A Škoda AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében november 25-én kezdetét vette az ENYAQ iV sorozatgyártása. A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell az első sorozatgyártású Škoda, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. OCTAVIA és KAROQ sorozatainak elemei mellett a cseh autógyártó a következő években akár napi 350 darabot is csinálhat új SUV-modelljéből a egész vállalatcsoportban fantasztikus módon MQB- és MEB-alapú gépjárműveket ugyancsak előállító gyártósorán.
Amint Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja nyomatékosította: „Az ENYAQ iV a Škoda első sorozatgyártású modellje, amely már eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsiként született, új SUV-modellünk mindent összevetve belsőégésű motorral szerelt modelljeinktől alapvetően eltérő követelményeket fogalmaz meg a gyártási eljárások és a termelési folyamatok tekintetében. Ez azon kiterjedt előkészítési és módosítási munkálatokban is tükröződik, amelyeket Mladá Boleslav-i főüzemünkben már előző évben nyár óta végeztünk. A Škoda ENYAQ iV mai gyártáskezdete a MEB- és MQB-alapú járművek a egész vállalatcsoportban különleges együttes gyártósorán, egész csapatunk részére fölöttébb jellegzetes pillanat.”
Annak érdekében, hogy az MEB- és MQB-platformok műszaki alapjaira épülő modelljeit ugyanazon gyártósoron állíthassa elő, a Škoda 32 millió eurót invesztált a létfontosságú módosítási munkálatokba Mladá Boleslav-i székhelyén, ahol az elkövetkezendő időszakokban teljesen rugalmasan, naponta akár 350 ENYAQ iV is készülhet az OCTAVIA és a KAROQ sorozatok elemei mellett. Ennek alatt a cseh gyártó statikailag is megfelelően átalakította az épületeket, az alkatrészszállítási technológát mindazonáltal a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek, azonfelül az integrált alkatrészek és főegységek tömege alapján módosította. Mindezeken túl az az akkuk kezelése területén példának okáért hőkamerák telepítésével vezetett be újabb biztonsági óvintézkedéseket, amelyek a gyárcsarnok hőmérsékletét éjjel-nappal felügyelve, adott eltérés során riasztást aktiválnak.
Hátsó- vagy összkerékhajtás, hosszú távon fenntartható forrásokból származó anyagok a beltérben és modernizált vezetői segédrendszerek
Három eltérő akkumulátormérettel és öt teljesítményváltozattal gondoskodik a Škoda ENYAQ iV a vezetés hosszú távon fenntartható és élvezetes élményéről. Két legerősebb változatában hátsó elektromos motorját az első tengelyen is kiegészíti egy újabb elektromos gép, hatótávja mindazonáltal akkumulátormérettől függően akár az 536 kilométert is elérheti a WLTP-ciklus alapján. Belterében Design Selection összeállítások váltják fel a szokásoknak megfelelő felszereltségi szinteket. Az átfogóan összehangolt belső felszereléseket a korszerű lakóterek inspirálták és olyan hosszú távon fenntartható eljárásokkal megmunkált és újrahasznosított anyagokat magába foglal, akárcsak a gyapjú és növényi kivonatokkal cserzett bőr. Ugyancsak a Škoda első modelljeként nyújt az ENYAQ iV kibővített valósággal (Augmented Reality) funkcionáló Szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is, amely a vezető primer látóterének két mezőjében szolgál információval a sebességről és a rendszer által felismert közlekedési táblákról.
A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda CITIGOe iV és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű Škoda SUPERB iV formájában a Škoda már 2019 centrumában prezentálta 125 éves története első elektromossá formált modelljeit, ugyanakkor Mladá Boleslav-i főüzemében a vállalatcsoport más márkáinak plug-in hibrid modelljeihez is alkot nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat. Különös hangsúlyt fektet a Škoda AUTO munkatársai és tanulói, illetve a beszállítói alkalmazottak célzott és átfogó képzésére az elektromos mobilitás területén, időközben immáron nagyjából 16 ezer dolgozó volt ott a kivételes oktatásokon.