A prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle modelljének mértékadó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a példaértékű üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás fantáziadús sokoldalúsággal társított harmóniáját váltja valóra. Az elektromos motor és az akkumulátorcella-technológia forradalmi párosa egyetlen feltöltéssel 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot ígér.
A BMW Group következetesen halad a hálózatról tölthető modellpaletta bővítését előirányzó növekedési stratégia mentén, amelyiknek égisze alatt most egy szerfelett felkapott és dinamikusan fejlődő járműszegmens plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt éllovasáról rántja le a leplet. A belsőégésű kapacitás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködésével az első BMW X1 xDrive25e a prémium minőségű Sports Activity Vehicle (SAV) modellek kategóriájában is elérhetővé teszi a zéró emissziójú vezetés élményét. A kimagaslóan hatékony elektromos hajtáslánc és a legújabb akkumulátorcella-technológia kettőse a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével akár 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot is nyújt, míg a BMW X1 xDrive25e átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 2,0 liter, vegyített károsanyag-kibocsátása mindazonáltal mindössze kilométerenkénti 43 gramm, amellyel új mércét állít fel kategóriájában. Az újdonság vegyített energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve 13,5 kWh. A hibrid-specifikus összkerékhajtás villámgyorsan és precízen osztja el a két motor erejét az első és a hátsó tengely közt, amely varázslatos vezetési élményt és lenyűgöző agilitást garantál.
Az első BMW X1 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy konkrétan ehhez a modellhez hangolt elektromos motor dolgozik közösen. Utóbbi a BMW Group által kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki innovációit élteti. A benzinmotor maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka ugyanakkor 220 Nm, amely egy hatfokozatú Steptronic automataváltón át jut az első tengelyre. Az elektromos motor 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcs forgatónyomatéka egy fokozatmentes automataváltón át hajtja a hátsó kerekeket. A két erőforrásból ezáltal egy hibrid-specifikus összkerékhajtás áll össze, aminek hála a BMW X1 xDrive25e utánozhatatlan agilitás mentén váltja valóra kategóriájában az SAV modellekre sajátos vezetési élményt. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, amely mentén az kapacitás már akár álló helyzetből is képes maximális teljesítményét a kerekekre zúdítani, extrém sebes rendszerreakciókat garantál, mindent összevetve a változó forgalmi körülményekre a bajor prémiumgyártó partnere is a másodperc törtrésze alatt reagálhat. Mindemellett úgy, hogy a mérnökök az elektromos motort a hátsó tengely fölé építették be, a BMW X1 xDrive25e tengelyek közti terhelés-elosztása is közel kifogástalan. Az erőforrások intelligensen vezérelt együttműködésével mindez maximális menetstabilitást, kimagasló menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget garantál.
A belsőégésű kapacitás és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 162 kW / 220 lóerő, amelyhez 385 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Az első BMW X1 xDrive25e ezzel 7,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, ezáltal példaként országúti előzéskor is megnyugtató biztonsági tartalékot nyújt. Az újdonság végsebessége 192 km/óra.
A mérnökök az első BMW X1 xDrive25e modellbe a legújabb akkumulátorcella-technológiát építették be, amely biztosítja, hogy a bajor prémiumgyártó kuncsaftja pusztán az elektromos motort használva, károsanyag-kibocsátás nélkül tegye meg a napi közlekedés tekintélyes hányadát. A nagyfeszültségű lítium-ion áramforrás legfrissebb nemzedéke 9,7 kWh bruttó energiateljesítménnyel bír, amely egyetlen feltöltéssel 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsággal kecsegtet. Az akku a BMW X1 xDrive25e alapfelszereltségébe tartozó töltőkábel támogatásával bármelyik háztartási aljzatról feltölthető, megközelítőleg 5 óra alatt. A BMW i Wallbox falitöltő hozzájárulásával mindez 3,6 órára mérséklődik. A modell akkumulátorának töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtónyílás mögött van.
A bajor prémiumgyártó partnere a középkonzolon található eDrive gombbal állíthatja be a BMW X1 xDrive25e hajtáslánc-technológiájának működési üzemmódját. Alapértelmezett beállításként az AUTO eDRIVE üzemmód aktiválódik, amely az intelligensen vezérelt erőforrásokat minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb együttműködési szisztéma mentén működteti. Aktivált útvonaltervező szerepkör során a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia képes számításba venni a fedélzeti navigációs rendszer adatait, hogy a vezetés élményét maximális hajtáslánc-hatékonysággal párosítsa. A MAX eDRIVE üzemmód az elektromos motor abszolút kihasználására törekszik, amely mentén az első BMW X1 xDrive25e 135 km/óra végsebességre képes. Az eDrive gombról ezenkívül a SAVE BATTERY üzemmód szintén rendelkezésre áll, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával ugyanakkor alkalmanként tovább is tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, hogy az ilyen formában felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, példaként nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A BMW X1 xDrive25e vezetője COMFORT, SPORT és ECO PRO vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára van hatással.
Az első BMW X1 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia majdnem hangtalan működése okán, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket a gépjármű jelenlétére. Mindezt nélküle, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt kompakt SAV modell alapfelszereltségébe ezen felül a 17″ méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is beletartozik. Indulás előtt a bajor prémiumgyártó kuncsaftja a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson át előre beállíthatja az utastér hőmérsékletét, a gépkocsi mindent összevetve induláskor a kívánt kényelemben fogadja. Az alapfelszereltség alternatíváiként Sport Line, xLine és M Sport felszereltségi szintek is megrendelhetők a modellhez, míg a BMW X1 xDrive25e opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a tradicionális, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 modellek minden extrafelszereltségi tétele megtalálható.
Úgy, hogy a tervezők az újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, nem kizárólagosan a BMW X1 xDrive25e extrém alacsony súlypontját érték el, de a szokásos, belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV modellek csomagtér-térfogatát is. Az újdonság csomagterének térfogata mindent összevetve alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető. A modellhez ezenkívül az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, aminek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.