A BMW 1-es széria rendhagyóan sportos kiadása kivételes elsőkerék-meghajtással és mechanikus Torsen önzáró differenciálművel élteti a vezetés önfeledt élményét.
A korszerű BMW 128ti kompakt sportautó (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 139 – 148 gramm / km; előzetes értékek) már a németországi Eifel hegység lankás szerpentinjein és természetesen a Föld legkeményebb zárt versenypályáján, a Nürburgringen futja sorozatgyártás előtti utolsó tesztköreit. A mérnökök mindenekelőtt az 1-es BMW rendhagyóan sportos kiadásának dinamikus vezethetőségét finomhangolják, hogy a 2020 novemberében érkező újdonság a vezetés önfeledt élményét éltesse.
Sportautó speciális karakterrel
Az elsőkerék-meghajtású BMW 128ti sportmodellt konkrétan a BMW 1-es széria csúcsmodellje, az összkerékhajtású BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 154 – 162 gramm / km) alá pozícionáltak a tervezők, a motorháztető alatt a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 hengerűrtartalmú, soros négyhengeres benzinmotorral. Az kapacitás maximális teljesítménye 195 kW / 265 lóerő, amellyel a kompakt sportautó 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A BMW 128ti ugyanakkor sokkal több, mint az 1-es BMW új kiadása, mert a megannyi karosszériafényezési opció és a több felszereltségi eshetőség mellett a mérnökök a modell egész futó- és kormányművét az extrém sportos vezethetőség és az önfeledt vezetési benyomás követelményei alapján fejlesztették ki. Példátlan elsőkerék-meghajtással felvértezett sportautó mindent összevetve azon fiatal célcsoportot célozza meg, amely a BMW által fémjelzett hamisítatlan élményt keresi.
Technológiai újítások a tűpontos precizitás és a közvetlen visszajelzések érdekében
A modern BMW 128ti már alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval gurul le a gyártósorról, első tengelyén mindazonáltal a kiváló tapadás érdekében egy mostani fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű dolgozik. A mérnökök az első kerekek mögé épített, típus-specifikus hangolású BMW M kerékfelfüggesztést 10 milliméterrel alacsonyabbra állították, a sportos agilitást ugyanakkor BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag támogatja. A modell kormányművét a tervezők a lehető legközvetlenebb visszajelzések alapján hangolták be, míg a BMW 128ti csaknem 80 kilogrammal kevesebbet is nyom a mérlegen, mint az összkerékhajtású BMW M135i xDrive. A bajor prémiumgyártó kuncsaftjai a külön választható extrafelszereltség részeként, felár nélkül rendelhetik meg a modell alá a sportos gumiabroncsokat, amelyek még intenzívebb vezetési élményt garantálnak. Éppen olyan a csúcsmodell örökségeként érkező BMW M sport fékrendszer, amely szükség során a zárt versenypályákon tapasztalható fékerőt idézi.