A Škoda FABIÁT jelölték az európai AUTOBEST díjra

A Škoda FABIÁT jelölték az európai AUTOBEST díjra

A Škoda FABIA negyedik generációja az „Európa legjobb autóvétele 2022-ben” címért folyó küzdelem döntősei közé jutott. A 2001 óta minden évben megszervezett díjkiosztó 32 európai országból származó elismert autós szakújságírókból álló zsűrije a FABIÁT választotta öt másik járművel egyesült erővel a végső tesztvezetésekre. A 32 zsűritag az Ausztriában látható teesdorfi Fahrtechnik-Zentrumban fog összegyűlni november 24-én és 25-én, hogy kipróbálják minden döntős járművet. A győztest december centrumában fogják kihirdetni. 2002-ben a FABIA első generációja kapta meg az „Európa legjobb autóvétele” címet, miközben 2014-ben a harmadik generációja került a döntősök közé, amiként a KAMIQ és az OCTAVIA is az elmúlt két évben.

Az európai AUTOBEST szervezetet 2000-ben alapították és 2001 óta díjazzák az arra érdemeseket. Az aktuális zsűrit 32 európai állam 32 autós szakújságírója alkotja. A zsűritagok egyenként kiválasztanak három kedvenc járművet az adott év döntőseiből 13 heterogén kategóriában, a külső-belső kialakítástól kezdve a gyakorlati használhatóságig, technológiákon és környezetkíméletességen át az árig bezáróan. A kategóriákban különféle pontszámok adhatók, 100-tól 500-ig. Az lesz a győztes jármű, amelyik a maximális 2500-ből a legmagasabb pontszámot kapja.

A Škoda FABIA negyedik generációja még jobban hat az érzelmekre, dinamikusabb, mint azelőtt és első alkalommal a Volkswagen Csoport Moduláris Keresztmotoros Koncepcióján (MQB-A0) alapszik. A FABIA kategóriájában a legtágasabb jármű és emelkedett kényelmi funkciókkal, ráadásul nagyon sok új biztonsági és vezetői asszisztensrendszerrel büszkélkedhet. A megszokott márkaminőség, példaként felülmúlhatatlan ár-érték arány, a jeles funkcionalitás és a Simply Clever alkalmak tárháza folytán ez a gépkocsi remek belépőszintű modellnek számít a Škoda termékcsaládban. A FABIA hosszabb lett, 4108 mm méretével első alkalommal meghaladja a négyméteres határt. A csomagtér, amely már a mai napig is a legnagyobbnak számított a kategóriájában, újabb 50 liternyi teret kapott, mindent összevetve most 380 literesre bővülhetett. A Volkswagen Csoport aktuális EVO generációs öt benzinmotorja 48 kW-tól (65 LE) 110 kW-os (150 LE) teljesítményt nyújt. A kategóriavezető aerodinamika 0,28-as légellenállási koefficienssel (cd) és a külön választható 50 literes üzemanyagtankkal több mint 900 km hatótávra elegendő a WLTP-ciklusban.