelhető lesz. A gépkocsit azért hozta létre a Ford, hogy érzékletesen szemléltesse a teljesítmény és a produktivitás új határait, és felpörgesse az elektromos Ford Pro árucikkek új generációjával létrehozható konnektivitást. Június 23-án a márka izgalmas részleteket tesz ezután közzé modern elektromos szemléltető autójáról, amely a legmodernebb modell a jelentős hatékonyságú haszonjárművek több mint 50 éves múltra visszatekintő SuperVan-sorozatából.

„A Ford SuperVan modellek már 1971 óta szemléltetik, milyen lehetőségeket rejt a Transit, és hogy milyen mértékben tágíthatók a teljesítmény határai,” nyilatkozta Mark Rushbrook, Ford Performance Motorsports igazgatója. „Az E-Transit Custom elektromos hajtásláncával és fejlett konnektivitásával a modern Ford Pro Electric SuperVan egy egészen új korszakra nyit kaput.”

A Ford Performance sokszínű innovációját alátámasztja a modern fejlesztésű Ranger Raptor is, amelyiknek dinamikus bemutatóját Goodwoodban rendezi meg a Ford. A érdeklődők a hegyi futamok közt, a kemény off-road pályán is megcsodálhatják ezt követően a 288 lóerős, 491 Nm forgatónyomatékú3, kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost motorral hajtott gépjárműt.

Az első alkalommal egy idén megosztott, szédítő videóban feltűnt, második generációs Ranger Raptor közúton és terepen hasonlóképpen minden eddiginél komolyabb hatékonyságot ígér, ami többek közt a pozícióérzékelő FOXÒLive Valve lengéscsillapítóknak köszönhető, azonfelül az üzemmódválasztónak, amelyiknek hét fokozata közt ugyanúgy megtalálhatók az aszfaltra való üzemmódok, mint a sziklás terephez kifejlesztett beállítás4. A fejlett konnektivitásról a Ford modern fejlesztésű SYNC 4A rendszere gondoskodik5, ami a 12 colos központi érintőképernyőn át is kezelhető.

Very Gay Raptor a Kemény Beszélgetések sorozathoz

Ugyanakkor, hogy megcsillogtatja képességeit a hegyi futamon és az off-road pályán, a Ranger Raptor a diszkrimináció elleni küzdelemben is megjelenik, merthogy a gépjármű a Ford új ‘Kemény Beszélgetések’ című sorozatánakhelyszíni beszélgetésében is feltűnik ezt követően. A vitát – ami arról szól, hogyan támogathatja az autóipar az LMBTQ+ közösséget és az elfogadás kultúráját – a walesi rögbi-legenda, Gareth Thomas vezeti ezt követően, aki a profi rögbiszövetség első nyíltan meleg játékosa.

Az eredeti Very Gay Raptort még 2021-ben mutatta be a Ford, hogy legkeményebb modellje révén álljon ki az online diszkrimináció ellen, miután egy közösségimédia-poszt alatt bántó kommentek publikálódtak az LMBTQ+ közösségről.

A Ford Ranger Raptor új stílusát csillogó aranyszínű fényezéssel alapozták meg, melyet szivárványszínű mintával és egy rózsaszín szívvel egészítettek ki; a gépkocsi konkrétan pozitív visszhangot keltett a közösségi oldalakon, így a Ford két ilyen járművet is gyártott, egyet az Egyesült Királyságban, egy másikat ugyanakkor Németországban.

A Digit feltűnik a Future Lab összejövetelen

A Ford az is megmutatja Goodwoodban, hogyan integrálható a fejlett robotika és az önvezető modern műszaki megoldás a Ford Pro termékekbe és szolgáltatásokbaúgy, hogy ez hatékonyabbá és gazdaságosabbá tegye a haszonjárművek vásárlói részére a raktári munkát és a szállítást. A cég a találkozó Future Lab részlegében szemlélteti az Agility Robotics által kifejlesztett Digit robotot.

A karokkal és lábakkal kialakított Digit robotot arra tervezték, hogy emberekkel dolgozzon közösen, emberek részére kialakított munkakörnyezetben. 2020-ban a Ford vásárolt elsőként ilyen robotot, hogy megvizsgálja, milyen lehetőségeket ad egy ilyen robot a raktáron belüli logisztikában és a kiszállítás utolsó 15 méterének megoldásában, azonkívül a hálózathoz csatlakozó Ford Pro járművekkel való kommunikációban.

Az autógyár intenzíven kutatja az önvezető árukiszállítás jövőjét; erre szolgál a 2021-ben útjára indított Ford Önvezetési Kutatási Program. Ennek részeként a Ford együttműködött a futárszolgáltatásra szakosodott Evri céggel, és úgy építettek át egy Transitot, hogy abban láthatatlan legyen a gépjármű sofőrje, ezt követően megfigyelték, hogyan viszonyulnak a gyalogosok és a vállalkozások egy vezető nélküli járműhöz.

A TFZ-P1 a modern GRID Legends versenyfényezéssel lép színre

A Team Fordzilla csapat TFZ-P1 versenygépe június 23-tól szerepelni fog a GRID Legends játékban; ez alkalomból a Ford kiállítja a gépjármű életnagyságú változatát a goodwoodi Go Electric standon, méghozzá precízen azzal a specifikus fényezéssel, amennyire a képernyőn is megfigyelhető lesz.

A kiállított gép különlegessége, hogy a cockpitjébe épített szimulátor révén a érdeklődők ugyanabban az időben tapasztalhatják meg a fizikai és virtuális valóságot.

Az első alkalommal a 2020-as Gamescom összejövetelen bemutatott TFZ-P1 volt az első olyan virtuális versenyautó, melyet egy autógyár tervezői a gamerekkel együtt alkottak meg. A Ford esport-versenycsapata, a Team Fordzilla alig három hónappal később már el is konstruálta a jármű valós méretű prototípusát.