Hármas siker a tekintélyes Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) biztonsági tesztjén: az Volkswagen új ID. 5, Polo és Taigo modelljei szintúgy ötből öt csillaggal, azaz a lehető legjobb minősítéssel zártak. A tesztelők mind a négy vizsgált kritérium alapján – vagyis a felnőtt- és gyerekutasok, amellett a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevőinek védelme, amellett az alapkivitelhez tartozó vezetői segédrendszerek – kiválónak ítélték a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-kupét, valamint a két új, belsőégésű motorral szerelt kisautót.
Elsődlegesen a „Felnőtt utasok védelme” kategóriában szerepelt elsőrangúan a három Volkswagen, ahol a tisztán elektromos ID. 51 a lehetséges pontok 93 százalékát, miközben a Polo és a Taigo a 94 százalékát gyűjtötte be. Az értékelés többek között frontális és oldalirányú ütközésteszteken, emellett ostorcsapás-jellegű mozgások okozta sérülések vizsgálatán alapul. Az ID. 5 jelentős eredménye az ütközési tesztek és a lehető leggyorsabb egészségügyi és műszaki mentést szolgáló megoldások együttes értékelése alapján született. Újabb kardinális biztonsági elem az első ülések Központi légzsákja (Center Airbag), amely mindhárom tesztelt Volkswagen modell felszereltségében szerepelt, s amely oldalirányú ütközés során segíthet megelőzni vagy legalábbis mérsékelni az első üléseken ülők közti fejkontaktust.
A „Gyerekutasok védelme” kategóriában az ID. 5 89 százalékos eredményt el. Az értékelés itt három alapvető szempontra épül, ezáltal a gyermekbiztonsági rögzítőrendszerek által frontális, valamint oldalirányú ütközés esetén nyújtott védelem mellett a heterogén méretű gyermekülések biztonságos rögzítésének lehetőségei, illetve a gépkocsi konkrétan gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelései is a középpontban álltak. A Polo (80 százalék) és a Taigo (84 százalék) ugyancsak szerfelett jól teljesített e kritériumok alapján.
A „Vezetői segédrendszerek” területén a lehetséges pontok 85 százalékával mindenekelőtt az ID. 5 bizonyult különösen meggyőzőnek, ameddig a Taigo és a Polo nemkülönben 70 százalékos eredményt ért el ebben a kategóriában. Az összes modell alapfelszereltségnek része többek között a Fáradtságérzékelő rendszer (Driver Alert System), a Települési vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és Gyalogos-érzékeléssel (Pedestrian Detection) kiegészített Front Assist vészfék-asszisztens, ezenkívül a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist). Az ID. 5 tekintetében azonkívül a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető vizuális és akusztikai jelzést (az első üléssorban), továbbá az Ülésfoglaltság-érzékelést (Seat Occupancy Recognition) (a második üléssorban) is figyelembe vették, ezenfelül kedvezően értékelték ebben a kategóriában.
A járművek utasainak védelmén kívül az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen mértékben nyújtanak védelmet ütközésveszély során az önműködő vészfék-rendszerek a közlekedés fokozottan veszélyeztetett résztvevői (gyalogosok és kerékpárosok) részére. Az ID. 5, a Taigo és a Polo alapfelszereltségében úgyszintén szereplő Front Assist az Euro NCAP alapján jól felismeri ezeket a közlekedőket. A fejlett környezetmegfigyelő rendszer radarszenzorával és kamerájával érzékeli a kritikus mértékűre mérséklődött távolság leírta ütközésveszélyes helyzeteket és eredményesen nyújt támogatást a féktávolság rövidítésében. Veszélyes helyzetet érzékelve a rendszer vizuális és akusztikai jelzéssel, továbbá rövid, mitöbb önvezérelt fékezéssel figyelmezteti a vezetőt. A gyalogosok és kerékpárosok védelme tekintetében az ID. 5 76 százalékos eredményt ért el, ezután szorosan követte a Taigo (71 százalék) és a Polo (70 százalék).
Öt csillag sorozatban: jó társaságban a korszerű trió – Az ID. 5, a Polo és a Taigo ugyanúgy ötcsillagos minősítésével a Volkswagen tovább kívánja hangsúlyozni a legmagasabb szintű biztonság iránti igényét, egyben folytatja sikersorozatát: legutóbb 2021 áprilisban az ID. 4, 2020 októberben a kompakt ID. 3, 2019-ben ugyanakkor a Golf és a T-Cross szerezte meg az Euro NCAP legmagasabb minősítését.
Az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) már 1997 óta szolgál a modern járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjeként Európában, aktuális információt nyújtva az autóvásárlók részére a felkapott újdonságok biztonságáról. Az utóbbi évek alatt mind szigorúbbá váltak a teszteljárások, amellett a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények.