Ennél hatékonyabbat szolidan nem lehet autózni: a műszerfalon elhelyezett billenőkapcsolóval két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálásnak betudhatóan a MINI Cooper SE úgy vágtatott végig a “Zöld Pokolként” ismert Nürburgring mesés, Nordschleife aszfaltcsíkján, hogy vezetője egyszer sem lépett rá a fékre.
A németországi Eifel-hegységben húzódó Nürburgring mesés, 20,8 kilométer hosszú Nordschleife aszfaltcsíkját a Forma-1 háromszoros világbajnoka, Jackie Stewart illette első alkalommal a “Zöld Pokol” névvel. A száguldó cirkusz legutolsó futamát 43 évvel ezelőtt rendezték itt, a Nordschleife ellenben mind a mai napig a hosszú távú járműtesztek újra és újra visszatérő színtere. A MINI is rendre megméreti itt sorozatgyártás előtt álló újdonságait, hogy a fejlesztőmérnökök a mesés ívek közt hangolják tökéletesre a hajtáslánc modern műszaki megoldásait. Csúcs bizonyítási terep ez a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) részére is, amely a versenypályán egy merőben új kihívással találta szembe magát: az angol prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje nem egy új körrekord, hanem egy egészen rendkívüli csúcs reményében gurult fel a rajtrácsra. A MINI Cooper SE zöld üzemmódban (GREEN), a fékpedál érintése nélkül autózott végig a “Zöld Poklon”, ahol a maximális hatékonyság érdekében a vezető rendhagyóan érzékeny jobb lábfejére volt szükség.
A MINI Cooper SE a BMW Group első olyan tisztán elektromos meghajtású modellje, ahol a fékezés esetén felszabaduló energia visszatáplálásának mértékét a vezető is befolyásolhatja. Amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a kiválasztott üzemmód értelmében az elektromos motor több vagy kevesebb energiát táplál vissza a gépkocsi nagyfeszültségű akkumulátorába. A fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásának állítható mértékével párhuzamosan a MINI Cooper SE automata fékerejének intenzitása is változik. A modern műszaki megoldás eme merőben újfajta, korszerű innovációja egy felettébb izgalmas kihívást hívott életre: vajon milyen villámgyorsan tudja felfűzni egymást követően a Nordschleife mesés íveit az első tisztán elektromos meghajtású MINI vezetője nélküle, hogy akár egyszer is rálépne a fékpedálra?
Alapesetben a MINI Cooper SE különlegesebb megerőltetés nélkül, zöld üzemmódban (GREEN) is képes abszolválni a Nürburgring vonalvezetését, még annak ellenére is, hogy a MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) eme komfortos vezetésre összpontosító kormánymű-karakterisztikájával és hajtáslánc-beállításával a gázpedál kevésbé intenzíven reagál. A műszerfal alsó felén elhelyezett billenőkapcsoló-sor jobb oldali kapcsolójával a GREEN+ vezetési üzemmód is aktiválható, amely a minél nagyobb energiatakarékosság érdekében az automata légkondicionálót és az ülésfűtést is kikapcsolja. A fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásának mértékét a Start / Stop kapcsoló bal oldalán fedezhető fel billenőkapcsolóval szabhatják személyre az angol prémiumgyártó kuncsaftjai. Az ilyen formában aktiválható egypedálos vezetési impresszió mentén a MINI Cooper SE maximálisan a vezető preferenciáihoz alkalmazkodik, még a Nürburgring végtelenül villámgyors kanyarjaiban is a tisztán elektromos meghajtás hatékonyságának növelésével párhuzamosan fokozva a modell dinamikus menetteljesítményét.
A MINI Cooper SE fékenergia-visszatáplálásának és ezzel párhuzamos lassulásának intenzitása az angol prémiumgyártó partnerének vezetési stílusához hangolható, aminek pozitív tulajdonsága a zárt versenypályán is megmutatkozott: a hosszan elnyújtott kanyarok előtti enyhe energia-visszanyeréseket az éles kanyarok előtti maximális erejű visszatáplálás ellensúlyozta, mindvégig a fékpedál érintése nélkül. A 16. kilométernél húzódó Brünnchen éles jobbosát példának okáért a profi versenyzők az aszfaltcsík bal oldaláról ajánlják megközelíteni, a versenyautó korai ívre helyezésével. A MINI Cooper SE tekintetében itt maximális erejű fékenergia-visszatáplálásra volt szükség ahhoz, hogy a modell a fékpedál használata nélkül ne ússzon fel a bal oldalról érkező rázókőre, a kombináció második jobbos kanyarja előtt ellenben enyhe visszatáplálás is elegendő volt. Ezt követően jöhetett a padlógáz, ezt követően energiával telve az Eiskurve és a Pflanzgarten.
A Nürburgringen átélt vezetési élményt a MINI Cooper SE a hétköznapokban is garantálja, a márkára sajátos vezetési stílusban, károsanyag-kibocsátás nélkül. A villámgyors és széles kanyarok közti tempózásokat típus-specifikus monitorok támogatják, amelyeken át az angol prémiumgyártó ügyfélköre egyéni preferenciáik alapján állíthatják be a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásának mértékét. Az alapértelmezett beállítás a konkrétan intenzív, 0,19 g lassulás, amely enyhébb, 0,11 g mértékűre mérsékelhető. A fékerő-visszatáplálás intenzitásának változtatását a MINI Cooper SE digitális műszerfali megjelenítője, a visszatáplálás jellegzetes monitorának LED-je és a billenőkapcsoló előtt felvillanó sárga LED is mutatja.
A “Zöld Pokolban” próbára tett zöld üzemmód (GREEN) eszményien bizonyította, hogy a két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás nem kizárólagosan a hajtáslánc működési hatékonyságát, de a vezetés élményét is nagymértékben fokozza. Ez a Galgenkopf utáni szakaszon vált teljesen egyértelművé, ahol a technológiának már nem kellett több energiát visszatáplálnia a nagyfeszültségű akkumulátorba, sőt, az ezelőtt visszanyert fékezési energiák rásegítése még intenzívebb vezetési élményt ígért – egyenesen a Döttinger Höhe célegyenese felé.