Mostantól Magyarország leginkább közkedvelt prémium elektromos gépjárműjének dinamikusabb modellváltozata mellé is igényelhető állami finanszírozás.
Pompásan teljesít eddig a 2018-as évben a BMW i divízió Magyarországon: a bajor prémiumgyártó tisztán elektromos modelljeiből csaknem annyit biztosított az ez évi év első tíz hónapjában, mint az egyébként akkor ugyancsak rekordeladásokat hozó tavalyi évben összesen. Magyarország leginkább közkedvelt prémium elektromos autójából, a BMW i3-ból már 127 darabot értékesítettek a január-október időszakban.
Az i3 modell vonzereje ezenkívül az elektromos autózás népszerűsítését célzó törvényi szabályozás változása okán mostantól még tovább növekszik. Október 29-tól már bruttó 20 millió forintos vételárat meg nem haladó elektromos autókra is igényelhető állami finanszírozás, mindent összevetve már az elektromos kisautó dinamikusabb variánsa, a BMW i3s is megvásárolható kedvezményes konstrukcióban, azaz akár 1,5 millió forintos állami finanszírozás mellett.
„A BMW Group internacionális ismeretei alapján az állami kedvezményrendszer figyelemre méltóan ösztönzi az elektromobilitás terjedését. Magyarországon is ezáltal van, így üdvözöljük az elektromos gépkocsik vásárlásához nyújtott állami finanszírozás október végi újraindulását. A modern pályázati program ezenkívül a korábbinál magasabb, akár bruttó 20 000 000 Ft értékű járművek támogatott beszerzését is biztosítja. Ezáltal már nemcsak a BMW i3, hanem a sportos i3s modellt is közelebb hozza a magyar ügyfelekhez. A már három éve bevezetett zöld rendszám és a kapcsolódó adó- és parkolási kedvezmények, továbbá a fejlődő töltőhálózat egyre vonzóbbá teszik itthon a károsanyag-kibocsátás nélkül hasznavehető gépjárműveket. A magyar vásárlók bizalma különösen jókora érték számunkra, ugyanis ennek betudhatóan még mindig a kelet-közép-európai élmezőnyben vagyunk a BMW i3 és az elektromos autózás népszerűsítésében” – nyilatkozta Kiss-Bíró László márkamenedzser.
A BMW i3 sikereihez hathatósan hozzájárul a múlt évben év végén bevezetett frissítés, mely jó néhány technikai és optikai újítást hozott a nemzetközileg az egyik legelismertebb prémium kompakt elektromos gépjárműjének, azonkívül az idén novemberben debütáló új 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitású áramforrások bevezetése is. A BMW i modellek védjegyévé vált fekete karosszériasávot, amely a motorháztetőről indulva, a tetőn át egészen a gépjármű hátfaláig fut, a BMW i3 és BMW i3s modellpáros tekintetében feketére fényezett A-oszlopok és tetőkeretek egészítik ki. A BMW i3 és a BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kapott, amelyiknek a LED-es nappali menetfény, a LED-es tompított fény és a LED-es távolsági fény is része.
A BMW eDrive hajtáslánc-technológia állandó fejlesztésének eredeményeképpen 2018 novemberétől újabb szintre lépett a BMW i divízió tisztán elektromos meghajtású duójának vezetési élménye: 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitásával és 42,2 kilowattórányi (kWh) bruttó energiateljesítményével a BMW i3 (120 Ah) (vegyített energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW i3s (120 Ah) (vegyített energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh/ 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modellpároshoz elérhető nagyfeszültségű aksik új generációja jelentőségteljesen nagyobb hatótávolságot garantál. Hétköznapi használat mellett a két modell egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással csaknem 30 százalékkal több, már 260 kilométer megtételére képes.
Annak ellenére, hogy az egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolság lényegesen növekedett, a prémium kompakt modellpáros saját tömege, akkumulátorának beépítési mérete, menetteljesítménye és vegyített energiafogyasztása gyakorlatilag mit sem változott. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral hajtott BMW i3 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű, már állami támogatással szintén rendelkezésre áll BMW i3s modellnek ugyanakkor ehhez mindössze 6,9 másodpercre van szüksége. Mindez azt jelenti, hogy a korszerű modellpáros két tagja a sportos menetteljesítmény tekintetében is abszolút mércét állít fel kategóriájában. Az elektromos motorokra sajátos, azonnali teljesítmény-leadásnak hála ezenkívül a BMW i3 és a BMW i3s is a számottevően nagyobb belsőégésű erőforrással szerelt sportautók rugalmasságát produkálja: amíg előbbi 5,1 másodperc, addig utóbbi 4,3 szekundum alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről 120 km/órára.