A Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon

A Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon

2020 az elektromos forradalom éve a Volkswagennél, ezt mi sem igazolja jobban, mint hogy előző évben a nemzetközileg az egyik legelismertebb autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

2020-ban a hazai vásárlók összesen 547 villanyhajtású Volkswagen modell mellett döntöttek, ezzel a márka piacvezetővé vált a magyarországi elektromobilitásban, a teljesen elektromos gépkocsik piacán részesedése 18 százalék. Ehhez a teljesítményhez három modell járult hozzá: az e-up!, az e-Golf és a 2020 végén bevezetett ID. 3.

Elektromos forradalom

A Volkswagen egész gőzzel halad előre az egyéni mobilitás rendszerének alapvető módosításával és az elektromos hajtások rendszerszintű kidolgozásával. A Volkswagen a koronavírus-válság ellenére is elindította Transform 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új időszak veszi kezdetét a márka részére. A átlag fölötti e-offenzíva már az utakon is megjelent, az ügyfelek állandóan veszik keresztül az ID. 3-asokat, az ID. 4 ugyanakkor csakhamar érkezik. A Volkswagen 2022-re minden jókora járműszegmensben nyújt a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépjárműveket, 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re mindazonáltal éves szinten legalább 1,5 millió elektromos autó értékesítése megjelenik a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a cég egész szén-dioxid-mentesítése 2050-ig.

Karácsonyig gyártották az e-Golfot

Nagy számban adott el a Volkswagen itthon elektromos Golfot. Bár a modell a wolfsburgi gyártósorról lekerült 2020 nyarán, gyártását a szűnni nem akaró kíváncsiság okán még 2020 karácsonyáig fenntartotta drezdai üzemében a Volkswagen.

Óriási a kíváncsiság az e-up! iránt

A szeptemberben újraindított villanyautó vásárlást támogató állami programban a Magyarország részére rendelkezésre álló 150 darab Volkswagen e-up! -ot négy nap alatt megrendelték. Bár az induló ár magasabb volt, mint az egy évvel korábbi program kihirdetésekor, ellenben a 8,2 millió forintos összeg a 2,5 millió forintos állami támogatással 5,7 millió forintra mérséklődött. Verhetetlen árával és 265 kilométeres, WLTP-szerinti hatótávjával a kisautó kiemelkedett a mezőnyből, nem csoda, hogy elkapkodták. Az aksi megduplázott kapacitása már nem kizárólag a településben teszi praktikus autóvá az e-up! modellt. Jó hír, hogy gyártása nem szűnt meg, ezáltal hamar újra lehet rendelni a gépjárműt.

Jelentős elismerés az ID. 3

Amint az sejthető volt, óriási lendülettel jött meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID. 3, amely már nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója. Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó most nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt gépjármű álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.

Zwickauból jön az ID. 4

Zwickau kulcsszerepet játszik a Volkswagen zöldülésében: most először alakítottak keresztül egy nagy autógyártó üzemet maradéktalanul az e-mobilitásra, csaknem 1,2 milliárd eurós beruházással. Zwickauban 2021-től minden évben 330 ezer elektromos hajtású jármű hagyja el az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen mindenre kiterjedő gyártóhálózatának átalakulásának vezetője lesz. 2021-től kezdődően, a VW-csoport két teljesen elektromos modelljét gyártják Zwickauban, ahol 2020 szeptemberétől az ID. 3 mellett már ID. 4 modelleket is készítenek. A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója márciusban érkezhet a magyarországi kereskedésekbe.

Az e-Crafter is eredményesen ringbe szállt

2020 pandémiás időszakában különösen felerősödött az évek óta érzékelhető trend: a webáruházak, házhozszállítási szolgáltatások iránti igények óriási ütemben erősödnek. A csomagszállító vállalkozások is felismerték, hogy a településen belüli feladatok ellátására különösen alkalmas egy elektromos kishaszonjármű. Az e-Crafter 10 m³-es rakterével és párját ritkító alapfelszereltségével méltán lett szegmensének messze leginkább közkedvelt tagja.

Elektromos Volkswagenek Magyarországon 2020-ban:

  1. Volkswagen e-Up!: 274 gépkocsi
  2. Volkswagen e-Golf: 185
  3. Volkswagen ID. 3: 185
  4. Volkswagen e-Crafter: 25