Mladá Boleslavban a Škoda AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési színtere Európában. Az újonnan létrehozott gyártósoron csaknem 250 munkatárs minden évben több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a következő években, amelyeket a Škoda járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a Seat márkák MEB-modelljeibe építik ezt követően.
Amint Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „A mai egészen speciális nap a Škoda AUTO részére, a MEB-akkumulátorrendszerek gyártásának beindításával alapvető fontosságú komponenst állíthatunk elő a cég szívében. Ezzel újabb releváns mérföldkövet sikerült elérnünk vállalatunk elektromos mobilitás felé zajló átalakulása esetén. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hetekben és hónapokban intenzíven dolgoztak a modern gyártósor felépítésén, amibe csaknem 130 millió eurót invesztáltunk. Pillanatnyilag akár évi 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert is gyárthatunk, amelyek a Škoda és a vállalatcsoport újabb márkáinak elektromos modelljeibe kerülnek. Célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben szeretnénk e-alkatrészeket vagy e-járműveket létrehozni.”
Christian Bleiel, a Škoda AUTO főegységgyártási vezetője kijelentette még: „Új MEB-akkumulátorrendszereket összeszerelő sorunk mércéül szolgálhat a gazdaságosság, az automatizálás, a precizitás, a tisztaság és a digitalizáció területén. A komplex rendszertechnika üzembe helyezése esetén évtizedek alatt szerzett szakértelmünkre és tapasztalatainkra, sőt még motivált és kvalifikált munkatársainkra alapozhattunk. A VW Group Components, partnercégeink és beszállítóink mestereivel összefogva az akkumulátorrendszerek gyártásával lényeges lépést tettünk a belsőégésű motortól az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás útján. A következő lépés 2023 végén gyanítható, amikor a második bővítési szakaszt követően már összesen több mint 380 ezer akkumulátorrendszert állíthatunk elő minden évben.”
A cseh autógyártó székhelye az egyetlen olyan Németországon kívüli termelési színtér Európában, ahol MEB-akkumulátorrendszerek készülnek. A legkisebb, nyolc modulból álló változat energiatároló képessége 55 kWh, ameddig a közepes méretű, kilencmodulos kivitelé több mint 62 kWh, a legnagyobb, 12 modulos aksi kapacitása mindazonáltal 82 kWh. Az egyenként 24 cellát magába foglaló modulokon kívül az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátormenedzsment-rendszer és a elengedhetetlen elektromos csatlakozások is a MEB-akkumulátorrendszer elemei közé sorolható. A Škoda AUTO újabb e-komponenseket is létrehoz Mladá Boleslavban, tudniillik már 2019 ősze óta készülnek itt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok, amelyeket a SUPERB iV, az OCTAVIA iV változatokba, ezenfelül a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid) építenek.
A korszerű gyártósorral újabb lendületet kap a cég átalakulása. NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030 stratégiája egyik alappilléreként az autógyártó az évtized végéig mindhárom csehországi termelési helyszínén tervezi e-járművek vagy e-komponensek gyártását. A cél a létező munkahelyek hosszú távú biztosítása, egyben újak teremtése. A cég akkorára a piaci helyzet alakulásának függvényében már 50-70 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik arányát európai kiszállításaiban. Ennek érdekében a Škoda AUTO az jövőbeni évek alatt is folytatja modellportfoliójának elektromossá alakítását: 2030-ra legalább három újabb tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modell bővíti ezután a kínálatot, amelyek mind árban, mind méretben az ENYAQ iV alá pozicionálhatók.