100 éves jubileumának tiszteletére a BMW Motorrad elénk tárja az R nineT 100 Years és az R 18 100 Years modelleket

100 éves jubileumának tiszteletére a BMW Motorrad elénk tárja az R nineT 100 Years és az R 18 100 Years modelleket

A BMW vezető tervezője, Max Friz 1922 decemberében terítette ki a tervezőasztalra az első BMW motorkerékpár tervrajzát, amelyiknek a központi elemét egy kéthengeres, négyütemű boxer kapacitás jelentette. A szóban forgó BMW motort, az R 32-t 1923 szeptemberében tárták a nagyközönség elé. Ezzel az epizóddal kezdődött a BMW motorkerékpár-gyártói története, amely egy példa nélkül álló sikertörténet.

A 100 éves jubileum előtti tisztelgésül a BMW Motorrad a Heritage élményvilág két letéteményeséből – az R nineT Roadsterből és az R 18 big boxer cruiserből – megjelentet egy-egy 100 Years jellegzetes kiadást. A BMW Motorrad alapítási évére utalva mindkét modellből 1923 példány készül.

BMW R nineT 100 Years: a BMW Motorrad roadsteres hagyományai túlságosan kifinomult és stílusos köntösben.

Az R nineT cicoma mentes dizájnnyelvében a 100 évnyi motortervezési ismeret, mindemellett a BMW Motorrad boxermotorok iránti töretlen szenvedélye köszön vissza. A kompakt tankból, az egyenes hátú üléspozícióból, ezenkívül kitűnő minőségű anyagokból és stílusos dizájnelemekből építkező tradicionális roadster-dizájn mesteri módon adja meg az alaphangot. A modern R nineT 100 Years ugyanakkor exkluzív jubileumi kiadássá nemesül több egyéb jellegzetes részletével. A motor szíve változatlanul a levegő/olaj hűtésű, 109 lóerős (80 kW), kéthengeres boxermotor. A kerek évforduló előtt tisztelgő kiadás a mesés kapacitás mellett sokféle felszereltséget és míves felületeket biztosít.

Classic Chrome és Option 719 tartozékok: ragyogó minőségű krómfestett felületek, mitöbb csodálatos, mart elemek és kerekek.

A krómfelületek fényezése ugyancsak csaknem 100 éves múltra tekinthet vissza a motorkerékpár-építés világában. Az többnyire rézből, nikkelből és króm zárórétegből álló krómozott felületeket keménység, az ebből fakadó rendkívüli időtállóság, remek rozsdaállóság és mindenekelőtt tükörszerű ragyogás jellemzi. E tulajdonságai okán a tervezők már az 1920-as évek vége óta örömest alkalmazzák stíluselemként a krómot. Híven példázza mindezt a BMW egyik mesés modellje, a krómozott tank- és oldalborításokkal ellátott BMW R 75/5. A korszerű BMW R nineT 100 Years és R 18 100 Years, emellett a Classic Chrome felületkoncepció formájában a BMW Motorrad most újra megeleveníti a fényezés és a króm semmi máshoz nem fogható, virtuóz összjátékát.

A fekete fényezés és a króm, ezenfelül a dupla fehér csík kompozíciója által meghatározott tank összképét a térdtámaszok és a „100 Years” embléma teszi teljessé. A hagyományos króm ott megfigyelhető az üléspúpon is. Az úgyszintén feketére fényezett első sárvédőn szintén ott a dupla fehér csíkozás. A szemet gyönyörködtető látványra a fekete/vörösesbarna ülés teszi fel a végső ecsetvonást.

Mindezt harmonikusan egészítik ki az olyan fekete elemek, mint a villaperselyek, a légbeömlő-borítás, mindemellett az Option 719 komponensek.

A R nineT 100 Years felszereltsége többek között fekete, anodizált felnigyűrűkkel ellátott 719 Classic kerekekből, mart szelepfedél-borításokat, ékszíjburkolatot, üléstartó-konzolokat és olajbetöltőnyílás-fedelet magába foglaló Option 719 Shadow martalkatrész-csomagból, emellett az állítható kézikarokat és lábtámasz-rendszert, utaslábtartót, amellett kiegyenlítőtartály-borítást és kormányvégi tükröket magában foglaló Option 719 Shadow II martalkatrész-csomagból áll. A rendkívüli kiadás gazdagon felszerelt mivoltát az adaptív kanyarvilágítás, azonfelül a fűtött markolatokat, sebességtartó automatikát és Pro menetmódokat felsorakoztató Kényelem csomag teszi teljessé. A riasztóberendezés utólag is megvásárolható az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

BMW R 18 100 Years: kivételes fényezéssel és Classic Chrome felületkoncepcióval még stílusosabbá tett big boxer.

