A kihívással, melyet Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb gépkocsinak soha nem kell megbirkóznia. A nehéz terep – sivatagi homoktól a meredek sziklás lejtőkig – csak a leghatékonyabb járművek részére jelent legyőzhető terepet, így is választotta a Seat legnagyobb szabadidőautójával a marokkói sivatagot, hogy kiemelje annak figyelemre méltó képességeit.
Seat Desert Camp 2019- A társaság első ilyen jellegű rendezvényét a marokkói Er Rachidiában tartja február 6-ig. És mi lenne alkalmasabb jármű mint a Tarraco megfelelni a kihívásnak, mely gépkocsinak és vezetőjének ugyancsak esélyt kínál képességeik tesztelésére, ideértve a 4Drive modern műszaki megoldást is.
Életre tervezve
A mediterrán település, Tarragona után elnevezett Seat Tarraco, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban hoznak létre, a márka produktum offenzívájának harmadik eleme. A Tarraco új megjelenést hoz a kategóriába, nagyobb önbizalmat, eleganciát, sportosságot és eltökéltséget fejez ki, ezenfelül meghatározza a korszerű Seat modellek jövőbeli tervezési nyelvét is.
A korszerű Tarraco a Seat szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a legfejlettebb modern műszaki megoldást, a dinamikus, tevékeny kezelhetőséget, a praktikumot és funkcionalitást ötvözve az szemrevaló és progresszív dizájnnal.
A gépjármű praktikus és dinamikus tulajdonságainak kulcsa a Volkswagen-csoport legkorszerűbb technológiája és az MQB-A hosszú tengelytávú padlólemez, ami a nagy SUV bázisát képezi.
A modell adaptív futómű-szabályozása(DCC) nagyszerű egyensúlyt nyújt a sportos érzés és a kényelem közt a hosszútávú utazások alatt a legkülönbözőbb útfelületeken. A vezető kiválaszthatja a neki kifogástalan beállítást, de a rendszer automatán is képes alkalmazkodni, és az út felszíne ezenfelül a vezetési megjelenés függvényében módosítani tudja a beállítást.
A Tarraco utazási minőségét a hajtáslánc teljesítménye és hatékonysága biztosítja. A motorok közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és start-stop technológiával rendelkeznek, és 150 és 190 lóerő közti teljesítményt biztosítanak.
Két benzines változat áll rendelkezésre: egy négy hengeres 1,5 literes TSI egység 150 lóerős teljesítménnyel ami egy hatfokozatú kézi sebességváltóval van összekapcsolva, elsőkerék hajtással, és egy 2,0 literes, 190 lóerős kapacitás, amely egy hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és 4Drive technológiás hajtáslánchoz kapcsolódik. Két dízel opció van, mindkettő 2,0 literes TDI, 150 és 190 lóerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat hasonlóképpen rendelhető elsőkerék hajtásos verzióban hatfokozatú kéziváltóval vagy hétfokozatú DSG-hez csatlakoztatható 4Drive rendszerrel. A nagyobb teljesítményű változat csakis 4Drive / hétfokozatú DSG sebességváltó konfigurációban válik hozzáférhetővé.
Az egyes Tarraco variánsokba integrált, összkerékhajtású modern műszaki megoldás nem kizárólag aszfalton nyújt dinamikus vezethetőséget, de olyankor is, ha a feltételek egyre nehezebbé válnak.
„A hajtáslánc opciók a 4Drive rendszerrel összekapcsolva igazi mindenessé teszi a Tarraco-t, hogy megbirkózzon nagyjából bármely vezetési körülménnyel, közúton és terepen éppúgy.” – mondta a Seat kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rab. – „Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy merre vezetik, a Tarraco fenntartja dinamizmusát minden felületen.”
A 4Drive összkerékhajtás
A Tarraco a planéta talán a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő, leghatékonyabb és legfejlettebb hajtóműrendszerével büszkélkedhet: 4Drive. A legmodernebb generációs többlemezes erőátviteli rendszer hidraulikus működést és elektronikus irányítást használ az erő kerekhez szabályozott módon való továbbításához, ezzel is maximalizálva a tapadást.
A hátsó tengelyen található rendszer a kardántengely végén helyezkedik el, a hátsó differenciálmű előtt. Ez két előnyt jelent: az első a jobb súlyeloszlás; a második a tehetetlenség és a rendszer reakcióidejének csökkenése, mert a kardántengely állandóan a motorhoz van összekötve.
