A Q-család új csúcsmodellje – Már megrendelhető az Audi Q8

A Q-család új csúcsmodellje - Már megrendelhető az Audi Q8

Két világ erényeit egyesíti az Audi Q8, a négyajtós luxuskupék eleganciáját a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságával vegyíti. Gazdagon felszerelt utasterével, variálható csomagtartójával, a legújabb kezelési és futóműtechnikával, azonkívül okos vezetői segédrendszerekkel az Audi Q8 a munka és a szabadidő esetén ugyancsak ideális útitárs. A quattro állandó összkerékhajtása és akár 254 milliméteres szabadmagassága révén a modern SUV-kupé ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A szerelőszalagról Pozsonyban legördülő Audi Q8 már megrendelhető Európában és várhatóan augusztusban érkezik a márkakereskedőkhöz.

Multifunkcionális, sportos és megnyerő – méretek és térkoncepció

Hosszúsága 4986, szélessége 1995, magassága mindazonáltal 1705 milliméter – ezek az Audi Q8 méretei, amelyekkel a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportosságát és jellegzetes stílusát. A kupékat idéző tetőívével jóval laposabbnak hat Q7 testvérmodelljénél, amelynél 66 milliméterrel rövidebb, ám 27 milliméterrel szélesebb. Meghatározó orrkialakítása, karosszériája rövid hátsó túlnyúlása, kiemelkedő, akár 254 milliméteres szabadmagassága, azonfelül tekintélyes méretű, 795 milliméter átmérőjű kerekei az erőteljes dinamika összhatását sugározzák.

A Q-család új arculata – a külső stílus

Az Audi Q8 azon progresszív formai nyelvezet megbízottja, amit az Audi új A8 családjával prezentált. Az erőteljes kontúrvonalak és atletikusan feszes felületek erőt, igényességet és az állandó összkerékhajtás jellegzetes dinamikáját sugározzák. A Q8 mindezt egészen egyéni módon, az megnyerő, négyajtós luxuskupék és a határozott kiállású SUV-modellek ötvözeteként testesíti meg, egyértelmű utalásokkal az Audi egyik ikonjára – az „Ős-quattro” modellre.

Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának korszerű arculatát hordozza. Hat függőleges krómozott lamellájával a hűtőrács stabil és erős hatást kelt. Széles és extraként színében elkülönülő maszk kapcsolja a Singleframe hűtőrácsot a markáns fényszórókhoz, amellett az előrenyúló első légterelő, emellett a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílások tovább erősítik az agresszív külsőt.

Digitális karakter – világítástechnika és fénydizájn

A fényszórók kínálatában két eltérő változat közül választhatnak a Q8 vásárlói, mindkettő LED-technikájú. Távolról különösen lapos hatást keltenek a kétrészes fényszórók. Felső részükben többek között a nappali menetfény és a tompított világítás, miközben alattuk lesötétítve és némileg hátrébb tolva a távolsági fény üzemel. Az extrafelszerelésként rendelhető HD Matrix LED fényszórókban e szerepkör 24-24 LED-egységből épül fel.

A cicoma mentes megjelenés a korszerű prémiumkarakter – az utastér

A karcsú műszerfal és a nyugodt, határozottan vízszintes orientációjú vonalvezetés az Audi Q8 utastere által közvetített tágas térérzetet erősíti. A belső formai nyelvezet feltétlenül cicoma mentes, s minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, az első ajtók közt a műszerfalon végighúzódó, széles wrap-around ívtől egészen a világítás extraként Black Panel kivitelben, érintőfelületként is rendelhető kezelőpaneljéig. Az utastér mindent összevetve minden részletében nyugalmat sugároz.

Stílusos megjelenés – színek és anyagok

Az Audi Q8 palettáján összesen tizenkét, sportos formáit szintúgy jól kiemelő külső szín sorakozik, köztük a korszerű Sárkánynarancs és Galaxiskék árnyalatokkal. A külső kiegészítő elemek alapkivitelben szemcsézett antracit felületűek, a két opcionális külső optikai csomag részeként mindazonáltal a karosszéria színében vagy Szkandium-szürkére fényezve jelennek meg. Az S line külső optikai csomagban matt szürke tónus kölcsönöz a Singleframe hűtőrács maszkja, a pengeelem (Blade), a küszöbborítás betétjei és a diffúzorbetét részére még hatásosabb megjelenést.

Sportos terepjáró – quattro összkerékhajtás és légrugózás

A modern SUV-kupé vásárlói három eltérő futóműkonstrukció közül választhatnak. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az szintén csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, elvárásoknak megfelelően különösen ergonomikus vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszerben az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer hozzájárulásával négy eltérő üzemmód állítható be, akár 90 milliméteres tartományon változtathatva a karosszéria magasságát. Színvonalas lengéskényelem és igyekvő irányíthatósági tulajdonságok – az adaptive air suspension egyidejűleg biztosítsa mindkettőt.

