Az idén szeptember végéig 205 511 darab új személygépkocsit adtak el Csehországban, 6,6 százalékkal többet, mint a múlt év azonos időszakában, szeptemberben éves összehasonlításban 1,4 százalékkal növekedett az árusítás – közölte a cseh autóipari szövetség Prágában tartott sajtótájéhoztatóján.
A leginkább közkedvelt a SUV kategória, amely minden értékesítés 23,5 százalékát tette ki az év első kilenc hónapjában, a második helyen az alsó középkategóriás kocsik vannak.
A márkák közül a hazai Skoda Auto volt a legkeresettebb. Az év első háromnegyedében 63 664 Skodát adtak el, ami éves összehasonlításban négy százalékos növekedés. A Skoda piaci részesedése 30,9 százalék.
A második helyen a Volkswagen áll 20 584 eladott személyautóval, ami hat százalékos növekedés. A harmadik helyen álló Hyundai márkából éves szinten négy százalékkal többet, 15 996 darabot értékesítettek. A újabb helyeket a Ford, a Dacia és a Renault foglalják el.
A modellek közül még mindig a Skoda Octavia iránt van a legnagyobb kíváncsiság, ebből kilenc hónap alatt 20 484 darab kelt el, ezt követően a Skoda Fabia, a Skoda Rapid, a Skoda Superb és a Hyundai i30 következik a népszerűségi listán.
Az eladott személyautók 58 százaléka benzinmotoros, 38,4 százaléka ugyanakkor dízelmotoros meghajtású.
A tavalyi évben rekordszámú, 260 ezer új személyautót adtak el Csehországban. Az idén új rekordra van kilátás, a piaci várakozások alapján 275 000-280 000-re nőhet az eladott kocsik száma.
mti