Új LED fényszórók, mindössze 4,1 l / 100 km fogyasztás, Apple és Android csatlakozási lehetőség, XXL méretű panoráma tolótető és proaktív utasvédelem is jellemzi a Volkswagen csoport kedvelt, és most megújult Touran családi autóját.
A Volkswagen Touran Németország legkedveltebb egyterűje, de európai szinten is az élen van. Közel kétmillió ember választotta ezt a modellt a 2003-as debütálása óta. Köszönhető ez a sokoldalúságának, variálhatóságának, így kiváló alternatíva szinte minden tevékenységhez. Ezt a filozófiát viszi tovább a nemrégiben bemutatott új Volkswagen Touran. „Az új Touran” – mondta el Dr. Heinz-Jakob Neuser, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja – „mind alapkoncepciójában, mind technikájában rendelkezik a kellő adottságokkal ahhoz, hogy Németországban megerősítse az egyterűek körében kivívott vezető pozícióját, illetve még jelentősebb tényezővé váljon Európa piacain.”
A családi autó formavilága megújult, megnövekedett az utastér és a csomagtartó, csökkent a tömeg és majdnem 20%-kal alacsonyabb lehet a fogyasztás. Új ülések kényeztetik az utasokat, amely a sokoldalúan variálható Fold-Flat kivitelben áll rendelkezésre. A tervezők ugyanakkor ügyeltek arra is, hogy megfelelő számú rakodóhely álljon rendelkezésre, így végeredményként nem kevesebb, mint 47 kisebb-nagyobb tároló rekesz szolgálja a kényelmet.
A légkondicionáló berendezés is megújult, igaz, csak extraként rendelhető a Pure Air Climatronic háromzónás rendszer. Érdekessége, hogy egy új szűrőtechnikával rendelkezik, ahol az aktív biogén filterrel működő légminőség-érzékelő folyamatosan biztosítja az optimális belső levegő minőségét.
Sokszor mondják, hogy az autó a férfiak játéka. Ezt erősíti a Touran egyik megoldása, ahol a hátsó üléssorban viháncoló gyerekeket egy GoPro kamerán keresztül, az infotainment-rendszer képernyőjén tarthatjuk szemmel. E mellett a Volkswagen új egyterűje egyszerű csatlakozási lehetőséget nyújt az Apple és az Android rendszerekhez, ide értve a táblagépeket is.
A biztonság terén is javított a cég. A karosszériaelemeket optimális ütközésvédelmi tulajdonságokkal ruházta fel melyhez nagyszilárdságú acélt használnak, illetve szériatartozék a másodlagos ütközésvédelem is. Extraként pedig akár kilenc légzsákot, proaktív utasvédelmet, automatikus követési távolság szabályozót, városi vészfékfunkciót vagy közlekedési torlódási asszisztenst is rendelhetünk.
Ugyancsak extra felszerelésként jelentkezik az elektromos csomagtérajtó, a menetprofilváltás, valamint a LED fényszóró, amely kiegészülhet kanyarvilágítással is.
Az erőforrás is átdolgozásra került az új Touranban. Kettő Euro 6 megfelelőségű benzin- (TSI: 81 kW/110 LE, 110 kW/150 LE), illetve a három Euro 6-os dízelüzemű erőforrás (TDI: 81 kW/110 LE, 110 kW/150 LE és 140 kW/190 LE) üzemanyag-fogyasztása akár 19 százalékkal is kedvezőbb elődjéhez képest. A legtakarékosabb modell a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelt, 110 lovas Touran 1,6 TDI meglepően alacsony, átlagosan mindössze 4,1 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként. Dr. Heinz-Jakob Neuser szerint: „Amikor egy hétüléses egyterű, mint az új 110 lóerős Touran 1,6 TDI ’4 literes autóvá’ lép elő, úgy gondolom, feltétlenül mérföldkőről beszélhetünk a hosszú távú fenntarthatóság útján.”