A Volkswagen csaknem 70 000 új partnerre tett szert az ID. 3 óriási népszerűségének hála a megjelenést követő első évben

A Volkswagen csaknem 70 000 új partnerre tett szert az ID. 3 óriási népszerűségének hála a megjelenést követő első évben

A teljesen elektromos Volkswagen ID. 3 erős eladási adatokat produkált a piacra lépését követő első évben Európában: „Ez a jármű kétségkívül egy sikersztori. Neves az ügyfelek körében és a semmiből első helyre ugrott az előjegyzéseket nézve jó néhány országban” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen gépjármű-értékesítésért, markeringért és árusítás utáni szolgáltatásokért felelős igazgatótanácsi tagja. Szeptember végéig hozzávetőlegesen 144 000 rendelés érkezett erre a járműre. A társaság megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a vásárlók fele ezelőtt viszont nem vezetett Volkswagent, hanem új ügyfelek a márkánál. „Az ID. 3 átlagon felüli mértékben hozott új ügyfélcsoportokat a Volkswagen részére. A csaknem 70 000 új partner egyértelmű bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a járművel és az elektromobilitási stratégiával” – tette hozzá Zellmer.

Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek tekintetében a korszerű ügyfelek aránya átlagosan 36%. 2021 első felében az ID. 3 illetve egyéb ID. modellek iránt jelentkező megnövekedett keresletnek hála a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek kapcsán. Augusztusban ez volt a leginkább közkedvelt elektromos jármű több piacon, köztük Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban. A modern előjegyzések alapján az ID. 3 augusztusban az első helyre került Nyugat-Európában. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében csaknem 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és drezdai gyártósorokról a leginkább közkedvelt elektromos járműből. Zwickauban három műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Ezenkívül a helyi piacra történő gyártás Antingban, Kínában is kezdetét vette. Ez év őszén lép be a kínai piacra az ID. 3.

A Volkswagen a közelmúltban felmérést indított az ID. 3 németországi kliensei körében vásárlásuk okairól és a felhasználói szokásaikról kérdezve őket. Az ID. 3 megvásárlásának vagy lízingelésének legfőbb okai a környezetkímélő működés (60 százalék) és az továbbfejlesztett modern műszaki megoldás (51 százalék) Egy másik meghatározó vásárlói szempont a Volkswagen márkakereskedői és szolgáltatáshálózat által nyújtott egyéni segédkezés.

A német vásárlók csaknem 80%-ánál az ID. 3 a leggyakrabban használt jármű a háztartásban. „Ez is tanúsítja, hogy a jármű kétségtelenül alkalmas a mindennapos használatra” – hangoztatta Silke Bagschik, az elektromobilitási árucikk-csoport értékesítési és marketing igazgatója. A legtöbb járművezető tekintetében a járművek otthoni töltése mára már teljesen karbonsemlegesen megoldható. 70 százalékuk csupán saját fotovoltaikus rendszerről vagy áramszolgáltatótól származó zöldáramot használ, azonfelül mind többen és többen veszik igénybe a modern Volkswagen Naturstrom Connect szolgáltatást is. Nézve, hogy a zwickaui és drezdai gyárakban is karbonsemlegesen zajlik az ID. 3 gyártása, „óriási lépést tettünk célunk elérése felé, a karbonsemleges mobilitás megvalósításához” – tette hozzá Silke Bagschik. Az ID. család jelentős mérföldköve a Way to Zero (Úton a karbonsemlegesség felé) sikerének. A Way to Zero fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, melynek célkitűzése, hogy felvegyük a versenyt az elektromobilitás térnyerésének sebességével. A célunk a modern járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra minden árusított Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az forgalmazott elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz. Azonkívül a Volkswagen minden évben legalább egy új elektromos modellt tár a közönség elé.