Február utolsó napjaiban hazánkban is bemutatkozott a prémium középkategória mértékadó sportlimuzinjának hetedik nemzedéke: a modern BMW 3-as limuzin az összes régebbinél dinamikusabb kiállással, új formanyelvvel, a prémium minőség új szintjével, tetejébe vezetést támogató rendszerei, vezérlőfunkciói és járműkapcsolati megoldásai átfogó fejlesztésen átesett verzióival gurul ki a reflektorfénybe.
A Magyarországon is debütáló új BMW 3-as limuzin immáron nagyjából negyven éve jelent egyet a prémium középkategória sportos vezetési élményével. Dinamikus kiállásával, aktív vezethetőségével, példaértékű hatékonyságával és továbbfejlesztett felszereltségi opcióival a modell négy keréken összefogja a BMW legfőbb értékeit, míg követendő kvalitásaival időről időre új mércét állít fel. A limuzin karosszériaváltozat nem kizárólagosan a BMW 3-as széria abszolút meghatározó megbízottja de a BMW márka hevesen lüktető szíve is egyben. A legfrissebb nemzedékkel a bajor prémiumgyártó újból origóba helyezi a 3-as BMW legendásan sportos menettulajdonságait, amelyek az elmúlt évtizedekben a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmoztak.
„1975 óta íródik a 3-as BMW története, amely 6 generáció alatt több mint 15,5 millió vásárló szimpátiáját nyerte el, és mint ilyen, a BMW Group egyik legnélkülözhetetlenebb modellje. A korszerű hetedik generáció újból példát állít a kategóriában páratlanul dinamikus vezethetőségével, merev karosszériájával, modernizált, a 2-es önvezető szintre is képes technológiájával, a BMW legkorszerűbb formatervezési filozófiája alapján. Magyarországon 2018-ban a kifutó BMW 3-as a második leginkább közkedvelt modell volt, ezáltal meg vagyunk győződve arról, hogy a modern modell lényegesen hozzájárul ezután a sikerekhez 2019-ben is” – közölte Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország cégvezetője a modern BMW 3-as limuzin Szekszárd mellett szervezett sajtóbemutatóján.
Dinamikus kiállás egyszerű felületek és sportosan ívelt vonalak mentén
A bajor prémiumgyártó új formanyelve elsőrangúan előtérbe helyezi a korszerű BMW 3-as limuzin ugyanabban az időben korszerű és dinamikus karakterét, amely egyszerű felületek és precízen rajzolt, sportosan ívelt vonalvezetés mentén öltött testet. A korszerű 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4 709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1 827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1 442 milliméter) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2 851 milliméter) mindazonáltal elöl 43, ameddig hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul. Mindez nem kizárólagosan a tengelyek közti egyenlő terhelés-elosztást korrigálja, de a korszerű modell vérpezsdítő agilitását is fokozza.
Dekoratív utastér a vezetési behatás jegyében
A BMW új formanyelve a korszerű BMW 3-as limuzin ajtajai mögött is precíz felületelrendezési alapelv alapján kel életre. A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése mindazonáltal a vezetőre összpontosít, a vezetés élményének intenzitását fokozva. A központi megjelenítő és a műszeregység harmóniája, a magasra húzott középkonzol, amellett a korszerű műszerfal és a könnyed ajtókárpitok egységes megjelenése nyugalmat árasztó, komfortos atmoszférát hoz létre, némi sportos fűszerezéssel.
Öt kapacitás már a piaci bevezetéstől
A modern BMW 3-as limuzin piaci bevezetését öt csúcstechnológiás, nagyon hatékony kapacitás színesíti. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, 100 kilométerre vetített 5,7 – 6,0 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 129 – 137 gramm károsanyag-kibocsátás mellett. A BMW 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek korábbi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez mindazonáltal 100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 132 – 139 gramm károsanyag-kibocsátás társul. A modern BMW 3-as limuzin motorpalettáján két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor szintén felfedezhető, előbbiek a BMW 318d tekintetében 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 112 – 120 gramm / km), azonkívül a BMW 320d tekintetében 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 115 – 122 gramm / km). A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítménye 100 kilométerre vetített 4,8 – 5,2 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 128 – 136 gramm károsanyag-kibocsátással párosul. Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive okos összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 118 – 125 gramm / km). A korszerű BMW 3-as limuzin minden egyes modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.
