A Škoda AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

A Škoda AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét

A Škoda Mladá Boleslav-i főüzemében február 20-án legördült a szerelőszalagról a hétmilliomodik Škoda OCTAVIA. A modellsorozat kezdetei egészen 1959-ig nyúlnak vissza, a kilencvenes évek centrumában mindazonáltal a korszerű OCTAVIA első generációja jelenhetett meg a márka első, már egész egészében a Volkswagen Csoport tagjaként kifejlesztett modelljeként. Attól kezdve az OCTAVIA sikere szolgált a cseh autógyártó újabb dinamikus fejlődésének alapjául. 2019 alatt a Škoda összesen 363 700 darabot szállított ki megrendelőinek “bestselleréből”, novemberben mindazonáltal már a negyedik nemzedék ünnepelte prágai világpremierjét.

Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja nyomatékosította: “Az OCTAVIA a márka szíve, s a kilencvenes évek közepe óta elért sikereivel tetemes mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Škoda regionális piacvezetőből nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, aki időközben már volumengyártóként alapozhatta meg pozícióját. A jelen termelési jubileum mindent összevetve egészen rendkívüli esemény számunkra, egyben a termelés és a logisztika munkatársai eszméletlen teljesítményének meggyőző bizonyítéka”.

Az “Ős-OCTAVIA” már 1959-től nagyvonalú térkínálattal és haladó szellemű technikával bizonyult meggyőzőnek, s ez volt a nyolcadik független kerékfelfüggesztéssel készülő Škoda, egyben a cseh gyártó szintén nyolcadik modellje a második világháború után. Az OCTAVIA nevének forrása így a latin “Octo”, vagyis a “nyolc” számnév. Tizenkét éves gyártása – 1964-ig lépcsőshátú, 1971-ig kombiváltozatban – alatt a Škoda összesen csaknem 400 ezer darabot konstruált e híres modellsorozata tagjaiból.

Színpadon a “bestseller”

A párizsi Mondial de l’Automobile alkalmával, 1996 őszén mutatta be a Škoda a korszerű OCTAVIA első generációját, amely évtizedek óta az első Škoda-modellként jelenhetett meg az alsó-középkategóriában. Amellett ez volt a cseh gyártó első modellje, amit egész egészében már a Volkswagen Csoport tagjaként fejlesztettek ki. A lépcsőshátú limuzin formavilága és térkínálata úgyszintén találkozott a vásárlóközönség ízlésével, s a következő évben már csaknem 61 ezer példányban gördült ki a gyárcsarnokokból. 1998-ban a Škoda – közel megduplázva a termelést – immáron nagyjából 117 500 darabot konstruált belőle, 2010-ig ugyanakkor összesen 1 440 000 első generációs OCTAVIA készült, a végén már utódjával párhuzamosan.

Az OCTAVIA második generációjával kezdődött a Škoda világméretű termelése

Ezt az utódot ugyanakkor 2004 márciusában a Genfi Autószalonon mutatta be a Škoda a nagyközönségnek, s az OCTAVIA II töretlenül folytatta elődje sikertörténetét, időtlen eleganciájú formavilággal és még tágasabb térkínálattal keltve mély benyomást. Ezenfelül nagyobb csomagtér és a legújabb technika definiálta, s az első ízben kapható közvetlen befecskendezésű benzinmotorokon túl új, hatfokozatú manuális és automata sebességváltók is megjelentek a választékban, köztük a kettős tengelykapcsolós váltóművel (DSG). A még színvonalasabb menetkényelemről új többkaros hátsó felfüggesztések, amíg a biztonságról fékasszisztenssel (Brake Assist) kiegészített, s Európában az alapfelszereltséghez tartozó blokkolásgátló berendezés (ABS), ezenfelül négy légzsák és új aktív fejtámlák gondoskodtak. A Škoda összesen csaknem 2,5 milliót előállított az OCTAVIA második generációjának tagjaiból.

2005-ben indult be az OCTAVIA II gyártása az indiai Aurangabadban, 2007-től a Shanghai Volkswagen (ma SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.) alkotta az OCTAVIA második nemzedékét a kínai piac részére, 2009 óta ugyanakkor az OCTAVIA Kalugában, a Volkswagen oroszországi gyárában is legördülhetett a szerelőszalagról.

Az OCTAVIA harmadik generációjának premierje

A Škoda 2012-ben mutatta be “bestsellerének” harmadik nemzedékét, melynek gyártása a következő évben Ukrajnában és Kazahsztánban is kezdetét vette. 2017 februárban a cég széleskörűen átdolgozta OCTAVIA szériáját, még karakteresebbé téve sikermodelljét. A Škoda Connect mobil online-szolgáltatásokkal az OCTAVIA első alkalommal szolgált éppoly fejlett, mint kiterjedt connectivity-kínálattal. A Škoda eddig nagyjából 2,6 milliót alkotott az OCTAVIA harmadik nemzedékének tagjaiból.

A negyedik generáció világpremierje 2019. november 11-én

2019. november 11-én Prágában tartotta a “bestseller” negyedik generációja világpremierjét. A korszerű OCTAVIA még tágasabb, biztonságosabb, fejlettebb hálózati kapcsolatokat ígér és érzelemgazdagabb, mint valaha. Hosszabb és szélesebb elődjénél, még nagyobb csomagteret szolgáltat és a Škoda új formai nyelvezetének betudhatóan érzelemdúsabb vizuális stílusjegyek definiálják. A korszerű utastér-koncepció az átlagfeletti térkínálatot és jeles funkcionalitást igényes anyagválasztással és leleményes részletmegoldásokkal vegyíti, míg az modernizált connectivity-megoldások és a modern vezetői segédrendszerek még magasabb szintre emelik a kényelmet és biztonságot.