Megjött az első BMW X modell negyedik nemzedéke: a korszerű BMW X5

Megjött az első BMW X modell negyedik nemzedéke: a korszerű BMW X5

Elért hozzánk is az első BMW X modell negyedik nemzedéke. A modern BMW X5 a az egész világon több mint 2,2 millió példányban forgalmazott SAV (Sports Activity Vehicle) járműkoncepció mindenre kiterjedő sikertörténetének új fejezetét nyitja meg, cicoma mentes formanyelvével, sportosan dinamikus menetteljesítményével és az összes régebbinél átfogóbb innovációs tárházával. A modell az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül ezután. Piaci premier 2018 novemberében.

Elődmodelljénél figyelemre méltóan nagyobb és ezáltal más kiállású: a korszerű BMW X5 karosszériája 36 milliméterrel 4 922 milliméter hosszúra, 66 milliméterrel 2 004 milliméter szélesre és 19 milliméterrel 1 745 milliméter magasra növekedett. A modell tengelytávolsága 42 milliméterrel gyarapodott, mindent összevetve most már 2 975 milliméter.

A karosszéria nagyméretű felületeinek és precíz vonalvezetésének kölcsönhatása egy végletekig egyszerű, új formanyelvben köszön vissza. A vese alakú hűtőrácsokat egyetlen nagyméretű keret fogja közre, a dinamikus tetővonal alatt lenyűgöző karaktervonal emelkedik, a hátsó lámpák mindazonáltal háromdimenziós kialakítást kaptak.

A kifinomult anyagok, a harmonikus megjelenés és az modernizált járművezérlési koncepció egységének hála az utastér egyidejűleg szemrevaló és korszerű hangulatot áraszt.

A BMW xLine és M Sport felszereltségi csomagok megannyi személyre szabható stíluselemet tartogatnak, a modern BMW X5 modellhez mindemellett a típus-specifikus BMW Individual opciók is elérhetővé válnak.

A külön választható extrafelszereltségek közé az adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfény is felkerül. Az továbbfejlesztett fényforrást összetéveszthetetlen kialakítás, a fényszabályzó lencsék pompázatos X elrendezése és a BMW Laserlight lézerfény-technológia páratlan kék színe jellemzi.

A modern BMW X5 a bajor prémiumgyártó modelltörténetének első olyan küldötte, amit a külön választható extrafelszereltség részeként akár 22” méretű könnyűfém keréktárcsákkal is felszerel a vállalat. A piaci bevezetéstől kezdve az ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém felnik és a BMW Individual részleg könnyűfém keréktárcsái is elérhetővé válnak a legnagyobb méretben.

Piaci bevezetés négy eltérő motorváltozattal: a BMW X5 xDrive50i modell friss fejlesztésű V8-as benzinmotorja 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítményre képes (100 kilométerre vetített 11,6 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 264 gramm károsanyag-kibocsátás mellett, Európában nem áll rendelkezésre), eközben a BMW X5 xDrive40i modell orrában dolgozó soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 – 8,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 193 – 200 gramm / km). A BMW X5 M50d modell meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres dízelmotor 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítményt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 179 – 190 gramm / km), a BMW X5 xDrive30d modell motorházteteje alá szerelt sorhatos dízelmotor mindazonáltal 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményt küld a négy hajtott kerékre (100 kilométerre vetített 6,0 – 6,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 158 – 179 gramm károsanyag-kibocsátás mellett). Minden egyes hajtáslánc-technológia maradéktalanul teljesíti a legszigorúbb emissziós szabvány, az Euro 6d-TEMP előírásait, a legújabb, részecskeszűrővel vagy AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) felszerelt kipufogógáz-kezelő modern műszaki megoldásnak betudhatóan. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltót minden egyes erőforráshoz az alapfelszereltség részeként társítja a cég.

BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozó új, az összes régebbinél hatékonyabb vezérlőrendszerrel, már az alapfelszereltség részeként. Intenzív kanyarodás és dinamikus vezetés közben a hátsó tengelybe integrált differenciálzár érezhetően sportosabb agilitást, még jobb tapadást és maximális iránystabilitást garantál.

A korszerű BMW X5 a BMW X modellcsalád első olyan tagja, amit a külön választható extrafelszereltség részeként Off-Road csomaggal is megrendelhetnek a bajor prémiumgyártó vásárlói. Első és hátsó levegős futómű, alvázborítás az első és a hátsó tengely alatt, tetejébe jellegzetes kijelző-tartalom a műszeregységen és a központi monitoron. Az Off-Road csomag egy önálló gombon át szolgáltat fel négy heterogén vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó irányítását és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos, sziklás, murvás és havas útfelület követelményei alapján hangolja keresztül.

Dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) már az alapfelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal. Új kerékfelfüggesztési modern műszaki megoldás, a BMW X modellek történetében első alkalommal: levegős futómű az első és a hátsó tengelyen, amellyel a korszerű BMW X5 hasmagassága 80 milliméteres intervallumban állítható. Aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a modern BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét. A BMW iDrive operációs rendszert egy 12,3” méretű, teljesen digitális műszeregység és egy ugyanekkora központi monitor párosával fejlesztették tovább. Az érintés-érzékeny szerepkör még intuitívabb működéséről cicoma mentes grafika és laposabb menüelrendezés gondoskodik, amely az almenük az összes régebbinél gyorsabb elérését biztosítja. A dupla megjelenítőn szituációfüggő, személyre szabott tartalom gondoskodik arról, hogy a vezető minden pillanatban a lehető legpontosabb információk birtokában legyen.

