A Kia elektromos modellekkel erősít középtávon

A Kia elektromos modellekkel erősít középtávon

A Kia tizenegy új, tisztán elektromos hajtású akkumulátoros modellt ismertet részleteiben több kategóriában az egész világon 2025-ig – tájékoztatta a Kia Motors Hungary Kft. a sajtó képviselőit.

Az újgenerációs villanyautó-sorozat első modellje, egy crossover 2021-ben lép piacra Európában, és minden új modellnek lesz legalább egy villamosított hajtásláncú, azaz könnyed hibrid, hibrid, plug-in hibrid, vagy tisztán elektromos variánsa.

Az információ alapján Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője közölte: a Kia villanyautóinak tekintélyes hányada konkrétan Európának készül ezt követően, ebben a pillanatban ez a kontinens mutatja a legnagyobb piaci potenciált ezen a övezetben.

A cél évi 500 000 tisztán elektromos hajtású gépjármű értékesítése az egész világon 2026-ra, ugyanekkorra az elképzelések alapján az európai értékesítések 20 százalékát teszik ezután ki a teljesen elektromos hajtású modellek.

A Kia 2020 első negyedévében jól szerepelt az európai piacon, a tisztán elektromos hajtású gépjárművek értékesítése 75 százalékkal 6811 darabra növekedett 2019 hasonló időszakához képest. Ezzel a helyi kibocsátás nélküli, elektromos hajtású modellek már a márka európai értékesítéseinek 6 százalékát adják. 2019 első negyedévében ez az arány még 2,9 százalék volt.

Magyarországon az első negyedévben 1649 új Kiát helyeztek forgalomba, ebből hét volt elektromos. A márka a magyar piacon előző évben 7949 gépjárműt adott el, ebből 3 volt elektromos meghajtású. Az idén 300 elektromos gépjármű eladását tervezik, ennek megvalósulását befolyásolhatja az elektromos járművek vásárlását támogató állami program is. Középtávon a társaság az ez évi számok többszörösét látja reálisnak Magyarországon, az elektromosautó-paletta bővülésére építve.

A Kia Motors első negyedéves eladásait tekintélyesen befolyásolta a koronavírus-járvány okán először is Kínában megcsappant kereslet.

A dél-koreai járműgyártó ezelőtt azt közölte, hogy a március végén lezárt három hónapban adózott eredménye 59 százalékkal, 265,97 milliárd wonra (215,6 millió dollár) esett az egy évvel korábbi 649,1 milliárd wonról. Teljes körű értékesítése a koronavírus-járvány nyomán 7,3 százalékkal esett vissza a negyedévben, főleg a kínai piacon csökkentek értékesítései (57 százalékkal), Dél-Koreában ugyanakkor 1,1 százalékkal nőttek, és az Egyesült Államokban is 1 százalékkal emelkedtek.

mti