Modernizált futómű-technológia a sportosan dinamikus vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort kiváló egyensúlya érdekében
A korszerű BMW 3-as limuzin járműszerkezetének és futómű-technológiájának megtervezésekor a mérnökök jó pár kompromisszum-mentes prioritást felállítottak: ilyen volt például a sportos vezethetőség, a vérpezsdítő agilitás, a mérnökien precíz irányíthatóság és isteni fékerő. Az újdonság súlypontja így az elődmodelléhez képest csaknem 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közti terhelés kiváló egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege mindazonáltal a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal mérséklődött. A karosszériaváz, azonkívül a kormánymű hajszálpontos reakcióihoz és a modell menetkomfortjának fokozásához nagymértékben hozzájáruló futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben fontos mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok a modern BMW 3-as limuzin vérpezsdítő agilitására és mérnökien precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge mindazonáltal az összes régebbinél intenzívebb keresztirányú gyorsulást biztosít. A korszerű BMW 320d modell légellenállási együtthatója mindemellett 0,23-ra mérséklődött.
Prémium minőség és különleges felszereltségi opciók
A modern BMW 3-as limuzin prémium karakterét nagyon sok sajátos és továbbfejlesztett opció fokozhatja tovább. A bajor prémiumgyártó fogyasztói négy heterogén, előre összeállított felszereltségi csomag közül választhatnak: az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport szintek állnak rendelkezésre a modellhez. Az utazás kényelmét és a korszerű BMW 3-as limuzin exkluzivitását mindezeken felül újratervezett kormánykerekek és utastéri dekorbetétek, a külön választható extrafelszereltség részeként Vernasca bőrkárpit és BMW Individual Merino bőrkárpit, Sensatec felületű vagy bőrözött BMW Individual műszerfal, háromzónás automata légkondicionáló, kiegészítő fűtőberendezés, ugyanakkor vezeték nélküli okostelefon-töltés fokozhatja tovább. A modellt a BMW már az alapfelszereltség részeként zajcsillapító szélvédővel szereli fel, a prémium minőségű üvegezés a külön választható extrafelszereltség részeként az oldalsó ablakok alternatíváiként is megrendelhető. Az szintén extrafelszereltségként elérhető panoráma üvegtető most már 100 milliméterrel hosszabb átlátszó felületet szolgáltat, a hangulatvilágítás árnyalatai az egész utasteret betöltik, a Harman Kardon zenerendszer ugyanakkor rendkívüli akusztikai élményt garantál.
Követendő újítások az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton
A modern BMW 3-as limuzin egy sor kifinomult, korszerű vezetést támogató rendszerrel hozza közelebb a nagymértékben automatizált járművezetés korszakát. A hetedik nemzedékébe lépő modellsorozat alapfelszereltségei közt az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) legmodernebb verziója is megtalálható, amely már nem kizárólagosan a gyalogosok és a többi autós, de a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. A külön választható extrafelszereltségek közt a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), azonfelül a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza a korszerű 3-as BMW-ben utazók kényelmét és biztonságát, például a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is nyújt támogatást a vezetőnek a kormányzásban, ezenfelül az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up monitor új generációja az összes régebbinél nagyobb kivetítési felületet ígér, hangolt háromdimenziós grafikával és új tartalmakkal.
Intuitív irányítás és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legkorszerűbb, 7.0 verziója és a BMW Okos Személyi Asszisztens
A vezető preferenciái alapján funkcionáló korszerű, digitális funkciók szerfelett széles tárházával a BMW központi operációs rendszerének legfrissebb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása kapcsán. A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a maradéktalanul digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi megjelenítő párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A BMW partnere a központi érintőképernyőn át, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja az eltérő funkciókat.