A Seat a Smart City Expo tárlaton tárja a közönség elé a Leon Cristobal modellt, a márkanév életében a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő gépkocsiját

A Seat a Smart City Expo tárlaton tárja a közönség elé a Leon Cristobal modellt, a márkanév életében a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő gépkocsiját

A Seat négy legfőbb, az okos települések jövőbeli mobilitását segítő fejlesztését tárja a közönség elé a hetedik Smart City Expo Világkongresszuson. A kezdeményezések kereteit a barcelonai települési tanács által kiadott, a biztonságos, hatékony, fenntartható és egyenlő mobilitást megcélzó Települési Mobilitási Terv irányelvei tartalmazzák.

A Seat elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a Seat elkötelezetten segíti a települési mobilitás fejlesztését, mindenekelőtt olyan megoldásokkal, amelyek innovatívak, egyszerűek, ugyanakkor intelligensek, éppen úgy, mint a Smart City Expo törekvései.” Ezen kívül de Meo nyomatékosította: „célunk, hogy tovább erősítsük kötelékeinket a Smart City mércéjéül szolgáló Barcelonával. Ennek köszönhetően olyan kezdeményezéseket mutatunk be, amelyek összhangban állnak a település mobilitási tervének négy fő pillérével.”

A biztonságos mobilitást szem előtt tartva a cég a három napos eseményen ismerteti részleteiben is a Seat Leon Cristobal modellt, amely a márkanév életében a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő gépkocsija. Ez az „őrangyal” tanulmányautó hat vezetéstámogató biztonsági rendszerrel igyekszik a közúti balesetek legfőbb okainak visszaszorításához hozzájárulni. Mint amilyen a figyelmetlenség, a fáradtság, a gyorshajtás vagy az alkoholfogyasztás,

amelyek pillanatnyilag a balesetek 80 százalékáért felelősek. A Leon Cristobal a következő funkciókkal ellátott:

  1. Drive-lock: ez a rendszer egy integrált leheletelemző szondát magába foglal, amely pozitív eredmény során blokkolja a gépjárműt.
  2. Drive-coach: egy olyan hangvezérelt asszisztens, melynek támogatásával maradéktalanul személyre szabhatóvá válnak a biztonsági figyelmeztetések.
  3. Őrangyal mód: ebben az üzemmódban a járműben látható mind a 15 aktív és passzív biztonsági rendszer aktiválva van.
  4. Visszapillantó megjelenítő: visszapillantó tükör, amely egy hátsó kamerával kiküszöböli a lehetőség szerinti holttereket.
  5. Fekete doboz: információkat és képeket gyűjt a vezetés esetén, amelyeket baleset során egy kiválasztott okostelefonra továbbít.
  6. Mentor: egy alkalmazás, amely biztosítja a szülők részére, hogy amikor a gyermekük vezeti a gépjárműt, szabályozzák a jármű sebességét továbbá láthassák a tartózkodási helyét.

Az utazók védőszentje után elnevezett Seat Leon Cristobal akár 40 százalékkal is csökkentheti az utakon előforduló balesetek számát, amennyiben az utakon közlekedő járművek több, mint fele a Cristobal tanulmányban elérhető funkciókkal van felszerelve.

Ezen kívül – szem előtt tartva a hatékony települési mobilitást célzó megoldásokat – a Seat Metropolis:Lab Barcelona przentálja az előző évben áprilisi alapításakor indított első projektjének eredményeit. Az „About It” alkalmazás célja, hogy mobilitási asszisztensként segítse a jármű vezetőjét Barcelona településében. Több másfajta szerepkör mellett az alkalmazás képes jelezni az elektromos járművek töltésére alkalmas helyeket, a Bicing kerékpármegosztó (közbringa) állomásokat vagy azokat a fekete pontokat, amelyek a leginkább balesetveszélyes utakra figyelmeztetnek Barcelonában.

A fenntarthatóságot illetően a rendezvényen bemutatásra kerül a 10 darabos eMii prototípusokból álló flotta egy része, amit kisvártatva a Metropolis:Lab Barcelona és a Pier 01 munkatársai használhatnak egy együttes járműhasználatot lehetővé tévő program keretében. Ez a szolgáltatás bepillantást enged a márka elektromos technológiájába. Az

gépkocsikat ugyanakkor olyan digitális hozzáférési lehetőséggel szerelték fel, hogy a felhasználók képesek legyenek okostelefonjaikon át hozzáférni a járműhöz. A háromnapos szimpózium érdeklődői tesztvezetésen tehetik próbára a Seat zéró emisszióval funkcionáló prototípusát a kiállítási tartomány melletti parkolóban.

Az okos települések egyenlő mobilitását célzó új fejlesztések ugyancsak megjelennek a kongresszus programjában. A fórumot biztosító Virtual Mobility Lab projekt a CARNET vezetésével alakult meg, amely az egyetlen Barcelonára koncentráló, települési mobilitással munkálkodó kutatóközpont. A CARNET létrehozói a Seat, a Volkswagen Csoport kutatási részlege azonkívül a Katalán Műszaki Egyetem voltak. Az általuk bemutatott szimulációs készülék a Barcelonával kapcsolatos mobilitási programok hatásait vizsgálja és értékeli, valamint biztosítja a következtetések levonását még az előtt, hogy bármilyen kísérleti tapasztalatszerzés történt volna.

Egyik első tesztje alatt a Virtual Mobility Lab igazolta, hogy 500 on-demand shuttle alkalmazásával 2000 magántulajdonban található járművet tudnának kiváltani Barcelona utcáiról, amely mind a forgalom nagyságát, mind a környezetszennyezés mértékét javítaná a településben.

Az Autonóm Vezetési Kihívás döntője

A jövő települési mobilitásának javítására kifejlesztett különféle megoldások mellett a CARNET egy olyan felhívást is közzétett, amely a robotika területén gyakorlati képzésben résztvevő diákoknak szól. A CARNET a legjobb ifjú tehetséget keresi, a résztvevők célja ugyanakkor az autonóm közlekedést lehetővé tevő funkciók kifejlesztése.

A projekt idén áprilisban indult és a hat hónapos periódus alatt a 9 résztvevő spanyol egyetemről 50 diákot bíztak meg azzal a feladattal, hogy fejlesszen olyan szoftvert, amely biztosítja az önvezető modellautók részére, hogy sikeresen teljesítsenek egy zárt pályát.

Erre az alkalomra a CARNET megvalósított ez olyan zárt pályás vezetési környezetet, amit Barcelona települése ihletett, és amely a döntő színtere lesz. A járműveknek le kell küzdeniük minden akadályt és bizonyítaniuk kell, hogy önállóan is sikerrel közlekednek a települési környezetben.

Ezeket a fejlesztéseket később aztán felhasználhatják és a valóságban is alkalmazható önvezető algoritmusként szolgálhatnak, a diákoknak mindazonáltal lehetőségük nyílik ennek a jövőbemutató mobilitási koncepciónak a megalkotásában részt venni.

Díjazták a Seat márkát az akadálytalan mobilitási stratégia elismeréseképp

A települési mobilitás javításának szűnni nem akaró népszerűsítéséért a Smart City Expo Világkongresszus szervezői a Mobilitás kategóriában World Smart City Award díjjal tűntették ki a vállalatot. A Seat akadálytalan mobilitási stratégiája például olyan úttörő projekteket takar, mint a Google nagy tudású navigációjának, a Waze alkalmazásnak az integrációja, az Amazon Alexa virtuális asszisztensének azonfelül a Parkfinder vagy a Travipay megoldásoknak az használata.