A modern BMW R 18 B és R 18 Transcontinental

A modern BMW R 18 B és R 18 Transcontinental

A korszerű BMW R 18 Transcontinental és az R 18 B: a „Big Boxer”, amely egy igazi Grand American Tourer a luxusutazásokhoz, és egy Bagger a vagány amerikai országúti kalandozásokhoz.

A modern R 18 Transcontinental modellel a BMW Motorrad egy Grand American Tourerrel egészíti ki az R 18-as családot, továbbá az R 18 B „Bagger” modellel, amely különösen közkedvelt az Egyesült Államokban. A korábbi R 18-as modellekhez hasonlóan a korszerű R 18 Transcontinental és az R 18 B a „Big Boxer” izgalmas erejét a történelmi modellek hagyományos futóműkoncepciójával, exkluzív felszereltséggel és stílusos dizájnnal egyesíti.

Ezáltal az R 18 Transcontinental ideális az amerikai stílusú utazásokhoz és hosszú távú túrákhoz – mind szólóban, mind mindazonáltal utassal és csomagokkal. Az R 18 B-t ezzel szemben „a motoros gépének” tervezték, amely szenvedélyes motorozási élményt nyújt, és ideális laza túrázáshoz vagy cirkáláshoz.

A modern R 18 Transcontinental kivételes tulajdonságai a következők: Magas szélvédővel, légterelővel és szárnyakkal ellátott első borítás. Műszerfal négy analóg, kerek műszerrel és 10,25 colos TFT színes kijelzővel, kiegészítő fényszóró, Marshall hangrendszer, motorvédő bukócsövek, hátsó-, és oldaldobozok, ülésfűtés, krómozott díszítések és ezüstmetál színre fújt motorblokk.

Ezzel szemben a modern R 18 B nélkülözi a hátsó dobozt és a „bagger” stílushoz illeszkedve például alacsony szélvédőt, karcsúbb ülést és matt fekete metálfényű motort biztosít.

A történelem legerősebb BMW boxermotorja, dugig nyomatékkal. A korszerű R 18 Transcontinental és R 18 B motorok szíve egy kéthengeres boxermotor, a „Big Boxer”, amely egy teljesen új fejlesztés az R 18 modellek részére. Nemcsak csodás megjelenése, hanem műszaki specifikációi is mutatják, hogy kötődik a tradícióknak megfelelő léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek több mint hét évtizede, a BMW Motorrad 1923-as motorkerékpár-gyártásának kezdete óta inspiráló motorozási élményt nyújtanak. A motorkerékpárok sorozatgyártásában valaha épített legerősebb kéthengeres boxermotor 1802 köbcentiméteres hengerűrtartalommal büszkélkedhet. Teljesítménye 67 kW (91 LE) 4 750 fordulat/perc fordulatszámon. A 2000 és 4000 fordulat/perc közti tartományban több mint 150 Nm nyomatékot, azonfelül elemi húzóerőt és feltűnő hangot produkál.

Dupla bölcsős, acél csőváz és hátsó lengőkar zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B futóművének centrális alkotója a dupla bölcsős, acél csőváz. Megjelenése a szokásos BMW Motorrad váztípust viszi tovább. A jeles gyártási minőség és a részletekre való aprólékos odafigyelés olyan, elsőre fel sem tűnő elemekben is tetten érhető, mint az acélcsövek közti hegesztések vagy a kovácsolt, emellett öntött elemek. A mesés BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeveszi a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva.

Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal elöl, Cantilever rugóstag hátul, könnyűfém öntött kerekek és tárcsafékek BMW Motorrad Full Integral ABS-szel variálva.

A modern R 18 Transcontinental és R 18 B felfüggesztési elemei tudatosan nélkülöznek minden olyan beállítási lehetőséget, amit a motorosnak kell elvégeznie. Ehelyett egy teleszkópvilla és egy közvetlenül a lengőkarra szerelt, úttól függő csillapítással és önvezérelten állítható rugóelőfeszítéssel ellátott konzolos rugóstag biztosítja az elsőrangú könnyűfém öntvény kerék irányítását és az érzékeny rugózási kényelmet. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb rugózási reakciókat érje el még akkor is, ha a utassal és teljesen megpakolva közlekedik, a hátsó rugóstag menetfüggő csillapítással és automata terheléskiegyenlítéssel büszkélkedhet. A mesés BMW R 5-öshöz hasonlóan a teleszkópvilla csöveit burkolt csúszószár takarja. A villa csőátmérője 49 mm, a rugóút elöl és hátul 120 mm. A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B lassítását elöl dupla tárcsafék, hátul ugyanakkor szimpla tárcsafék biztosítja, négydugattyús fix féknyergekkel és BMW Motorrad Full Integral ABS-szel közösen.