Az R 18 100 Years ékköve vitathatatlanul a 91 LE (67 kW) teljesítményű boxermotor, amely a BMW Motorrad által valaha készített legnagyobb hengerűrtartalmú ilyen kapacitás. Azzal, hogy a BMW R 18 mind műszaki értelemben, mind látványra az olyan nevezetes BMW modellekhez nyúl vissza, mint a BMW R5, a motorozás esszenciáját helyezi a fókuszba – azaz a purista, mindenféle túlbonyolítástól mentes modern műszaki megoldást, mindemellett az benyomás „epicentrumának” számító boxermotort. A másik jubileumi modellhez hasonlóan az R 18 big boxer vonzerejét is nagyon sok speciális felszereltség, azonkívül igen kifinomult felületi koncepció növeli.

Az R 18 100 Years – hasonlóan, mint az R nineT jubileumi variációja – Classic Chrome színösszeállítású, vagyis a fekete és a fényes króm fényezésű felületek váltják egymást, továbbá róla sem hiányzik a dupla csíkozás motívuma, amellett a „100 Years” embléma. A Classic Chrome krómfestés koncepciója jelen van a dupla csíkozással ellátott hátsó sárvédőn is. Az első sárvédő és az oldalborítások feketére fényezettek, az első sárvédőn mindazonáltal szintén ott a dupla fehér csíkozás. Az összképbe harmonikusan simul bele a kétszínű, fekete/vörösesbarna kombinációjú, gyémántmintás dombornyomású kárpittal borított Option 719 ülés.

A BMW Motorrad dicső hagyományait megidéző fekete szín csinosítja a motorblokkot, a váltóházat, mindemellett a hátsó rugóstagot. A szín korrekt titulusa AVUS fekete a mesés berlini gyorsasági versenypálya tiszteletére, ahol a BMW Motorrad egykor fényes sikereket ért el. A versenypálya emlékét őrző AVUS-emlékmű egyik alakja Ernst Henne, a BMW Motorrad gyári versenyzője. Mindemellett Berlin házigazdája a BMW Motorrad gyárának is. Az egészen korrekten Berlin-Spandauban funkcionáló létesítmény nem kizárólagosan egy a telephelyek közül, ugyanis az internacionális értelemben is a BMW Motorrad központi gyártóegységének számít.

Az R 18 100 Years felszereltségét a Chrome-dizájncsomag több krómozott eleme egészíti ki. A kitűnő minőségű, galvanizált felületborítás az alábbiakon fedezhető fel: kormányszerelvények, váltó- és lábfékkar, kormánybilincsek, kormány-zárósapkák, tükrök, főfékhengerek, féknyergek, motorborítások, szelepfedél-borítások és légbeömlő-borítások.

A BMW R 18 100 Years ékességei közé tartoznak ezenkívül a BMW márkalogó „propeller” stílusát magukon viselő, perforált végekkel ellátott Akrapovič kipufogódobok is. A biztonságról és a kényelemről az adaptív kanyarvilágítás funkcióval kiegészített Pro első fényszóró, a hátrameneti fokozat, az elektronikus sebességtartó automatika és a markolatfűtés gondoskodnak. A korszerű BMW R 18 100 Years kiadáshoz a riasztóberendezés, az utascsomag, a lábtartó padok, az emelkedőn való elindulást segítő asszisztens (Hill Start Control), a zárható tanksapka és a teljesítménykorlátozás kiegészítő felszereltségként rendelhetők meg.

A Heritage élményvilág elengedhetetlen részét képező R nineT és R 18 modellekkel a BMW Motorrad tisztelettel adózik a saját, csaknem 100 éves története és hagyományai előtt, amelyeknek elválaszthatatlan része a mesés boxermotor. A hagyomány és a történelem hatja át a BMW Motorrad berlini gyárát is, amely már majdnem 50 éve számít megközelítően minden BMW motorkerékpár szülőhelyének. Az ikonikus megjelenés és a semmi máshoz nem fogható boxermotor hűen tanúsítja, hogy a BMW Motorrad gyökereiből kiindulva a Heritage modellek tekintetében minden a motorozás autentikus élményéről, azonfelül a motorkerékpárok lényegre való lecsupaszításáról szól. Röviden: a Heritage élményvilágot az ikonikus boxermotor által maghatározott életérzés teszi azzá, ami.