A modern JETTA márkával a Volkswagen szeretné sokkal eredményesebben kihasználni kínai piaci lehetőségeit. A nagy városokon, mint Peking vagy Sanghaj, és az ezek régióin kívül elhelyezkedő sokmilliós településekben élők tekintetében az autótulajdonosok száma még folyamatosan alacsony, némely esetekben 1000 lakosra alig 100 gépjármű jut. Ugyanakkor a bővülő középosztály elemei is egyéni mobilitásra törekednek első saját gépjárművük megszerzése révén. A modern JETTA márkával a Volkswagen különösen ezeket a fiatal kínai ügyfeleket kívánja megcélozni. A JETTA modell kínálat, melyet a FAW-Volkswagen Csengtu-ban előállít, egy szedánt és két szabadidő gépjárműt (SUV) jelent, az értékesítést az elképzelések alapján az év harmadik negyedévében kezdik meg.
Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja ezzel kapcsolatban közölte, hogy „a JETTA-val a legfelsőbb kategóriában töltünk be egy piaci rést, ami a kínai piac megközelítőleg egyharmadát jelenti, és amit főként a helyi márkák szolgálnak ki. Ilyen módon kimagasló mértékben növelhetjük piaci részesedésünket.”
A JETTA a legismertebb Volkswagen „géneken” alapszik: úgymint a minőség, a biztonság, az értékek és az egyértelmű formai nyelvezet. A JETTA bevezetésével a Volkswagen ernyő-márkája képes lesz még egyértelműbben pozícionálni magát, mint az autógyártás mennyiségi csúcstartója, és profilját is tovább diverzifikálhatja. Mindezen túl ezzel a speciálisan a kínai piac igényeire szabott, és a FAW-Volkswagennel szövetségben kidolgozott ajánlattal a Volkswagen gőzerővel halad előre a regionális piac újabb alapokra helyezett kiterjesztésének útján.
Jürgen Stackmann alapján: „Kínában a Jetta, mint a Volkswagen egyik modellje felettébb releváns szerepet tölt be számunkra. Ez a gépjármű tömegek részére hozta el a mobilitást, ugyanúgy, mint egyszer akkortájt a Volkswagen Bogár Európában. A gépkocsit a Volkswagen fejlesztette, és Kínában gyártják, ezáltal a kínai Jetta négy kerékre helyezte Kínát. Mind a mai napig ez a Volkswagen egyik leginkább közkedvelt márkája Kínában, egy valóságos ikon, mindent összevetve éppen ez az oka annak, hogy a Volkswagen történetében első alkalommal most egy modellt önálló márkává formálunk keresztül, és megalkotunk egy különálló márkacsaládot.
Az árusítás területén is új megközelítéseket kell alkalmazni, ezáltal a JETTA saját márkakereskedői hálózatban üzemel, és közvetlenül fogja megkeresni az ügyfeleket az olyan továbbfejlesztett értékesítési formákkal: mint a digitális bemutatótermek, bevásárló központok és mozgó értékesítési pontok. Az év végére megközelítőleg 200 kereskedő fogja képviselni a korszerű márkát.
Kínában a Volkswagen márka az elmúlt évben 3,11 millió autót szállított ki használóinak, ez 2.1 %-os csökkenést jelentett a megelőző évvel összehasonlítva. A világméretű kiszállításokból majdnem 50 %-kal részesedő Kína mindent összevetve a Volkswagen legnagyobb piaca. Egy olyan helyzetben, mikor is a piacon általános visszaesés volt tapasztalható, és az árusítás 4-6 %-kal esett vissza a megelőző évvel összevetve, a Volkswagen képes volt növelni piaci részesedését. 2018-ban a Volkswagen kiszállította a 30 milliomodik gépjárműt egyik kínai partnerének. Mióta a Volkswagen 30 évvel ezelőtt elért hozzánk is Kínába, a márka feltétlenül piacvezető pozíciót szerzett. Kína nem kizárólagosan a Föld legnagyobb autópiaca, hanem az autóipar által mindeddig tájékozott legnagyobb mértékű átalakulás élvonalában helyezkedik el. Az állam az egyik új centruma lehet az e-mobilitásnak, a digitalizálásnak, az összekapcsolhatóságnak és a vezető nélküli autózásnak.