Elkészült a LaFerrari szteroidkúrán átesett változatával a Ferrari, az FXX K azonban elődjéhez, az Enzo-alapú FXX-hez hasonlóan csak “laboratóriumi autó”, része a Ferrari kutatási és fejlesztési programjának. Az autó nevében szereplő K a KERS energia-visszanyerő rendszerre utal, ezzel maximalizálják az autó pályán nyújtott teljesítményét.
Minden FXX K a Ferrari tulajdonában marad (állítólag harminc darab készül, egyenként 745 millió forintos áron), csak a gyártó által válogatott exkluzív tesztpilótacsoport tagjai vezethetik az autókat a következő két évben. Az FXX K teljesítménye 1050 lóerő, 87 lóerővel erősebb a LaFerrarinál, és 50-nel a rivális McLaren P1 GTR-nél. A normál feltöltésű 6,3 literes V12-es motor 800 helyett 860 lóerős, amiből könnyen kitalálható, hogy az elektromotor 190 lóerőt tesz be a közösbe. Az össznyomaték 900 Nm.
Nemcsak a hajtásláncot, hanem a karosszériát is optimalizálták, az autó elejéhez az endurance világbajnokság (WEC) GT kategóriájában szerzett tapasztalatokat is felhasznlták. A hátsó résszel is variáltak, a csinos légterelőkkel leszorítóerőben ötvenszázalékos javulást sikerült elérni. 200 km/h-s sebességnél 540 kiló leszorítóerőt generál az autó.
(forrás: origo.hu)