A Toyota Auris család jól ismert, kedvelt márka, amelyből most a Hatchback és Touring Sports típusok felújításon estek át. Ezen változások között szerepel a biztonsági rendszer kibővítése, valamint a hibrid, a dízel és a benzines erőforrások kombinációja. A gyártó nem titkolt szándéka szerint az alsó-középkategórián belül kívánja a maximális elvárásokat kielégíteni.
A Toyota Auris Hybrid modell 2010-ben került bevezetésre és a mai napig egyedüliként nyújtja háromféle hajtáslánc választékát a kompakt kategórián belül. Ki kell emelni a hibrid megoldást, hiszen a modell eladásai alapján ez képezi a kereslet több mint felét, és várhatóan ez az évek során csak emelkedni fog. Pillanatnyilag az Auris, mintegy 200 000 eladott darabszámával Európa legnépszerűbb hibrid autója. A technikai és kényelmi berendezések mellett a jó eladási statisztika az árnak is köszönhető, hiszen az autó kiváló ár-érték aránnyal jellemezhető. Ráadásul az átlagos fogyasztása mindössze 3,5 l/100 km, így a tankolásához sincs szükség vastag pénztárcára.
A gyártó a vásárlói visszajelzéseket, illetve a konkurenciát figyelembe véve öt területen újította meg a modellt: a forma, az érzékelhető minőség, a hibrid modell, a biztonság, illetve a hajtásláncok. A benzinmotorok megmaradtak, sőt, egy újabb, közvetlen befecskendezéses 1,2 literes turbó erőforrással is bővült. A dízel kínálatából eltűnt a kétliteres, helyette egy új, 1,6-os D-4D-t választhatunk. Az 1,4 literes D-4D motor jelentős változásokon ment keresztül, melynek során javult a teljesítménye, illetve a károsanyag kibocsájtásának mértéke.
A küllemre vonatkozó változások elsősorban az orr- és a farrészen láthatóak, míg az utastér barátságosabb kinézetét számos megoldás hivatott javítani. Ilyen az újratervezett műszerfal, a prémium anyagból készült felületek, a minőségi kárpitozás, a 7 colos érintőképernyő, valamint a kapacitív kapcsolók.
Az új Auris modellcsalád futóműve és kormányműve is átesett némi felújításon, ami segít javítani a rugózási komfortot, a vezethetőséget, illetve a vezetési élményt.