Egész gőzzel folytatódik az SUV-modellek diadalmenete, a Sport Utility Vehicle szegmens évről-évre egyre nagyobb részesedést produkál a piacon. 2021-ben már az európai új gépjármű forgalomba helyezések 46 százalékát tették ki, azaz öt százalékponttal többet, mint a megelőző év során. E dinamikus növekedés csodás példája a Seat SUV-kínálata, amely 2022-ben – mindössze hat évvel a márka első ilyen modelljének megjelenése után – már az egymillió darabos határt is átlépte három SUV-sorozata értékesítésével. Múlt évben összesen 192 100 gépkocsival már az Arona, az Ateca és a Tarraco tette ki a márka mindenre kiterjedő értékesítéseinek 49 százalékát. Népszerűségükben formaviláguk, sokoldalúságuk és sportos menettulajdonságaik játsszák a főszerepet.
Multifunkcionálisan az élen – Az egymilliomodik SUV-modell viszont nem lehetett más, mint a mindenkor élenjáró Seat Arona, amely 2017-es bemutatkozása óta a márka leginkább közkedvelt autójává lépett elő, s amelyből már 481 585 példány talált az egész világon gazdára. 2021-ben Spanyolország „bestsellere” lett, ezáltal most először állhatott SUV-modell a spanyol piac élén, ahol premierje óta közel 98 ezer kelt el az Arona széria tagjaiból. E széria mindenekelőtt funkcionális és praktikus formavilágával, fiatalos és az egyéni igényekre szabható arculatával, kiemelkedő ár-érték arányával, dinamikus menettulajdonságaival és színvonalas technikák leírta belterével tűnik ki, ami komfortos, hálózatba kapcsolt és különösen biztonságos autóvá avatja. A Seat Arona a martorelli gyárban készül.
Terepes kifogástalan megjelenés – Ezt követően a robusztus Seat Ateca, a márkanév életében első SUV-modellje következik, a kompakt SUV mert napjainkra 435 443 példányban kelt el. Mutatós vonalai és nyilvánvalóan sportos karaktere semmi mással össze nem téveszthető egyéniséget kölcsönöznek részére, melyet a piac egyik leggazdaságosabb ajánlataként 4Drive összkerékhajtású verziója is hangsúlyoz. Terepes karakteréhez kiválóan illő, minden menethelyzetben aktív, stabil és ergonomikus irányíthatósági tulajdonságainak betudhatóan különösen népszerűnek bizonyult Németországban, ahol immáron nagyjából 108 ezer darabot értékesítettek belőle.
Tágas konstrukció – A kínálatot a 2018-ban bemutatott Seat Tarraco egészíti ki, amelyből eddig 88 820 darabot adtak el az egész világon. Ez volt az első olyan modell, amit több mint 140 ezer fő részvételével szavazás útján neveztek el. Trendalapító formái hatásos megjelenést kölcsönöznek részére, leginkább ellenben a tágas térkínálatával tűnik ki, akár hét személy részére is komfortos és ergonomikus belsővel, azonfelül lehajtott hátsó üléssorok mellett akár 1775 literes csomagtérrel. Megemelt karosszériája azonkívül a sportos és a kanyaríveken is nagypontosságú irányíthatósági tulajdonságok kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi különösen praktikussá e modellt, aminek legnagyobb piaca – 29 ezer darabos értékesítési volumennel – az Atecához hasonlóan Németország.