Gazdaságos erőmű – a 3.0 TDI motor MHEV-technikával

A modern mild-hibrid technikának (MHEV) betudhatóan az Audi Q8 hajtásrendszere különösen erős és gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két meghatározó műszaki komponense a lítiumion-akkumulátor és a szíjhajtású indítógenerátor (RSG). Az akku a csomagtér padlózata alatt kapott helyet és 10 Ah elektromos kapacitású. 55 és 160 kilométer/óra közt a dinamikus SUV-modell leállított motorral gördülhet szabadon („vitorlázás”), ezt követően,mikor is létfontosságú, az indítógenerátor színvonalas kényelmet biztosítva, szélsebesen indítja újra a motort. A lassítások alatt utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát. Az önműködő motorleállítás és indítás rendszere (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lép. Normál ügyfélüzemben e technikák akár 0,7 literrel is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerenként.

Egyszerű és lényegre törő – a kezelés és a megjelenítők

Az Audi Q8 csaknem minden tradicionális kapcsoló és szabályzó nélkül érkezik, kezelési koncepciója kiindulópontját két nagyméretű érintőképernyő alkotja. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, miközben a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, újabb kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Ennek alatt kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti. Az MMI touch response koncepció sebes és biztos kezelést kínál: amint a felhasználó egy-egy szerepkört aktivál ujjával, a rendszer érintésbeli és akusztikai („klick”) visszajelzéssel erősíti meg. A menüstruktúra az okostelefonokéhoz hasonlóan intuitív, logikus és visszafogott, ezenfelül szabadon konfigurálható kedvenc- azonkívül nyitóképernyőket is ad.

Biztonság és komfort – a vezetői segédrendszerek

Legyen szó parkolásról, települési közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 nagyszámú menethelyzetben segíti vezetőjét. Az Audi összesen négy csomagra osztva nyújtsa vezetői segédrendszereit. A „Túra” csomag különlegessége az adaptív menetasszisztens, amely minden sebességtartományban kényelmesen végzi a jármű hossz- és keresztirányú vezetését, gyorsításkor, fékezéskor, a kívánt sebesség és követési távolság tartásakor, valamint a közlekedési torlódásokban szintén eredményesen segítve a vezetőt. A rendszer az útburkolati jeleket, az út szélének építményeit, mindemellett a környező forgalmi sávokban és a gépkocsi előtt haladó járműveket is felismeri, újabb előnyként mindazonáltal az útszűkületekben az érvényes sebességkorlátozás figyelembevételével önműködően a környező forgalomhoz illeszti az Audi Q8 sebességét. A „Túra” csomag újabb eleme a gazdaságossági asszisztens, amely az aktuális sebességhatároknak megfelelően automatán szabályozza a tempót, a kanyarok, a körforgalmak és a bekanyarodások előtt ugyanakkor csökkenti a sebességet. Az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén megjelenő előretekintő jelzések mellett az aktív gázpedál révén érintésbeli információval is szolgál. Mindezek együttesen eredményesen támogatják a gazdaságos közlekedést, ami a mild-hibrid rendszer (MHEV) fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálása (rekuperáció) célzott használatának, amellett a szabadon gördülő, ezenkívül motorfék-fázisok okos – az éppen feltételezhető események szerinti – megválasztásának eredménye. A csomag biztonsági rendszere a vészhelyzet-asszisztens, amely működési határain belül érzékeli, ha a vezető inaktívvá válik. A rendszer ekkor vizuális, akusztikai, ugyanakkor érintésbeli figyelmeztető jelzést küld, s ha a vezető nem reagál, a rendszer átveszi az Audi Q8 irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatán megállásig fékezi. Az Audi pre sense technikája eközben heterogén védelmi intézkedéseket foganatosít, azonfelül az adott országnak megfelelően automata vészhívást kezdeményez.

A települési közlekedés biztonságáról mindenekelőtt öt berendezés gondoskodik. Az útkereszteződés-asszisztens a gépjármű előtti kritikus keresztirányú forgalmat ismeri fel, az Audi pre sense 360 az oldalirányból közelítő járművekre figyelmeztet, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens mindazonáltal – példaként a parkolóhelyről kiálláskor – a lassú tolatásos manőverek esetén érzékeli a közelítő járműveket. A csomagot a kiszállás-figyelmeztetés, ezenfelül a sávváltást segítő rendszer teszi teljessé.

Mindezen megoldások mögött az Audi high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek a Q8 alapkiviteléhez tartozó központi szabályzóegysége áll, amely folytonosan sokrétű képet alkot a gépjármű környezetéről. A elengedhetetlen adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, öt kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja. A szabályzóegység ezeket alapul véve állítja elő a vezető leghatékonyabb támogatásához létfontosságú jeleket az állítóegységek részére.