A sikeres ID. család tovább gyarapodik: a korszerű ID. 5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: a korszerű ID. 5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

„Way to ZERO”: A modern ID. 5 nem szolidan csak bővíti a sikeres ID. családot, a Volkswagen újdonsága tovább és egyúttal egy új piaci szegmensbe vezeti a márka új járműflottájának elektromosítását. Az megnyerő, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legfrissebb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést.

„Az ID. 5 elektromos, sportos és szemrevaló. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk az ACCELERATE stratégiánk újabb mérföldköve” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója. „A vezetés helyileg karbonsemleges élvezetét biztosítsa egy tudatos ügyfélcsoportnak. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel.”

Megnyerő és dinamikus megjelenés, egyedülálló aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. A korszerű ID. 5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID. 5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Minden ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV coupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül.

„Az ID. 5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek hála rövidek a túlnyúlásai” – hangoztatta Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Ezáltal tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen – ez ezelőtt képtelenség lett volna.”

A modern, 3.0-ás szoftvergeneráció biztosítja a felhőből történő frissítéseket és újabb funkciók aktiválását, mindent összevetve az ID. 5 sokáig naprakész tud maradni. Az modernizált segédrendszerek, akárcsak a Travel Assist a flottától kapott adatokkal ajánlanak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. A korszerű, opcionális, memória funkcióval büszkélkedhető Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre.

A 4599 mm hosszú (ID. 5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID. 5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID. 5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg.

„Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más meghatározó vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési hatás, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”

Minden ID. 5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akku lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID. 5 GTX tekintetében 0,27-es) légellenállási koefficiens növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, ezáltal megfelelő marad a légáramlás.

A modern Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia a külön választható) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID. 5-öt. Nagyon sok elem – ezáltal a elbűvölő lökhárító, a festett ajtópanelek és a korszerű tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID. 4-től, amely kiérdemelte a Föld Év Gépjárműje címet. A kifejező coupé stílus egyszerűen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az nagy tudású távolsági fényű IQ. Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID. 5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager társítja a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, amíg a külön választható adaptív futómű-szabályozás gondoskodik a megfelelő vezetési dinamikáról. Az ID. 5 és az ID. 5 GTX D állásban vitorlázik, ameddig B állásban energiát nyer vissza.

A korszerű karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család továbbfejlesztett erejét. A coupé forma ellenére az ID. 5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID. 4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv kínálja, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben kiegészítő komponensek és a gyártás ugyanakkor prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. A külön választható Top Sports üléseket a háttámasz felső részén található, perforált ID-logók teszik különlegessé.

Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót ajánl. A műszerfal monitora és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az továbbfejlesztett, kiterjesztett valósággal ellátott szélvédő-kijelző (opcionális) újabb információkat jelenít meg a járművezető látóterében. A modern, 3.0-ás verziójú ID. számítógépes program több fejlesztést is magába foglal, példaként a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér meghitt megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető részére nyújtott szolgáltatásai közt fellelhetőek a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.

A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, továbbá az akár 800 méter sugarú körben látható infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, mindent összevetve figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID. Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel támogatja a vezetőt.

A Volkswagen az ID. 5 és ID. 5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, mindent összevetve folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei közt. Várakozásunk alapján 2030-ra az Európában árusított Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az árusított modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen évente legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A cég a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni.

A korszerű ID. 5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID. 5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az partnerhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek tulajdonképpen már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen biztosítsa a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert mindazoknak, akik a komfortos, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak csaknem 250 000 töltőpontja van szerte Európában. A szabványos Mode 3 kábel igénybevételével az e-SUV coupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény jellemzően akár 135 kW is lehet.