Az összes régebbinél egyszerűbb multimodális járművezérlés az érintőképernyőnek, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának, a hangvezérlésnek és a BMW Gesztusvezérlésnek hála.

Bemutatkozik a BMW Head-Up monitor új generációja, még nagyobb, most már 7×3,5” méretű kivetítési felülettel, hangolt háromdimenziós grafikával és még gazdagabb kijelzett tartalommal.

A külön választható extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is megrendelhető (előreláthatólag 2018 decemberétől áll rendelkezésre) újabb két ülőhellyel; a komfortos be- és kiszállást az elektronikusan dönthető második üléssor garantálja.

Kétrészes csomagtérajtó, melynek részei a Comfort Access funkcióval önműködően, kéz nélkül is nyithatók és zárhatók. A csomagtérbe megrendelhető elektronikus csomagtérroló akár a csomagtér síkjával egy magasságba is leereszthető (előreláthatólag 2018 decemberétől áll rendelkezésre). Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 860 literesre bővíthető.

Az utastérben kiegészítő komponensek közt újdonságként mutatkozik be az alapfelszereltség részeként kínált Vernasca bőrkárpit, míg a külön választható extrafelszereltségek palettáját színesítő BMW Individual Merino bőrkárpitozás négy eltérő árnyalatban rendelhető meg.

Az utazás kényelmét nagyon sok korszerűsített és új utastéri szerepkör fokozza: masszázs funkcióval felszerelt ülések, négyzónás automata légkondicionáló, fűtött könyöktámaszok, hűthető és fűthető pohártartók a középkonzolban, Sky Lounge panoráma üvegtető 23 százalékkal megnövelt üvegfelülettel, Ambient Air légfrissítő csomag, Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer (előreláthatólag 2018 decemberétől áll rendelkezésre) és a hátsó üléssorban 10,2” méretű érintőképernyővel dolgozó Professional multimédiarendszer (előreláthatólag 2018 decemberében áll rendelkezésre).

A külön választható extrafelszereltség részeként nagyon sok utastéri gomb és kapcsoló első alkalommal üvegből is megrendelhető: az automataváltó újratervezett előválasztó karja, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, a középkonzolon van motorindító és -leállító Start/Stop gomb, továbbá a zenerendszer hangerőszabályzó gombja.

Vezeték nélküli okostelefon-töltés a kompatibilis készülékekhez és BMW Display Key okoskulcs, amely minden pillanatban naprakész információkkal szolgál a jármű állapotáról és a modell jó néhány funkciójának távvezérlését is biztosítja.

Még tovább fejlesztett hangulatvilágítás a külön választható extrafelszereltség részeként: a bajor prémiumgyártó gépkocsihoz érkező kuncsaftét Welcome Light Carpet színes fényszőnyeg fogadhatja, utazás közben a beérkező telefonhívásokat a műszerfal dinamikus hangulatvilágítása (Dynamic Interior Light) pulzáló fénnyel jelezheti, járó motor során ugyanakkor a fényjáték az ajtókárpitokra is átterjedhet.

Az automatizált járművezetés korszakát a vezetést támogató rendszerek az összes régebbinél átfogóbb palettája hozza közelebb: Driving Assistant Professional csomag modernizált Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomattal (Active Cruise Control with Stop & Go function), kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning and Lane Departure Warning), oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid), keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning) és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Warning).

Újdonságként mutatkozik be a palettán a Vészfékezési Asszisztens (Emergency Stop Assistant), amely egészségi veszélyhelyzet során önműködően átveszi a jármű feletti vezérlést és biztonságosan az út szélére kormányozza, ezután álló helyzetbe fékezi a gépkocsit.

Parkolóasszisztens (Parking Assistant) önműködő hossz- és oldalirányú segédlettel. Modern tolatási segédlet (Reversing Assistant), amely akár 80 méter távolságból is képes a maradéktalanul automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére. A Parking Assistant Plus csomag része a Surround View szerepkör, a Top View szerepkör, a Panorama View szerepkör és a Remote 3D View szerepkör is.

A modern BMW X5 modellhez a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta egész portfóliója elérhető. A bajor prémiumgyártó partnerének digitális eszközeit a saját mobilitás digitális segédjeként funkcionáló BMW Connected kapcsolja össze a gépkocsival. A BMW Digital Key digitális kulcs eközben azt is biztosítja, hogy a vezető a távolból, okostelefonján át kinyissa a jármű ajtajait és beindítsa a motort. Az akadálymentes utazásról a többi BMW modelltől érkező valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) gondoskodnak. A korszerű BMW X5 fedélzeti szoftverei vezeték nélkül, szakadatlan mobilinternet-kapcsolaton át frissülnek. Az utastéri újítások közt a Microsoft Office 365 egész palettája és a Skype for Business is megtalálható.