A Münchenben székelő vállalatcsoport fennállása legeredményesebb évkezdésével vágott neki a 2018-as esztendőnek, mindent összevetve januárban az összes főbb értékesítési régiójában gazdasági növekedést könyvelhetett el. Az ez évi év első hónapjában az egész világon átadott 169 538 darab új gépjármű 3,8 százalékos abszolút gyarapodást jelent.
Miután az elmúlt hét évben megszakítás nélkül halmozta egymásra újabbnál újabb értékesítési rekordjait, a Föld legjobb prémiumautó-gyártója a 2018-as esztendőt is korszerű eladási csúccsal indította: 102 éves fennállása alatt a BMW Group még egyik januárban sem biztosított fogyasztóinak annyi új gépjárműt, mint az ez évi év első hónapjában. A nemzetközileg forgalmazott 169 538 darab most bemutatott BMW, MINI és Rolls-Royce modell az előző januári teljesítmény tükrében 3,8 százalékos abszolút eladási fejlődésnek felel meg.
„A vállalatcsoport történetének legátfogóbb portfólió-bővítési hullámát visszük véghez, a korszerű modellek piaci debütálásával és egyre szélesebb elérhetőségével párhuzamosan ugyanakkor értékesítési sikertörténetünk is tovább folytatódik” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A korszerű BMW 5-ös limuzin iránt példaként átfogó szinten csaknem 40 százalékkal magasabb kíváncsiság mutatkozik, a modern BMW 6-os Gran Turismo bevezetésével ugyanakkor több mint megduplázódtak a BMW 6-os széria egész havi eladási számai. A korszerű BMW X2 modellhez hasonlóan izgalmas, új modelljeink piaci premierjével és a korszerű BMW X3 egyre növekvő népszerűségével meg vagyok győződve arról, hogy eme januári értékesítési rekord egy újabb egész éves csúcs kezdete” – tette hozzá.
Miután hálózatról tölthető modellpalettájával 2017-ben sikeresen átlépte az egy éven belül forgalmazott százezres darabszámot, a BMW Group e téren az ez évi esztendőre is újabb célt határozott meg: január és december közt a vállalatcsoport nemzetközileg 140 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autó eladását tervezi, amellyel még tovább erősítené piacvezető pozícióját a hálózatról tölthető prémium modellek mezőnyében. Kifogástalan irányt mi sem tanúsítja jobban, mint hogy 2018 első hónapjában a BMW i modellpárost, a BMW i Performance autókat és az első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI-t összefogó paletta nemzetközileg 7 155 partner tetszését nyerte el, amely 36,7 százalékkal szárnyalja túl az előző januári eredményt. Skandináviában eközben már minden új BMW és MINI modell több mint egynegyedét hálózatról tölthető hajtáslánccal rendelik meg az ügyfelek. Szintén kimagasló piacnak számít Nagy-Britannia / Írország párosa és az Amerikai Egyesült Államok, ahol a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a egész BMW és MINI értékesítések 11,1, ezenfelül 5,2 százalékát teszik ki.
A BMW 2018 első hónapjában nemzetközileg 148 400 darab új modellt adott el, amely 3,4 százalékos értékesítési emelkedés. A rekordot jelentő januári eredményből a módfelett széles modellpaletta minden tagja kivette a részét. A legintenzívebb ügyfél-érdeklődés még mindig a korszerű BMW 5-ös limuzint veszi körbe, amely 25 268 darabos eladásával 39,6 százalékkal növelte értékesítési mutatóját az előző januárhoz képest. A BMW 1-es széria 26,4 százalékos átfogó fejlődéséhez a mindössze Kínában kapható BMW 1-es limuzin osztatlan népszerűsége is nagymértékben hozzájárult, míg a BMW X modellcsalád két legeredményesebb képviselőjének ezúttal a 22 185 példányban elkelt BMW X1 és a 3 128 darabban eladott BMW X6 bizonyult (10,6 százalékos, ezenkívül 5,8 százalékos értékesítési fejlődés mellett). A BMW X3 harmadik nemzedékének értékesítése már kezdetét vette, a modell az elképzelések alapján az év második felében éri el elődje teljes körű népszerűségi mutatóját.
A MINI kiugróan intenzív, kereken 7 százalékos értékesítési gyarapodással indította az újévet, amely szám alapján 20 929 darab új modell átadását jelenti. A paletta legkelendőbb tagja ezúttal is a MINI Countryman volt, amelyiknek eladási számai idén megduplázták az előző január teljesítményét. Ez nemzetközileg 6 022 kuncsaftot jelent, akik mindemellett minden hetedik modellt az modernizált plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg.
Miután 2017 végén új egész éves értékesítési rekordot ünnepelt, a BMW Motorrad 2018 januárjában is hatalmas eladási sikert könyvelhetett el: a globálisan átadott 8 455 darab új robogó és motorkerékpár 12,7 százalékkal múlja felül az előző januári eredményt.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
Globálisan kiegyensúlyozott, hosszú távon fenntartható vállalati stratégiájával párhuzamosan a BMW Group 2018 januárjában mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el