A koreai technikai mamutcég, a Samsung megalkotta a „Biztonsági Kamiont”, melynek célja, hogy csökkentse a balesetek számát, amikor a kamion mögött haladó másik jármű megpróbálja megelőzi a hosszú szerelvényt. A megoldást a kamion elejére szerelt kamerák, a kamion hátára szerelt óriási kivetítő és a kettő közötti vezeték nélküli kommunikáció nyújthatja.
A technológia megalkotására a Samsungot az Argentínában fennálló katasztrofális közlekedési statisztika ihlette, ahol közel minden órában meghal egy ember közlekedési balesetben. A statisztika szerint a többség előzés közben szenved balesetet.
A „Biztonsági Kamion” kicsit különbözik a többi hasonló járműtől abban, hogy nem eltakarja a kilátást, hanem inkább megmutatja, hogy mi történik az óriás monstrum előtt.
Az előre felszerelt kamerák késlekedés nélkül továbbítják a jelet a négy hatalmas monitornak, amelyek, köszönhetően az éjjellátónak, még éjszaka is képesek valós képet mutatni.
A technológiát közösen fejlesztette ki a Leo Burnett reklámcég, és az argentin Ingematica technikai vállalat.