A Škoda AUTO elénk tárj az új márkaarculatát és gyorsítja elektromos offenzíváját

A Škoda AUTO elénk tárj az új márkaarculatát és gyorsítja elektromos offenzíváját

„NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030” vállalati stratégiája keretében a Škoda AUTO przentáljAz új márkaarculatát, aminek középpontjában modernizált formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan modernizált vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó továbbá gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely esetén a Škoda AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek ezt követően. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. Az elképzelések alapján 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a Škoda európai értékesítésében, így a cég az elektromos mobilitásbAz újabb 5,6 milliárd, a digitalizációba mindazonáltal 700 millió eurót invesztál az későbbi öt év idején.

Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Rendkívüli nap a mai a Škoda AUTO történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és modernizált vállalati arculatunkra is kiterjedő, korszerűsödött márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy egész egészében új fejlesztésű Škoda-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Ezenkívül számottevően felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három újabb, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek ezt követően. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, míg az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra ugyanakkor újabb 700 millió eurót fordítunk az későbbi öt év esetén -a társaság és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel.”

Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az forgalmazás és a marketing területeiért felelős tagja kijelentette még: „A modern márkaarculattal már az elektromos jövőre készítjük fel vállalatunkat, kétségkívül pozicionálva a márkát a külső versenytársak körében, ugyanakkor még egyértelműbben megkülönböztetve magunkat a Volkswagen Csoport újabb márkáitól. A VISION 7S show-modell új formai nyelvezetünk úttörője, amit az jövőbeni években egész termékportfóliónkra kiterjesztünk, még karakteresebben szólítva meg ügyfeleinket. Mindezzel új szintre emeljük márkánkat, hogy a felhasználói inger (User Experience), a hálózatba kapcsolás (Connectivity) és az egész ügyfélfolyamat (Customer Journey) tekintetében éppúgy alkalmazkodhassunk ügyfeleink új igényeihez és elvárásaihoz.”

Gyorsuló e-offenzíva: már 2026-ig három új modell, amelyeket továbbiak követnek

A cseh autógyártó figyelemre méltóan felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig újabb három, tisztán elektromos modellt – egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi gépkocsit – tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre ígér konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel. 2030-ra a Škoda AUTO már 70 százalék fölé kívánja növelni tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművei arányát európai értékesítésében. Az elektromos mobilitás felé vezető átállás szakaszában különösen gazdaságos belsőégésű motorjai termékkínálatát kívánja erősíteni a márka, a jövő év második felében ugyanakkor przentálja a SUPERB és a KODIAQ új generációját. A korszerűsített OCTAVIA 2024-ben érkezik.

Škoda VISION 7S – hétüléses SUV-modell MEB-alapokon, 600 kilométer feletti hatótávval

A VISION 7S koncepciótanulmány elsőként nyújt konkrét kitekintést egy egész egészében új fejlesztésű Škoda modellre, míg a márkAz új formai nyelvezetét is elénk tárja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy részére is bőséges helyet nyújt, s természetesen nagyszámú Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékkínálatát és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora ugyanakkor a WLTP-ciklus alapján több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.

Új formai nyelvezet, új márkaembléma, korszerűsített vállalati arculat

A Škoda AUTO új formai nyelvezetet fejlesztett ki az elektromos és digitális korszakra, amit a jövő évtől szakaszosan vezet be. Olyan cicoma mentes és visszafogott vonalvezetést, amely a korszerű Škoda modellek egyszerűségét és igényességét emeli ki. Meghatározó elemei közé sorolható az úgynevezett Tech-Deck Face megoldással kiformált, új orrkialakítás, mindemellett a beltér hosszú távon fenntartható előállítású anyagai.

A modern márkaembléma már a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a Škoda a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni. Szintén számottevően átdolgozták a vállalati arculatot (Corporate Identity; CI): a Škoda AUTO már a zöld két árnyalatát – a Smaragd- és az Elektromos zöldet – használja, amelyek a környezetvédelemre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az elektromos mobilitásra utalnak.

Ambiciózus fenntarthatósági célok az egész értéklánc mentén

A gyártás esetén a Škoda AUTO egész értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az aksik közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat nyújt, erre két elektromos teherautót használ a társaság. 2030-tól az elképzelések alapján a csehországi és az indiai üzemek ugyancsak nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják ezután járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési színtér tudniillik már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen funkcionál.

A Škoda termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amit régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium tekintetében mindazonáltal akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, miközben belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is ígér.

A Škoda AUTO mindemellett egy Fenntarthatósági Konzultáns bizottság (Sustainability Advisory Council) támogatását is igénybe veszi ambiciózus fenntarthatósági céljainak megvalósítása érdekében. Ennek öt internacionális jártassággal is büszkélkedhető tagjAz új impulzusokkal és javaslatokkal szolgál a hosszú távú fenntarthatóság aktuális és a jövőbeni intézkedéseire vonatkozóan, ezáltal segítve a fenntarthatósági kérdésekről szóló, még sokrétűbb párbeszédet az autógyártó és az eltérő érdekelt felek (stakeholder) közt.