Dinamikus sebességtartó automatika (DCC) az alapfelszereltség része. Aktív sebességtartó automatika (ACC) – sebességtartó automatika integrált távolságtartó automatikával a nyugodt utazás érdekében, gyárilag rendelhető opcióként.

Az R 18 Transcontinental és az R 18 B már alapfelszereltségként ellátott DCC elektronikus sebességtartó automatikával (Dynamic Cruise Control). A DCC automatán szabályozza a motoros által beállított haladási sebességet. A dinamikus azt jelenti, hogy az előre beállított sebességet még lejtmenetben is állandóan tartja. Az aktív sebességtartó automatika (ACC) biztosítja a nyugodt „siklást” távolságtartással – nélküle, hogy a motorosnak az előtte haladó járműhöz kellene igazítania a sebességet. Az első sárvédőbe épített radarérzékelők támogatásával a motorkerékpár vagy önvezérelten gyorsít a sebesség beállításához, vagy a modern, szériafelszereltségű, teljesen integrált fékrendszert alkalmazza lassítás céljából, az útviszonyoktól függően. Az ACC ezenfelül különösen biztonságos kanyarodást is nyújt. Szükség során a kanyarvezérlő rendszer automatán csökkenti a sebességet, ezáltal a motoros a komfortos és biztonságos kanyarodási szöghöz használható sebességet kapja.

Koherens ergonómia a lehető legjobb motorvezérlés érdekében.

A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B a lábtartók laza, úgynevezett „középre szerelt” pozíciójával ellátott, amely maradéktalanul megfelel a BMW Motorrad filozófiájának.

Ez a tradicionális, hengerek mögötti pozíció nem kizárólag a BMW-re sajátos, hanem a lehető legjobb motorkerékpár-irányítás érdekében nyugodt és aktív vezetési pozíciót is lehetővé tesz. Az R 18 Transcontinental szériafelszereltségként különösen ergonomikus üléssel és ülésfűtéssel ellátott, hogy még kétszemélyes üzemmódban is biztosítsa a hosszú távú motorozás kényelmét. Az R 18 B valamivel karcsúbb kétszemélyes üléspaddal büszkélkedhet. A korszerű R 18 Transcontinental szériafelszereltségként széles lábtámaszokkal, a modern R 18 B mindazonáltal az R 18-nál szélesebb és komfortosabb lábtartókkal érkezik.

A műszerfal tradicionális kialakítású kerek műszerekkel és 10,25”-os TFT színes képernyővel büszkélkedhet, a térképes navigáció az ergonomikus útvonaltervezéshez, és a széles körű csatlakozási potenciálok ugyancsak az alapfelszereltség része.

A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B részére speciálisan kialakított műszerfal négy analóg kerek műszerrel és egy 10,25 hüvelykes TFT színes kijelzővel harmonikusan illeszkedik a tradicionális megjelenésbe. Az ikonikus „BERLIN BUILT” felirattal ellátott műszer egyrészt követi a modern R 18 Transcontinental és R 18 B tradicionális stílusát, másrészt kiválóan olvasható, maximális funkcionalitást és információt nyújtó TFT színes monitort ajánl.

Három vezetési mód, tetejébe az ASC és az MSR alapfelszereltség a nagyfokú motorozási inger és biztonság érdekében. Tolatássegítő és Hill Start Control (hegymeneti indításvezérlés) opcióként.

Az ügyfelek speciális igényeinek kielégítése érdekében a korszerű R 18 Transcontinental és az R 18 B alapfelszereltségként és opcióként is ellátott a három „Rain”, „Roll” és „Rock” menetmóddal, ami szokatlan ebben a kategóriában. Az alapfelszereltséghez tartozik az ASC (kipörgésgátló) is, amely magas szintű menetbiztonságot garantál. A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B ezenfelül szériafelszereltségként motorfék-szabályozóval (MSR) is büszkélkedhet. Az másfajta opciók mellett a tolatási segédberendezés kényelmessé teszi a manőverezést, a Hill Start Control szerepkör mindazonáltal megkönnyíti az emelkedőn való elindulást.

