Montrealban, a háromszoros világbajnok, címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte meg a Forma-1-es Kanadai Nagydíjat. Ezzel 12 pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben az ezúttal csak negyedik német Sebastian Vettellel (Ferrari) szemben.
Hamilton az élről indulva rajt-cél győzelmet aratott, s karrierje hatodik sikerét aratta Montrealban. Mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért be a második helyen, miközben a harmadikon a Red Bull ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo.
A rajt komoly izgalmakat tartogatott, mivel a legjobban a Red Bull ötödik helyről induló holland pilótája, Max Verstappen indult meg, s az első kanyarig Hamiltont kivéve valamennyi riválisát megelőzte, ezenkívül egy picit összeért a gépjárműje Vettelével. A listavezető német első szárnyának jobb oldala bánta a rendezvényt, s mint kiderült, ezzel Vettel részére elúszott a győzelem lehetősége, tudniillik a biztonsági autós rész utáni egy-két körben egyértelművé vált, hogy be kell mennie a bokszba új orrkúpért, s az utolsó helyre tudott csak visszajönni.
A rajt után nem Vettel járt a legrosszabbul, merthogy a középmezőnyben Carlos Sainz ráhúzta gépkocsiját Romain Grosjeanéra, aki nem tudott mit tenni, meglökte a spanyol pilótát. Sainz elveszítette uralmát gépe fölött, mely megpördülve, terjedelmes sebességgel csapódott tovább, s előbb kilökte Felipe Massa gépkocsiját, ezt követően a gumifalba fúródott.
A folytatásban a repülő rajtot vett, és stabilan a második pozícióban haladó Max Verstappent érte utol a végzete, miután tíz kört követően a motor megállt az autójában.
Ezek után a kerékcserék hoztak változást a Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Raikkönen sorrendbe, a Ferrari finn versenyzője elé került Sergio Perez (Force India) csapattársa, Esteban Ocon is.
Hamiltonnak már az eleje sem volt túl mozgalmas az élen, a későbbiekben mindazonáltal szerfelett magányosan körözött elöl, mint amint Bottast sem zavarta senki, s biztosan szerezték meg az első és második helyet. A két Ferrari hátulról próbált felkapaszkodni, majdhogy nem egyedüliként a mezőnyben két kiállást csináltak, hogy a végén ultralágy gumikon támadhassák Ricciardót és a két Force Indiát. A taktika a Nagydíj első felében egészen a hetedik helyig visszakapaszkodó Vettelnél bevált, mivel az utolsó körökben előbb a hibázó Raikkönent, ezt követően Ocont, s végül Perezt is megelőzte, s ugyan Ricciardóra, a Red Bull ausztrál versenyzőjére már nem maradt ideje, de negyedik helyével szerzett 13 pontot, mindent összevetve megőrzött 12 pontot előnyéből Hamiltonnal szemben.
A világbajnokság két hét múlva a Bakuban folytatódik.
mti