Az autó sok esetben túlmutat szállító eszköz mivoltán. Sok esetben maga az autó testesíti meg az alkotójának vagy a tulajdonosának művészi kiteljesedését és olyan megjelenést ölt, ami a szemlélőből valamiféle – kedvező vagy csodálkozó– reakciót vált ki. Erre mutatnak kiváló példát az 1975 óta létező BMW Art Car modelljei.
A BMW Art Car első ötlete a francia Hervé Poulain autóversenyzőtől származik, akinek barátja, Alexander Calder formálta az egyedi igényeknek megfelelően a versenyautóját. Ezt a BMW Motorsport akkori igazgatója is felkarolta és a közönség tetszését is elnyerte. Az elmúlt negyven évben aztán folyamatosan jelentek meg újabb és újabb modellek, melyek az eredeti ötletet hivatottak továbbvinni. Az alkotó művészek között olyan neveket találunk, mint Andy Warhol, Roy Lichtenstein, David Hockney és Jeff Koons.
„A BMW Art Cars kollekció modelljei az autóipar, a technológia, a dizájn, a művészet és a versenysport páratlanul egyedülálló keresztmetszetének végtelenül izgalmas fejleményei” – nyilatkozta Maximilian Schöberl, a BMW Group vállalati és kormányzati ügyekért felelős részlegének igazgatója. „Guruló műalkotásaink negyven évre visszanyúló története olyannyira egyedülálló, mint maguk a művészek, akik írták. A BMW Art Cars kollekció alkotásai vállalatcsoportunk globális méretű kulturális elkötelezettségének lényeges és felettébb központi elemei” – tette hozzá.
A jubileumi évforduló alkalmából a BMW a világ több helyszínén is kiállításokkal ünnepel. A BMW Múzeum Münchenben mutatja be a legtöbb autót, de a rendezvényhez csatlakozott Hongkong, a Pompidou kulturális központ Párizsban, az olaszországi Concorso d’Eleganza Villa d’Este Klasszikusok Hétvégéje, és még az idén New York-ban, valamint Sanghajban is bemutatásra kerülnek a klasszikusok.
A BMW Art Cars a közösségi média útján bevonja a követőket az ünneplésbe a #BMWArtCar hashtag segítségével.