A modern R 18 Transcontinental és R 18 B: az ikonikus áramvonalas kialakítás merev vázszerkezettel és korszerű technológiával összekapcsolva.

A modern R 18 Transcontinental luxus túramotorként, a korszerű R 18 B ugyanakkor stílusos „Bagger”-ként bűvöl el a jellegzetes „áramvonalasítással”, amely istenien integrálja az első burkolatot, a dobozokat és az R 18 Transcontinental tekintetében a hátsó dobozt.

Ezek a motorok a múlt nagy túramotorjainak és cruisereinek ikonikus stílusát ültetik át napjainkba. A nagyszámú BMW Motorrad-klasszikus által alakított purista stílus sok részletben tovább él. Az olyan funkcionális és stílusmeghatározó elemek, mint a dupla bölcsős acél csőváz, a 24 literes, csepp alakú üzemanyagtartály, a nyitott kardántengelyes hajtás vagy a dupla csíkozású fényezés (gyári opció) a mesés BMW boxermotorokat idézik. A felfüggesztés is kétségkívül felhívja a figyelmet a régi időkre. A kétoldali lengőkarral és a konzolos rugóstaggal közösen az R 5 merev vázszerkezetét kiválóan átültették a korszerű időkbe.

Audiorendszer Marshall hangrendszerrel: Új digitális hangdimenzió alapfelszereltségként gyárilag.

A Marshall hangrendszerrel a modern R 18 Transcontinental és az R 18 B intenzív hangélményt szolgáltat. A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B már alapfelszereltségként ellátott az angol Marshall gyártóval együttműködésben kifejlesztett hangrendszerrel, amely a burkolat elejébe integrált kétutas hangszórókkal ellátott. A tradicionális megjelenést fekete borítórácsok fehér Marshall felirattal egészítik ki. A Marshall Gold Series Stage 1 és Stage 2 hangrendszerek külön választhatóan már gyárilag is rendelhetők, hogy még intenzívebb zenehallgatási élményt nyújtsanak. Az akár 4 hangszóró és 2 mélynyomó 280 watt összteljesítménnyel mindent elsöprő hangminőséget és „jó rezgéseket” nyújt. Az eredendően a londoni Hanwellből származó, napjainkban már a Milton Keynes-i Bletchley-ben (UK) székelő Marshall 60 éve készít mesés gitárerősítőket, amelyeket a Föld legjobb zenészei használnak. 2012 óta hangminőségüket díjnyertes fejhallgatókra és aktív hangszórókra is kiterjesztették, amelyeket a zene szerelmeseinek terveztek.

Az R 18 Transcontinental és az R 18 B első kiadása: Exkluzív megjelenés fényezésben és krómban.

A modern R 18 Transcontinental és az R 18 B már a piacra kerüléstől kezdve az egész világon exkluzív R 18 Transcontinental First Edition és R 18 B First Edition változatban áll rendelkezésre. Ezek az R 18 megjelenését exkluzív jellemzőkkel vegyítik, tradicionális fekete fényezésben, fehér kettős csíkozással. Újabb jellemzők a speciálisan kialakított felületek (Chrome csomag), az üléseken felfedezhető kiváló színvonalú varrások és a „First Edition” felirat.

Az alkatrészek nagy választéka kínálja a kiváló testreszabást. Exkluzív Option 719 felszereltség.

Az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálata a lehető legtöbb lehetőséget ad az R 18 Transcontinental és az R 18 B személyre szabásához. Az R 18 és R 18 Classic modellekből ismert, a Roland Sands Designnal együttesen megvalósított, mart alumínium alkatrészekből álló dizájnkollekciók a modern R 18 Transcontinental és R 18 B modellekhez is elérhetők. Az audiorendszerek tekintetében a BMW Motorrad az angol Marshall gyártóval funkcionál közösen. A korszerű R 18 Transcontinental és R 18 B modellhez a BMW Motorrad „Option 719” néven egy sor különösen kiváló színvonalú és exkluzív extrafelszereltséget biztosít, akárcsak az Option 719 Galaxy Dust metálfényű fényezés és az eredeti BMW Motorrad tartozékok.