A modern fejlesztésű Ford Ranger Raptor készen áll a Baja 1000 futam extrém kemény kihívásaira

A modern fejlesztésű Ford Ranger Raptor készen áll a Baja 1000 futam extrém kemény kihívásaira

A Ford nyilvánosságra hozta, hogy a modern fejlesztésű Ranger Raptor lesz a legmodernebb off-road modellje, ami elindul a planéta talán legkeményebb tereprallyján, a SCORE International Baja 1000 futamon. A gépkocsi karbonszegény bioüzemanyaggal fog versenyezni, bebizonyítva, hogy ezek az üzemanyagok a legszélsőségesebb helyzetek közt is beválnak.

A Ford Performance és az ausztrál Kelly Racing együttes munkájával jött létre a Ranger Raptor versenyautó-változata, melynek fejlesztésében az amerikai Lovell Racing is részt vett, és ez a csapat fog rajthoz állni a géppel a november 28-án a Baja futamon. A Ford Performance egyik legnélkülözhetetlenebb off-road partnere, a Lovell Racing nagyszámú tereprally-bajnokságot nyert már, és tulajdonosa, Brad Lovell bekerült az Off-Road Motorsport Hírességek Csarnokába.

A Ranger már régóta igazi ikonnak számít a Ford kínálatában. A versenygépet Ausztráliában építették és tesztelték, ezután átszállították az USA-ba, ahol a hosszú és kemény megmérettetés előtt tovább tökéletesítették.

„A Baja 1000 rajtját tesztkilométerek százezrei előzik meg, amelyek arra szolgáltak, hogy a végletekig próbára tegyük a Ranger Raptort,” nyilatkozta Brian Novak, a Ford Performance off-road motorsport-szakágvezetője. „Ez egy hihetetlenül kemény futam, továbbá mindazonáltal a terepjárók közismert próbapályája is. Ennek köszönhetően izgatottan várjuk, hogyan teljesít ezután a Ranger Raptor az extrém versenykörülmények közt.”

A Baja California Peninsulában megszervezett Baja 1000 a földkerekség talán legismertebb terepversenye, amerre a földgolyó minden tájáról érkeznek jelentkezők, hogy próbára tegyék magukat és autóikat a sivatagi szakaszokkal, meredek lejtőkkel és kemény kaptatókkal tarkított útvonalon.

Az F-150 Raptor és a Ford Bronco már ezelőtt is sikeresen szerepelt a Baja futamokon. 2017-ban egy példa nélküli építésű F-150 Raptor dobogós helyet érte el, ezután a saját lábán újabb 400 mérföldet tett meg a csapat hazai bázisáig, de a Baja a Bronco R versenyautó-prototípus fejlesztési programjának is szerves része volt, mihelyt az aktuális sorozatgyártású Bronco is itt bizonyította strapabírását, 1969-ben mindazonáltal a márka mesés győzelmet aratott ezen a versenyen – szóval a Ford neve igencsak sokszor megjelenik a Baja 1000 hosszú történetében.

A Ford Performance szilárdan hisz abban, hogy a Ranger Raptor készen áll a kihívásra. A gépjárműt a SCORE stock géposztály szabályainak megfelelően építették, és a Shell bioüzemanyagával fog versenyezni, ami egyharmados arányban magába foglal etanolt és bionaftát.

„A csekély karbonlábnyomú üzemanyagok használata az olyan kemény helyeken, mint a Baja 1000, nyújt támogatást abban, hogy a bioüzemanyagok illetve egyéb tiszta energiaforrások gyorsabban elterjedjenek, és bárki részére nehézség nélkül és olcsón elérhetők legyenek,” vélekedett Cynthia Williams, a Ford fenntarthatóságért, megfelelésért és homologizációért felelős mindenre kiterjedő igazgatója.

A Ford arra törekszik, hogy járműkínálata, tevékenysége és beszállító lánca legkésőbb 2050-re karbonsemlegessé váljon, 2035-ig ugyanakkor teljesítse a akadémiai alapon megállapított köztes célokat. Míg a Ford elkészíti leginkább közkedvelt modelljeinek elektromos változatait, a cég még mindig folytatja az alternatív üzemanyagok kutatás-fejlesztését, hogy a lehető legtöbb eredményesen funkcionáló, alacsony széndioxid-kibocsátású megoldást kínálhasson vásárlóinak. A szokásos megoldásokhoz képest az alternatív üzemanyaggal funkcionáló járművek csökkenthetik az üvegházhatású gázkibocsátást, méghozzá a kúttól a kerekekig mérve, ami az üzemanyagok előállításából és értékesítéséből származó emissziót is magában foglalja.