A korszerű Audi A5 és S5 Cabriolet

A korszerű Audi A5 és S5 Cabriolet

A korszerű Audi A5 Cabrio érkeztével már egész az A5 család második nemzedéke. A nyitott középkategóriájú modellben akár négy személy is élvezheti az autózás intenzív élményét. Az Audi S5 Cabrio részére – 354 lóerővel és 500 newtonméter forgatónyomatékkal – új, hathengeres turbófeltöltésű motor gondoskodik csúcsszínvonalú menetteljesítményekről.

A korszerű Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, mint a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes „powerdome” domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. A korszerű Audi A5 Cabrio 4673 milliméteres hosszúsága 47 milliméterrel haladja elődjéét. A 14 milliméterrel megnyújtott tengelytávval és a kompakt konstrukciójú ülésekkel teljességében jóval nagyobb hely áll a vezető és utasai rendelkezésére.

A tradicionális stílusú vászontető remekül illeszkedik az atletikus formavilágba, és hatékony szigetelésének betudhatóan felülmúlhatatlan aeroakusztikai tulajdonságai vannak. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti a – szériafelszereltséget bővítő – akusztikai vászontető kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót, és a tető – 15 azonkívül 18 másodperc alatt – teljesen önműködően nyílik és záródik, 50 kilométer/óra tempóig akár menet közben is.

Menetdinamikai képességei kapcsán a modern A5 Cabrio sportosan szorgos menettulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. A mérnökök újabb 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, az Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete ezzel a legszilárdabb a vetélytársak körében. A modern generáció – kiviteltől függően – akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál. Az első kerekeknél modernizált ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul ugyanakkor szintén ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét. Extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítók is rendelhetők, amelyek a dinamikus és komfortos vezetés élményét kínálva a szériafelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek. A modern fejlesztésű elektromechanikus szervokormány korrekt visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál. Kívánságra a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög alapján változtatja áttételét.

A motorpalettán eleinte három kapacitás sorakozik: egy 2.0 TFSI (185 kW/252 LE), egy 2.0 TDI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (160 kW/218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (210 kW/286 LE) egészíti ezt követően ki a választékot. Az elődmodellhez képest a motorok teljesítménye akár 17 százalékkal is növekedett, míg üzemanyag-fogyasztásukat csökkentették a tervezők.

A korszerű A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként ugyanakkor a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, azonfelül állandó változatával is kapható. Utóbbi a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI tekintetében sorozat, éppen olyan az S5 Cabrio sportos csúcsmodellben, aminek feltöltött, hathengeres aggregátja 2995 köbcentiméter összlökettérfogatából 260 kW (354 LE) teljesítményt produkál, azaz 15 kilowattal (21 LE) többet, mint elődje. A 0 – 100 kilométer/órás sprint itt mindössze 5,1 másodpercet igényel, a végsebességet mindazonáltal 250 kilométer/óránál övezi az elektronika.

A korszerű A5/S5 Cabrio fedélzetén széles körű infotainment-kínálat fogadja a vezetőt. Az Audi connect nagysebességű LTE-modul hozzájárulásával hozza el a márka online-szolgáltatásait a fedélzetre, köztük a Google Earth és a Google Street View képeivel, közlekedési, utazási és parkolóhely-információkkal, valamint Twitter-eléréssel. Az utasok WLAN-hotspot támogatásával szörfözhetnek mobil külső eszközeikkel a világhálón. Az integrált SIM-kártyának hála a connect-szolgáltatások rögzített díjas adatforgalma három évig díjmentes, az európai roaminggal egyesült erővel. Ezen szolgáltatás Németországban, ezenfelül egyes európai országokban válik hozzáférhetővé, de Magyarországon ebben a pillanatban nem. Az Audi MMI connect App igénybevételével a vezető a távolból hívhatja le okostelefonjára a jármű egyes állapotjelzőit, amellett pillanatnyi parkolási pozícióját, vagy éppen nyithatja és zárhatja a gépkocsit. Némely tartalmak – akárcsak navigációs, telefon- vagy zenei adatfájlok – az Apple Car Play és az Android Auto hozzájárulásával simán továbbíthatók a fedélzeti MMI-rendszerre. Utóbbi kezelése könnyed és logikus, elsődlegesen a természetes hangvezérlésnek, a szabadszöveges keresőnek és a multifunkciós kormánykeréknek hála. A középkonzolon kialakított érintőfelületen (touchpad) a vezető simán görgethet (scroll), nagyíthat (zoom), ezenkívül vihet be eltérő írásjeleket. A vezető és utasa részére szintúgy az alapkivitelhez tartozó biztonságiöv-mikrofon szolgál nyitott tető mellett is jobb hangminőséggel.

Akár harminc – csúcsérték e piaci szegmensben – vezetői segédrendszer növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot. Az A5/S5 Cabrio ugyanakkor az első Car-to-X technikákat is nyújtsa, a kollektív intelligencia részeként jelenti mobiltelefon-hálózaton át az érzékelt sebességkorlátozásokat és veszélyes helyeket – példaként meghibásodott jármű vagy síkos útfelület – a felhőtechnológia használható szervere felé. Ez az adatok összegyűjtését és feldolgozását követően a többi Audi-vezetőt is tájékoztatja.

Nagyban fokozza a funkcionalitást az önműködő nyitású csomagtérfedél, amely már alapkivitelben a rádióhullámú távirányítású kulccsal vagy a vezető ajtajának gombjával működtetve teszi szabaddá a 380 literes csomagtartót. Nyitott vászontető mellett a csomagtér 320 literes, ami a legjobb értéknek számít e piaci szegmensben. Kívánságra az Audi mozdulatvezérlésű csomagtérfedelet is biztosít, amely ekkor praktikus lábmozdulatokra tárul fel. Mindezeken túl több egyéb high-end technika is rendelkezésre áll, köztük a Head-up megjelenítő, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az ülés-masszázsfunkció, tetejébe a dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel kiegészített Matrix-LED fényszórók.

A modern Audi A5 és S5 Cabrio 2017 márciusban érkezik az európai márkakereskedésekbe. Bőséges szériafelszereltségében többek között a xenon-fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, a részben bőrkárpitozású ülések, a hét col képátlójú monitorral funkcionáló MMI Rádió plusz rendszer, a biztonságiöv-mikrofonok és az Audi pre sense city is megtalálhatók. Az A5 Cabrio ajánlott vásárlói bruttó alapára 13.324.389,- Ft a 2,0 TFSI 190LE-s változat során, az S5 Cabrio csúcsmodellé ugyanakkor 21.572.170,- Ft.