A többlemezes nedves tengelykapcsoló párban, egymás előtt elhelyezett fém súrlódó gyűrűket magába foglal. Az egyes párok egyik gyűrűje a sebességváltó felőli kardántengelyhez tartósan rögzül, a másik gyűrű a hajtótengellyel a hátsó tengely differenciálműjéhez csatlakozik. A hidraulikus működtető dugattyú a kívánt olajnyomás eléréséhez az elektronikus vezérlőrendszer által jelzett paraméterektől függően összenyomja a többlemezes egységet.
A két tengelyt tartó rugalmas elemek elmozdulásából keletkező kis hosszúságváltozások kiegyenlítésére a hajtótengely mindkét végén rugalmas csatlakozást alkalmaznak és egy csúszó hüvelyt a centrumában.
Mivel szükség van egy nyomástárolóra, a rendszer könnyed, pedig az ebből adódó jobb reakcióidő kimagasló aktív biztonsági és dinamikus előnyökkel jár.
A Seat egyedi elvárásoknak megfelelő 4Drive technológiája is rendbe hozza a hatékonyságot. A Tarraco ugyanúgy üzemel, mint bármely más elsőkerék hajtásos jármű normál vezetési állapotok közt, lehetővé téve, hogy a hátsó tengelyre erőt közvetítő hajtótengely szabadon forogjon, csökkentve az ellenállást. Amennyiben a státuszok nehezebbé válnak, az első kerekek megcsúszását érzékelve a hátsó tengely haladéktalanul bekapcsol, meghajtást biztosítva a hátsó kerekeknek. Ennek a rendszernek az az pozitív tulajdonsága, hogy eszményi erőátvitelt nyújt, ha létfontosságú, de az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag kibocsátás bármilyen mértékű növekedését a legalacsonyabb szinten tartja.
Az nagy tudású 4Drive rendszer működésekor az egyes tengelyekre szállított meghajtási nyomatékot beállíthatja, egyenlő eloszlást biztosíthat az első és a hátsó tengelyek közt (50% – 50%), de képes akár a egész teljesítményt a hátsó tengelyre küldeni. Mindezek mellett a 4Drive biztosítja a nyomaték eloszlás variációit az egyik vagy a másik oldali kerék közt. A szokásos elülső és hátsó differenciálművek elektronikus segédeszközt használnak; az EDS, egy hétköznapi és könnyed megoldás, mely hatékony és biztonságos, ezáltal a keresztirányú nyomaték nem veszik el, mivel a rendszer a megcsúszó kereket az átellenes oldalhoz kapcsolja.
A 4Drive képes valós időben elemezni a tapadás mértékét, a jármű terhelését, sebességét, a kormánykerék helyzetét és a vezetési stílusát, hogy szélsebesen és szakaszosan a kívánt kerékre vagy kerekekre szállítsa a nyomatékot, mindent összevetve szükség során állandóan rendelkezésre áll a helyes vonóerő.
A Seat Tarraco progresszív kormányzással is ellátott (sorozat Xcellence-felszereltségnél). A szokásoknak megfelelő kormányrendszerhez képest a progresszív kormányzás fokozatos kormányzási arányon alapul. A manőverezés vagy a parkolás alatt nagyfokú szögcsökkentés mellett a progresszív kormányzás sokkal dinamikusabb választ ad a kanyargós utakon.
A Seat az élen Észak-Afrikában
Marokkó és Er Rachidia változatos környezete remek esélyt kínál a Tarraco és annak 4Drive rendszerének tesztelésére, bizonyítva, hogy milyen dinamikus és lehetőségekkel teli jármű a nagy SUV.
Bár a Desert Camp az első alkalom, hogy a Seat egy ilyen eseményt rendezett, nagyobb jelentőséggel bír, hogy a Seat a jelenlétének szűnni nem akaró bővítésével átvette a vezető helyet a Volkswagen-csoporton belül Észak-Afrikában.
Az észak-afrikai piac a Seat globalizációs stratégiájának egyik kulcsfontosságú kiterjedése, mivelhogy a társaság arra törekszik, hogy növelje jelenlétét Európán kívül, és megerősítse pozícióját minden kontinensen. A Seat már biztos lábakon áll a régióban. 2018-ban a Seat megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca modellek összeszerelését az Algériai Relizane-i üzemben, ezzel csatlakozva az Ibizához, amely 2017 közepétől készül a gyárban. A tavalyi évben a Seat 18 500 járművet forgalmazott Algériában (2017: 5100), és értékesítési rekordot döntött Marokkóban (2100; + 5,2%)