A prémium gépjárműszegmens 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A prémium gépjárműszegmens 9,5 százalékkal bővült Magyarországon

A prémium gépjárműk szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban a modern gépkocsik magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt.

A egész piacot előző évben 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka – a Mercedes, a BMW és az Audi – uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW múlt évben bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három márka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami hozzájárulást jelent az értékesítésben is.

A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

Hesz Tamás, az MGE elnökségi tagja, a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítési és marketing igazgatója az érdeklődőknek kifejtette: a települési szabadidőautók (SUV) térnyerése sajátos a prémium szegmensben is. A márkák újabb és újabb modellekkel igyekeznek megfelelni az ügyféligényeknek, mindent összevetve a SUV kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető.

Nagyobb teret nyernek a következő években az elektromos és a plug-in hibrid modellek is a szakértő alapján. Hesz Tamás úgy véli, a teljesen elektromos modellek a távolabbi jövőt képviselik, mivel a hatótáv korlátai miatta vásárlóknak kompromisszumot kell kötniük. Rövid és középtávon inkább a plug-in hibridek jelentik a megoldást – jelezte, felhívva a figyelmet, hogy az forgalmazás túlnyomó hányada még folyamatosan benzin és dízel meghajtású jármű.

Az elmúlt két évben némileg csökkenek a dízel értékesítések – erre az Audi magyarországi vezetője hívta fel a figyelmet, megjegyezve, hogy ez sajnálatosan éppen akkor következik be, amikor a tiszta, EU6 d normájú dízelmotorok megérkeztek a piacra. A vállalat először is a nagyobb SUV kategóriákban látja létjogosultságát a dízelmotoroknak, mivel ott a benzinmotorok lényegesen magasabb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek.

A trendek közt említette az MGE szakértője, hogy a magánszemélyek vásárlásai esetén visszatért a finanszírozásba vetett hit, egyre nagyobb arányban vásároltak előző évben ilyen konstrukcióval gépjárműt. Ez a trend várhatóan 2019-ben is változatlan marad – jelezte.

A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a vállalat információja alapján 25 százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV kategória értékesítései bővültek a legjobban, 46 százalékkal.

Hesz Tamás állítása alapján a márka sikerét az elmúlt évek termékoffenzívája alapozta meg, de hozzájárult a márkakereskedői hálózat untalan fejlesztése is. Előző évben 3,5 milliárd forint értékű beruházással nyílt meg egy új értékesítési pont, ezzel már 18 helyszínen és 23 szervizponttal szolgálják ki a vevőket Magyarországon.

Az értékesítési vezető jelezte, hogy a Mercedes-Benz Hungária Kft. személyautó üzletága 2019-re is kétszámjegyű növekedést tűzött ki maga elé. Közölte még: a márka növelni akarja jelenlétét az elektromos és plug-in hibrid járművek piacán, az idén érkezik egy új, teljesen elektromos modellje.

A prémium kategória második helyezettje, a BMW előző évben 3140 gépkocsit forgalmazott Magyarországon, 16,3 százalékkal bővülve viszonyítva a tavalyi esztendőhöz.

Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezetője sajtótájékoztatóján számolt be arról, hogy a márka, minden kategóriában növekedni tudott. Kimagasló volt ellenben az SUV kategóriába sorolható X modellek eladása, 42 százalékkal 1411 darabra bővült. A Magyarországon eladott összkerékmeghajtásos járművek 64 százaléka BMW volt előző évben – jelezte. A BMW az idén veti be újdonságát, az ultraluxus hétüléses X7 modellt, és plug-in hibrid újdonságokat is hoz.

A BMW 160 elektromos és plug-in hibrid személyautót adott el előző évben, elektromos járműveivel a leginkább közkedvelt márka ebben a szegmensben Magyarországon.

A BMW márkakereskedői hálózata 15 tagú.

Az Audi 2018-ban 2229 gépkocsit árusított Magyarországon, az értékesítések 19 százalékkal mérséklődtek, melyet a Porsche Hungariához tartozó márka igazgatója, Mátrabérci Sándor a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárásra (WLTP) átállás előre érzékelhető hatásának tulajdonít. Az idén ugyanakkor nagy előrelépést hozhat, hogy 2018-ban hozzávetőlegesen teljesen modernizált az Audi modellpaletta felső szegmense. A Győrben készülő közkedvelt modelltől, a modern Q3 is sokat várnak.

Az Audi értékesítésében ugyancsak tetemes, 32 százalékos részarányt tettek ki előző évben az SUV-ok, az előző évi 28 százalékos arány után. Az elektromobilitási versenybe a márka 2019-ben száll be több új modellel, és ettől kezdve évente egy-egy újabb kategóriában jelenik meg tisztán elektromos változattal.

Az Audi 14 márkakereskedéssel büszkélkedhet Magyarországon.

mti