Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának. A Nissan két új benzinmotort vezetett be a híres csapotthátú autójához, ezenfelül elénk tárta a Micra N-Sport nevű kivételes változatot is.
A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón át. A háromhengeres egység a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és fontos fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény kapcsán. Növekedett a teljesítménye (+ 10 LE), nyomatéka (+20 Nm), kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km közt a felszereltségtől függően) és mérséklődött üzemanyagfogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km közt a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében.
A modern motort élénkebb reakciók definiálják, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, hála a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek.
A Micra – a 2016-ban bevezetett friss 5. generáció óta első alkalommal – már automata sebességváltóval szintén rendelkezésre áll. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta.
A D-step-technológiának betudhatóan kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt biztosít a vezetőnek, mint a szokásoknak megfelelő fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós státuszok közti üzemanyag-fogyasztást is nyújt.
A Micra X-Tronic kimagasló vezethetőségének hála remek a gépkocsi a zsúfolt települési környezetbe. A finom kapcsolásokkal funkcionáló sebességváltó igazán rugalmas teljesítményt nyújt a sűrű forgalomban.
A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem simán a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb variánsa, hanem egy alapjaiban más motor. A még mindig mindössze háromhengeres erőmű sportosabb vezetési élményt biztosít az ügyfeleknek, hála 180 nm-es nyomatékának, amit a túltöltés szerepkör újabb 20 Nm-rel növelhet meg. Ezzel a Micra egyenesen a B-szegmens sportos csapotthátú („warm hatch”) mezőnyének középpontjába kerül.
Ellenben nem kizárólag a hajtáslánc változott: ez a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. A korszerű krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését.
Helen Perry, a Nissan Europe kisautókért felelős ügyvezetője kijelentette: „A modern és hatékonyabb 1,0 literes, 100 lóerős hajtáslánc bevezetésével, továbbá a 117 lóerős sportos csapotthátú változattal egy még izgalmasabb Micrát kínálunk vásárlóinknak”.
Az ígéretünket egy újabb lépéssel – a modern Micra N-Sport speciális változat bevezetésével – túl is teljesítjük. A változat célja, hogy kiaknázza a Micra teljesítményorientált kialakításában és élvezetes vezetési élményt kínáló személyiségében rejlő lehetőségeket. A nagyon sok szerfelett vonzó és exkluzív stílusbeli frissítésnek betudhatóan kiemelkedik a tömegből. E frissítések a következők:
A KÜLSŐ MEGJELENÉS FEJLESZTÉSE
- – Karbonhatású borítás a könnyűfém keréktárcsákon és a külső tükörházakon
- – Fekete felületű oldalsó borítások, valamint első/hátsó lökhárítók
- – Halgoén technológiájú első ködfényszórók
- – Sötétített hátsó üvegek
- – N-Sport embléma
- – Opcionális: LED-fényszórók + LED-ködfényszórók
AZ UTASTÉR FEJLESZTÉSEI
- – Alcantara/bőr belső kárpitok
- – Fehér légőbeömlők
- – Kartámasz az első ülésekhez
- – Fekete tetőkárpit
- – Sportos megjelenésű padlószőnyegek
- – Tolatókamera és parkolássegítő érzékelők
- – I-Key okos kulcs (kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás)
- – Opcionális: Téli csomag (első ülésfűtés + fűthető külső tükrök)
Az N-Sport a korszerű 1,0 literes motor mindkét változatával rendelhető (117 és 100 LE)
Helen Perry a következőket tette hozzá: „A modern Nissan Micra N-Sport bemutatásával egy exkluzív és még sportosabb csomagot alkottunk meg, amely még élvezetesebbé teszi a gépkocsi vezetését.”
A Nissan Micra friss 100 és 117 lóerős benzinmotorjai a legfejlettebb műszaki megoldásokat kínálják. Úgy tervezték őket, hogy a teljesítmény és hatékonyság kifogástalan egyensúlyát nyújtsák, míg a jármű fenntartási költségei a lehető legalacsonyabban maradnak. Mindkét motor megfelel a legkorszerűbb Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek.