Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar – közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete ((Verband der Automobilindustrie e. V. – VDA) elnöke a szektor tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben.

Közölte, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari szakterület. Ennek tekintélyes része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a tradícióknak megfelelő hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a következő években – mutatott rá.

A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával maradéktalanul klímasemlegessé lehet tenni, a modern műszaki megoldás ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet gazdaságossan jókora tételben előállítani szintetikus üzemanyagot – emelte ki. A korszerű hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak mivelhogy megvan az az pozitív tulajdonsága, hogy a egész forgalomban található járműállomány emissziós paramétereit korrigálja, nem kizárólag az újonnan fogalomba helyezettekét – tette hozzá.

A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás kapcsán is az internacionális élvonalban vannak. „A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német cég, négy közülük autógyár, kettő ugyanakkor beszállító” – mutatott rá Wissmann. Az későbbi három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre.

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát mindazonáltal több mint háromszorosára, az aktuális harmincról százra növeli. Korrekt infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése alapján.

Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos gépkocsik eladásában pillanatnyilag 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában mindazonáltal 58 százalék.